کد خبر : 64153
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 اسفند 1399- 52: 10

استاندار گیلان خبر داد:

ممنوعیت اقامت در مدارس و مهمانسراهای دولتی گیلان در نوروز ۱۴۰۰

ممنوعیت اقامت در مدارس و مهمانسراهای دولتی گیلان در نوروز ۱۴۰۰

زارع از ممنوعیت اقامت در مدارس، مهمانسراهای دولتی و برپایی چادر در بوستان‌ها و مراکز تفریحی گیلان در نوروز ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش گیلانستان، «ارسلان زارع» امروز(پنج شنبه، ۲۸ اسفند) در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر و نیز راهبری وضعیت تصادفات استان با بیان اینکه گیلانی‌ها، مردمی مهمان نواز هستند گفت: به علت شیوع کرونا ویروس و تهدید سلامت مردم، در نوروز ۱۴۰۰ تشویقی برای حضور نوروزی مردم در استان گیلان نداریم و امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده و مهار همه‌گیری بیماری کووید ۱۹، در آستانه فرارسیدن سال ۱۴۰۱، از عموم هموطنان برای سفر به گیلان دعوت کنیم.

استاندار گیلان بابیان اینکه افرادی که ناگزیر به انجام سفر هستند باید دستورالعمل های بهداشتی را جدی گرفته و آنها را رعایت کنند افزود: هم وطنان نسبت به مراعات توصیه‌ها بی‌تفاوت نباشند.

وی مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص سفرهای نوروزی  را متذکر شد و از ممنوعیت اقامت در مدارس و مهمانسراهای دولتی در همه شهرستان‌ها خبرداد و بیان کرد: برپایی چادر در بوستان‌ها، پارک‌ها و مراکز تفریحی نیز ممنوع است و در این راستا نظارت‌ها و بازرسی به صورت دقیق انجام می گیرد.

زارع با اشاره به تقارن نوروز با اعیاد شعبانیه خطاب به شهرداری‌های سراسر استان، خواستار فضاسازی مناسب چهره شهرها شد به‌گونه‌ای که جلوه ای از شادمانی و فضاسازی های شهری، بازگوکننده این ایام فرخنده باشد.

وی همچنین بر هم‌صدایی نهادهای فرهنگی همچون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صداوسیما و دیگر رسانه‌ها در خصوص سفرهای نوروزی مطابق با مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا شد و با اشاره به اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی در ایام تعطیلات نوروزی اظهارداشت: می‌توان با آگاهی‌بخشی، ایجاد زیرساخت مناسب، بهبود وضعیت راه‌ها، روشنایی نقطه‌ای و ایمن‌سازی در جهت کاهش آمار جان‌باختگان حوادث جاده‌ای خصوصا عابران پیاده و راکبان موتور سیکلت اقدام کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار