کد خبر : 63649
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳

معاون دادستان مرکز گیلان:

معضل ساخت‌وسازهای غیرمجاز اطراف فرودگاه رشت یک چالش ملی است

معضل ساخت‌وسازهای غیرمجاز اطراف فرودگاه رشت یک چالش ملی است

معاون دادستان مرکز استان گیلان گفت: متاسفانه با ساخت و سازهای غیرمجاز در اطراف فرودگاه رشت مواجه هستیم که خسارت آن غیرقابل جبران و یک چالش ملی است.

به گزارش گیلانستان، علی اصغر عسگری صبح امروز در جلسه کارگروه ویژه پیشگیری و برخورد با تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز در شهرستان رشت اظهار داشت: قوانین لازم در حوزه حفظ کاربری، ایمنی راه‌ها، توزیع عادلانه و موارد این چنینی وجود‌ دارد.

معاون دادستان مرکز استان گیلان با اشاره به تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری‌های غیرمجاز خاطرنشان کرد: مهم‌ترین چالش ما در حوزه روستا است از طرفی قانونگذار جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز را جزو وظایف‌ دهیار و شورا دانسته است.

عسگری تصریح کرد: در حوزه دهیاری‌ها قانونگذار به اندازه کافی به آن‌ها اختیارات داده است لذا اگر دهیار و شورا اظهار به بی‌اختیاری کنند یا در این‌ زمینه اطلاعی ندارند یا بی‌توجه هستند.

وی با اشاره به معضلات ساخت و سازهای غیرمجاز اطراف فرودگاه شهر رشت گفت: با توجه به عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، اجرای طرح توسعه فرودگاه رشت از الزامات است اما متاسفانه با ساخت و سازهای غیرمجاز نیز در اطراف فرودگاه مواجه هستیم که خسارت آن غیرقابل جبران و یک چالش ملی است.

معاون دادستان مرکز استان گیلان با بیان اینکه شهرداری در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز شهری از ظرفیت دستگاه قضا استفاده می‌کند افزود: دهیاری‌ها و شوراها هم‌ می‌توانند از این‌ ظرفیت استفاده کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: تعداد ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهر زیاد است و متاسفانه امکانات و امتیازات لازم را هم دریافت می‌کنند که نشان می‌دهد نسق‌سازان و متخلفان میدان را گرفته‌اند و در عین حال حقوق بیت‌المال پایمال می‌شود.

سرهنگ محمود حافظی با بیان اینکه نشست‌ها و جلسات این‌چنینی در حوزه برخورد با تخلفات باید نتایج و خروجی‌های خوبی داشته باشد تصریح کرد: بعضی دهیاران و شوراها در برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه نقش داشتند که باید با این افراد برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه مجموعه نیروی انتظامی در برخورد با تخلفات و ساخت و سازهای غیرمجاز پای کار است ابراز داشت: در بسیاری از این ساختمان‌ها، اصول ساخت و ساز رعایت نمی‌شود و متاسفانه مردم نیز ساختمان را خریداری کرده و در آن زندگی می‌کنند و این موارد تبعات دارد.

معاون خدمات شهری شهردار رشت نیز در این جلسه با اشاره به هزار و ۱۹۲ پلمپ انجام شده سال ۹۹ در سطح شهر رشت اظهار داشت: همچنین بیش از ۱۳ هزار مورد تخلفات ساختمانی جلوگیری به‌عمل آمد.

بابک رمضانی خاطرنشان کرد: مبحث جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرداری به‌دلیل وجود موانعی راکد شده بود که با حضور شهردار فعلی مجدداً فعال شد.

وی با بیان اینکه‌ جلسات مختلفی با نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های اجرایی در جهت جلوگیری با تخلفات داشتیم تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌هایی در این حوزه انجام شده و تا پایان سال با چندین تخلف دیگر برخورد خواهیم کرد.

معاون خدمات شهری شهردار رشت ابراز داشت: از پلیس راهور نیز انتظار داریم که در این حوزه بیشتر به ما یاری برسانند با توجه به اینکه برخی ماشین‌های میکسر بتن‌ریزی به‌صورت شبانه حرکت کرده و اقدام به بتن‌ریزی می‌کنند و سازنده ساختمان نیز در عین حال کار خود را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه مشاورین املاک نیز می‌بایست معاملات نسق‌ساز اصلاً انجام ندهند تصریح کرد: نسق‌سازانی که ملک را پیش‌فروش می‌کنند و برخی استانداردهای لازم در این ملک رعایت نمی‌شود و متاسفانه شهروند نیز در این ملک ساکن و بعدها با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار