کد خبر : 1585
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰

ناوشکن دماوند شناوری با قابلیت حمل بالگرد در خزر / وقتی ‌تحریم‌ها در برنامه دفاعی ایران تاثیری ندارد

ناوشکن دماوند شناوری با قابلیت حمل بالگرد در خزر / وقتی ‌تحریم‌ها در برنامه دفاعی ایران تاثیری ندارد

ناوشکن جمهوری اسلامی ایران دماوند تنها شناور با توانمندی نشست و برخاست بالگرد در دریای خزر محسوب می‌شود و در کنترل زیست‌محیطی و تجسس و نجات بسیار موثر است.

به گزارش درگیلان، خزر بزرگ‌ترین دریاچه جهان است و جایگاه ویژه‌ای در دنیا دارد، پنج کشور در حاشیه این دریا هستند و هر کدام از منافع و منابع متعددی در خزر برخوردارند.

دریای خزر برای جمهوری اسلامی ایران دارای اهمیت بسیاری است و استفاده از منابع و منافع این دریا در راستای پیشرفت دریا محور از موضوع‌های مهم قابل پیگیری توسط مسئولان محسوب می‌شود.

حفظ منابع و منافع جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر نیازمند اقتدار است و بر این اساس نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با ساخت و ایجاد یگان‌های شناور حفظ امنیت این دریا در محدوده 20 درجه را به عهده دارد.

* ناوگروه‌های صلح و دوستی گام موثری تامین امنیت دریای خزر

فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تأکید بر حفظ منابع و منافع جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر اظهار کرد: خزر برای تمام کشورهای حاشیه این دریا دارای اهمیت است و باید در تلاش باشیم از منابع دریای خزر برای پیشرفت دریامحور کشور استفاده کنیم.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری بر عاری بودن دریای خزر از محل درگیری، ناامنی، دزدی دریایی، قاچاق مواد مخدر و کالا و مسائل زیست‌محیطی تأکید کرد و افزود: خزر باید دریای صلح و دوستی باقی بماند و تمام کشورهای همسایه از منابع این دریا بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه اقتدار نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از تمام اتفاق‌های مذکور در دریای خزر جلوگیری کند، تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به اتفاق دیگر کشورهای خزر این توانمندی را دارند این دریا از همه‌گونه خطرها محفوظ بماند و اجازه ندهند هیچگونه ناامنی در آن به وجود آید.

سیاری به اعزام ناوگروه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران از منطقه چهارم دریایی انزلی به بندر آستراخان روسیه اشاره کرد و یادآور شد: در مدت سه سال گذشته ناوگروه مذکور دومین ناوگروه جمهوری اسلامی ایران است به بندر آستراخان روسیه اعزام شده و این حرکت با عنوان ناوگروه صلح و دوستی انجام شده‌است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه رفت و آمد بین نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی روسیه در شمال و جنوب کشور وجود دارد، بیان کرد: ناوگروه‌های صلح و دوستی گام موثری در برقراری تامین امنیت دریای خزر است.

*اعزام ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش بر پایه دوستی و همکاری

فرمانده ناوگان شمال کشور نیز به رابطه خوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با کشورهای حاشیه دریای خزر اشاره کرد و گفت: تماس بین شناورهای ایرانی و دیگر کشورها در دریای خزر بر پایه دوستی و همکاری بنا شده‌است.

امیر دریادار افشین رضایی حداد به اعزام ناوگروه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به بندر آستراخان روسیه اشاره کرد و افزود: ناوشکن دماوند و ناوهای موشک‌انداز جوشن و پیکان به روسیه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه ناوشکن جمهوری اسلامی ایران دماوند قابلیت نشست و برخاست بالگرد را دارد، تصریح کرد: ناوشکن دماوند تنها شناور در دریای خزر با توانمندی مذکور است و این امر در تجسس، نجات و کنترل زیست‌محیطی می‌تواند بسیار موثر باشد.

فرمانده منطقه چهارم دریایی ارتش به زیر پوشش قرار دادن منطقه گسترده‌ای از دریای خزر توسط بالگرد ناوشکن دماوند اشاره کرد و یادآور شد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به غیر از ماموریت اصلی خود می‌تواند فعالیت‌های زیست‌محیطی و تجسس و نجات در دریای خزر را انجام دهد.

رضایی حداد یکی از اهداف بازدید ناوگروه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به بندر آستراخان روسیه را تبادل فرهنگ‌ها خواند و بیان کرد: کشورها در فرهنگ، آیین و سنت خود نکته‌های مثبتی دارند و می‌تواند مورد توجه ما باشد و همچنین که در فرهنگ ایران اسلامی خود ارزش‌های داریم که برای دیگران جالب است و می‌تواند برای آنها جالب باشد.

*ارزیابی کارآیی تجهیزات از اهداف سفر ناوگروه به روسیه

فرمانده ناوگروه صلح و دوستی اعزامی به بندر آستراخان روسیه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: ناوگروه مذکور با هدف تحکیم روابط بین ایران و روسیه به بندر آستراخان روسیه اعزام شده‌است.

ناخدایکم عرشه و ستاد احمدرضا باقری آموزش کارکنان را از جمله اهداف سفر به بندر آستراخان روسیه عنوان کرد و افزود: ارزیابی کارآیی تجهیزات از دیگر اهداف سفر مذکور است.

وی حضور ناوشکن جمهوری اسلامی ایران دماوند و ناوهای موشک‌اندازی جوشن و پیکان را نماد اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر خواند و خاطرنشان کرد: حضور ناوگروه صلح و دوستی ایران در بندر آستراخان روسیه نشان می‌دهد اعمال تحریم‌ها در اجرای برنامه‌ها و پیشرفت کشور تاثیری نداشته‌است./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار