کد خبر : 86231
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳

رئیس مجمع نمایندگان گیلان:

ناقضان حقوق بشر نمی‌توانند تعیین کننده لیست تروریستی باشند/ اتحادیه اروپا پاسخ قاطعی از سوی ایران دریافت خواهد کرد

ناقضان حقوق بشر نمی‌توانند تعیین کننده لیست تروریستی باشند/ اتحادیه اروپا پاسخ قاطعی از سوی ایران دریافت خواهد کرد

رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: هنوز جنایات و اقدامات وحشیانه و نابرابر علیه ایران از سوی مدعیان دروغین حقوق بشر طی ۸ سال دفاع مقدس از یادمان نرفته است.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام در جمع خبرنگاران با اشاره به کمک های فراوان تسلیحاتی و نظامی و حمایت ویژه کشورهای غربی و اروپایی به رژیم بعثی عراق در جنگ تحمیلی با ایران، گفت: حدود ۸۰ کشور دنیا کمک‌های بین‌المللی و حمایت خود را در غالب ارسال تسلیحات و تجهیزات کشنده و شیمیایی به عراق داشتند از سوی دیگر ایران را در بستر تحریم قرار دادند و حتی از فروش سیم خاردار که مصرف غیر نظامی دارد نیز امتناع ورزیدند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: به خوبی بخاطر داریم در دوران جنگ تحمیلی غرب علاوه بر کمک‌های سیاسی و دیپلماتیک، حمایت گروه تروریستی منافقین را پذیرفته و با در نظر گرفتن پایگاهی برای سازماندهی سازمان منافقین، شرایط انتقال آن‌ها به عراق را فراهم کرد و موجبات سازماندهی بیشتر و دسترسی به کشورهای مختلف از جمله عراق را برای آن‌ها فراهم آورد.

 

محمدرضا احمدی سنگری با اشاره به حوادث تاریخی ایران به ویژه آتش بس در جنگ تحمیلی ایران، اظهار کرد: هیچ گاه فراموش نمی کنیم که چگونه همزمان با پذیرفتن پیمان آتش بس جنگ ایران و عراق، منافقین مورد حمایت مدعیان کذایی حقوق بشر از جمله آمریکا، فرانسه و آلمان قرار گرفتند و ۱۷ هزار تن از هم وطنان و مردم بی گناه ایران اسلامی را به کام مرگ کشاندند و به شهادت رساندند.

 

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه، عراق در جنگ با ایران ، یک سند بین المللی دیگر از دروغ بودن ادعا‌های حقوق بشری غرب را به نمایش گذاشت، افزود: در حالی که ۲ روز از آزادی حلبچه در عملیات والفجر ۱۰ می‌گذشت، عراق توسط بمب‌افکن هوایی فرانسوی بمب شیمیایی را بر سر مردم بی‌پناه ریخت.

 

محمدرضا احمدی سنگری در ادامه با اشاره به اینکه پس از جنگ جهانی دوم شاهد حمله شیمیایی بی‌مانندی علیه مردم ایران بودیم، گفت: نخستین شهر در جهان، شهر سردشت ایران بود که مورد حمله شیمیایی قرار گرفت.

 

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تاکید بر اینکه، بمباران شیمیایی حلبچه، سند همراهی آمریکا علیه کُرد‌ها است، اذعان کرد: طی این بمباران شیمیایی حدود ۳۲۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر ساکنان شهر جان باختند و هشت هزار نفر از مردم مظلوم نیز در معرض گاز‌های سمی قرار گرفتند و مسموم شدند.

 

وی در ادامه افزود: این حمله وحشیانه درسال ۱۳۶۶ به صورت رسمی به عنوان نسل‌کشی مردم شناخته شد و تا به امروز بعنوان بزرگترین حمله شیمیایی مستقیم به یک منطقه شهرنشین در تاریخ باقی‌مانده‌است اما آن زمان شورای امنیت به مدت طولانی موضعی در مقابل این حمله نگرفت حتی پس از آن هم، از مقصر دانستن حکومت صدام خودداری کرد.

 

 

احمدی سنگری خطاب به کشورهای ناقض حقوق بشر تصریح کرد: تاریخ سند و گواهی براین است که تروریسم شما کشورهایی هستید که مردم کشور خود، زنان و کودکان را ناجوانمردانه به قتل می رسانید.

 

 

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در پایان ضمن محکوم شمردن اقدام نابخردانه پارلمان اروپا در تروریستی اعلام کردن سپاه، گفت: بی تردید عاملان تروریستی که خود ناقض حقوق بشرند و کارنامه سیاهی در این حوزه از خود به جای گذاشته اند، نمی توانند امروزه در نقش مدافعان حقوق حقوق بشر تعیین کننده لیست تروریستی باشند و بدون تردید پاسخ قاطعی از سوی ایران دریافت میکنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار