کد خبر : 71287
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

موج ششم کرونا به گیلان نزدیک است/ پرهیز از عادی انگاری و سفر

موج ششم کرونا به گیلان نزدیک است/ پرهیز از عادی انگاری و سفر

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به نگرانی از اوج گیری دوباره کرونا و ورود به موج ششم، گفت: باید از هر گونه عادی انگاری و سفر غیر ضرور خودداری شود.

به گزارش گیلانستان، فردین مهرابیان با اشاره به اینکه در روزهای اخیر شاهد افزایش اندک اما نگران کننده بستری‌های روزانه کرونایی در استان گیلان، اظهار کرد: کرونا نشان داده هر گونه عادی انگاری می‌تواند زمینه اوج گیری دوباره این ویروس را فراهم کند.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته بیش از ۸۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری شده اند، افزود: افزایش و کاهش بستری‌های روزانه نگران کننده بوده و نسبت به نزدیک بودن موج ششم کرونا هشدار می‌دهد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه همچنان تعداد بیماران بد حال کرونایی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بالا است، گفت: هم اکنون بیش از ۷۰ بیمار بد حال در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند.

وی با بیان اینکه تصور اینکه تزریق واکسن ایمنی کامل نسبت به کرونا ایجاد می‌کند غلط است، تأکید کرد: در کنار تسریع در روند واکسیناسیون باید شیوه نامه‌های بهداشتی به درستی و با دقت بیشتری رعایت شود.

تزریق واکسن پاستو کووک از فردا در رشت

مهرابیان با اشاره به اینکه روند تزریق واکسن کرونا در استان گیلان با پیگیری‌های صورت گرفته و افزایش تعداد پایگاه‌ها و مراکز واکسیناسیون مطلوب است، افزود: بیش از ۸۰ درصد افراد بالای ۱۲ سال گیلان دُز نخست واکسن را تزریق کرده اند اما ایمنی بعد از تزریق هر دُز ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه موج ششم بسیار به استان گیلان نزدیک است، ادامه داد: شهروندان باید شیوه نامه‌های رعایت و در هنگام حضور در اماکن عمومی و تجمعات از ماسک استفاده کرده و فاصله فیزیکی را رعایت کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به مسافرت‌های هفته گذشته به استان، گفت: افزایش مسافرت‌ها و بی توجهی به رعایت شیوه نامه‌ها نگرانی‌ها از نزدیک شدن به موج ششم کرونا در استان گیلان را ایجاد کرده لذا شهروندان برای محافظت از خود و خانواده باید شیوه نامه‌ها رعایت و از ترددهای غیر ضرور جدا خودداری کنند.

وی با بیان اینکه امروز بیش از ۲۲۰ پایگاه واکسیناسیون در سطح استان گیلان برای تزریق واکسن به شهروندان فعال هستند، اضافه کرد: تزریق واکسن پاستو کووک برای دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ سال در شهرستان‌های آغاز شده است.

مهرابیان ادامه داد: تزریق این واکسن به دانش آموزان در شهرستان رشت نیز از فردا آغاز می‌شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار