کد خبر : 64099
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 اسفند 1399- 37: 9

معاون گردشگری گیلان:

منازل استیجاری غیرمجاز در گیلان عامل انتقال ویروس کرونا هستند

منازل استیجاری غیرمجاز در گیلان عامل انتقال ویروس کرونا هستند

آذرپور با بیان اینکه بازدید از تاسیسات گردشگری گیلان به شکل مستمر انجام و در ایام نوروز روند آن تشدید می‌شود گفت: منازل استیجاری غیرمجاز در گیلان عامل انتقال ویروس کرونا هستند و ما از این موضوع به شدت نگرانیم.

به گزارش گیلانستان، «حمیدرضا آذرپور» شامگاه (سه‌شنبه، ۲۶ اسفند) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بازدید از تاسیسات گردشگری گیلان به شکل مستمر انجام می‌شود و در ایام نوروز هم تشدید خواهد شد اظهار داشت: منازل استیجاری غیرمجاز عامل انتقال ویروس کرونا هستند و ما از این موضوع به شدت نگرانیم.

معاون گردشگری میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان نظارت بر اماکن گردشگری و اقامتی استان در ایام نوروز را متذکر شد و اذعان کرد: ما در چند لایه نظارت‌های خود را برای اقامت و پذیرایی مسافران و دیگر مسائلی که مربوط به سفر می‌شود را انجام می‌دهیم.

آذرپور با بیان اینکه اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از ابتدای امسال روی اماکن اقامتی و تفریحی استان نظارتی مستمر داشته است تصریح کرد: در ایام نوروز ۱۴۰۰ که شاهد حضور مسافران و میهمانان در گیلان هستیم نظارت‌های ما هم تشدید می‌شود.

وی از اعزام کارشناسان و بازرسان حوزه معاونت گردشگری اداره کل طبق جدول زمانبندی و مسیرهای مشخص و بازدید از تاسیسات گردشگری گیلان خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر این‌ها یکسری بازدیدهای مشترک هم داریم که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و اماکن نیروی انتظامی انجام می‌شود.

معاون گردشگری مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان سومین لایه از نظارت‌ها بر اماکن اقامتی ک تفریحی استان در ایام نوروز را هم برشمرد و عنوان کرد: با همکاری و همراهی خود مردم و با اطلاعاتی که آنان با شماره ۳۳۶۱۸۴۶۵ و شماره ۰۹۶۲۹ در اختیارمان می‌گذارند نسبت به رصد فعالیت‌های مراکز اقدام می‌کنیم.

آذرپور آموزش نحوه ضدعفونی اماکن و رفتارهای بهداشتی به صاحبان اماکن اقامتی استان گیلان را جزئی از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت گردشگری در یکسال اخیر اعلام کرد و افزود: از ابتدای امسال و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی توانستیم آموزش‌ها و راهکارهای مقابله با بیماری را به کلیه تاسیسات اقامتی و پذیرایی گیلان ارائه و انتقال بدهیم.

وی با بیان اینکه طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیماری کرونا در سطح هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و مجتمع‌های اقامتی گیلان مشاهده نشده خاطرنشان کرد: منازل استیجاری غیرمجاز تنها دغدغه ما در ایام نوروز است که آفتی برای صنعت گردشگری محسوب می‌شود از طرفی احتمال شیوع کرونا در همین اماکن بسیار بالا است.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار