کد خبر : 66405
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵

رئیس ستاد انتخابات گیلان:

ممنوعیت هرگونه تجمع انتخاباتی/ زمان برگزاری مراسم در فضای باز ۲ ساعت است

ممنوعیت هرگونه تجمع انتخاباتی/ زمان برگزاری مراسم در فضای باز ۲ ساعت است

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان با اشاره به ممنوعیت برگزاری هر گونه تجمع انتخاباتی در فضای بسته، گفت: کاندیدا در فضای باز تنها دو ساعت می توانند برنامه داشته باشند.

به گزارش گیلانستان، محمود قاسم نژاد عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع کرونا و برگزاری انتخابات در ۲۸ خرداد ماه امسال، گفت: بر اساس آخرین دستور العمل ارسالی از وزارت کشور هر گونه تجمع انتخابات در زمان تبلیغات ممنوع است.

وی با بیان اینکه برگزاری گفتگو و مناظره در مکان‌های سربسته همانند مساجد، سالن اجتماعات، تالارها و سالن‌های ورزشی نیز ممنوع است، افزود: برگزاری تجمع‌ها و سخنرانی کاندیدا همانند استادیوم روباز، فضای باز مدارس، مراکز آموزش عالی و سایر مراکز مطابق با شیوه نامه‌های بهداشتی بلا مانع است.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با اشاره به اینکه فاصله فیزیکی در این فضاها برای بین دو نفر باید هشت متر مربع باشد، گفت: حداکثر شرکت کنندگان در این تجمع‌های انتخاباتی حداکثر ۳۰ درصد فضای در نظر گرفته شده برای سخنرانی است.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک برای همه شرکت کنندگان در این تجمع‌ها لازم و ضروری و اجباری است، اضافه کرد: مسئولان برگزاری مراسم باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که قبل و بعد از برگزاری مراسم در مقابل درب این مکان‌های تجمعی انجام نشده و زمان برگزاری مراسم نیز حداکثر ۲ ساعت است.

قاسم نژاد تأکید کرد: اداره کل ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌هایی که ظرفیت و پتانسیل فضای باز را دارند موظف هستند امکانات خود را به صورت مساوی در اختیار همه کاندیدا قرار دهند.

وی ادامه داد: در صورت ضرورت برگزاری جلسات ستادها در فضای بسته باید بر اساس رنگ بندی شهرها و تمام دستور العمل های بهداشتی و فاصله فیزیکی با نهایت دقت رعایت شود.

رئیس ستاد انتخابات گیلان افزود: در این شرایط برای شهرهای قرمز حداکثر ۱۵ نفر، شهرهای نارنجی حداکثر ۲۰ نفر و برای شهرهای زرد نیز حداکثر ۳۰ نفر در جلسه ستادها کاندیدا حضور داشته باشند.

وی با تأکید بر ممنوعیت راه اندازی کارناوال برای استقبال از کاندیدا، گفت: به منظور پوشش اخبار حداکثری برای کاندیدا صدا و سیما مجاز به تولید محتوای تبلیغاتی دو برابر دوره‌های گذشته شده است.

قاسم نژاد با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم حفظ سلامت مردم بر اساس تصمیم وزارت کشور شعبه‌های اخذ رأی در مکان‌های شلوغ افزایش یافته است، ادامه داد: در محل شعبه نیز فاصله فیزیکی با خط گذاری مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به پیش بینی شعبه سیار برای بیمارانی که در قرنطینه هستند، گفت: شعبات حتی الامکان باید در فضاهای باز پیش بینی شوند. نرم افزار شعبه یاب نیز از سوی وزارت ارتباطات طراحی شده که به رأی دهنده این امکان را می‌دهد یک زمان کدام شعبه از تراکم کمتر برخوردار بوده تا برای رأی به آن مکان مراجعه کند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه زمان اخذ رأی نیز امسال از هفت صبح آغاز و تا ساعت دو بامداد ادامه خواهد داشت که با دوره‌های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا تفاوت دارد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار