کد خبر : 26527
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱

میانگین زمان رسیدگی پرونده‌ها در گیلان 90 روز است

میانگین زمان رسیدگی پرونده‌ها در گیلان 90 روز است

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: به ازای هر 100 هزار نفر 14 قاضی در استان به قضاوت می‌پردازند، و میانگین زمان رسیدگی پرونده‌ها در استان 90 روز است.

به گزارش گیلانستان، احمد سیاوش‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که بمناسبت هفته قوه قضائیه در سالن شهید بهشتی دادگستری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله شهید دكتر بهشتی و 72 تن از یاران با وفای ایشان، اظهار کرد: شهید بهشتی معمار دستگاه قضایی است، وی فردی صاحبنظر و جامع‌نگر بوده و در پایه‌گذاری نظام قضایی مبتنی بر اسلام تلاش فراوانی داشتند.

وی افزود: حادثه هفتم تیرماه و بمب گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یارانش برای ملت ایران اسف بار است و هرگز از اذهان ملت ایران پاک نخواهد شد.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به جایگاه رسانه در استان و این‌که گیلان، استانی غنی در عرصه فرهنگ و اطلاع رسانی است، گفت: رسانه‌ها در گیلان از وزانت خوبی برخوردار هستند.

سیاوش‌پور با بیان این‌كه قوه قضائیه شامل؛ دادگستری و سازمان‌های قضایی تابعه است، تصریح كرد: قوه قضائیه با دارا بودن دو شان قضایی و نظارتی، بر حسن اجرای قوانین در جامعه نظارت دارد.

وی با اشاره به فعالیت 370 قاضی در استان گفت: به ازای هر 100 هزار نفر 14 قاضی در استان به قضاوت می‌پردازند، و میانگین زمان رسیدگی پرونده‌ها در استان 90 روز است.

رئیس کل دادگستری گیلان میزان ورودی پرونده‌ها در چرخه رسیدگی دادگستری استان را 612 هزار مورد در سال 96 عنوان کرد و افزود: از این تعداد ورودی پرونده به دادسراها، محاکم عمومی، محاکم تجدید نظر 480هزار و ورودی پرونده‌ها به شورای حل اختلاف 132 هزار پرونده است.

سیاوش‌پور از افزایش 10 درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگستری استان طی 3 ماهه ابتدایی سالجاری خبر داد و گفت: توجه به حقوق عامه و مبارزه با مفاسد اقتصادی از رسالت‌های دادگستری در استان است.

وی با تاکید بر این‌که قوه قضائیه اهل جار و جنجال نیست ادامه داد: همه اقدامات این قوه در چارچوب قانون صورت می‌گیرد.

سیاوش پور در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این‌که در برخی از شهرستان‌ها آب شرب سالم ندارند درصورتی‌که دستگاه‌های متولی اذعان می‌کنند که آب سالم است گفت: هر جا که حقوق عامه مردم مورد تهدید قرار بگیرد دستگاه قضایی موظف است با آن مقابله کند و موضوع آب‌های شرب آلوده در استان مورد پیگیری دادستان قرار خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری گیلان کاهش جمعیت کیفری در زندا‌ن‌ها را از سیاست‌‌های قوه قضائیه و مطالبات مقام معظم رهبری از این قوه دانست و افزود: مجازات‌های جايگزين حبس راهی برای کاهش جمعیت کیفری در زندا‌ن‌هاست.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که پرسید پس از بازی ایران مراکش و خوشحالی مردم شادی آن‌ها از سوی نیروی انتظامی سرکوب‌شده یادآور شد: ما هیچ‌گاه با شادی مردم مخالف نیستیم اما برخی‌ها انتقام‌جویانه بافرهنگ و خلق‌وخوی ملت تعارضانه عمل می‌کنند و برخورد با این نوع افراد دلیلی بر سرکوب شادی مردم نیست.

سیاوش‌پور با تاکید بر اینکه مردم را باید به سوی نهادهای داوری سوق داد گفت: میزان صلح و سازش در استان بالا نیست و متاسفانه در دعاوی به سختی گذشت می‌کنند./ ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار