کد خبر : 31583
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 آذر 1397- 13: 16

نباید توجه استاندار به دانشجویان تنها در روز دانشجو خلاصه شود/ آشفتگی در مدیریت استان و عدم به‌کارگیری از جوانان متعهد

نباید توجه استاندار به دانشجویان تنها در روز دانشجو خلاصه شود/ آشفتگی در مدیریت استان و عدم به‌کارگیری از جوانان متعهد

نمایندگان تشکل‌های دانشجویی و صنفی دانشگاه گیلان خطاب به مسؤولان استان نسبت به آشفتگی در مدیریت گیلان و عدم به‌کارگیری از جوانان انتقاد کردند و رفع دغدغه‌های خود را مشروط به ارائه راهکار برشمردند.

به گزارش گیلانستان، صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو نمایندگان تشکل‌های دانشجویی و صنفی دانشگاه گیلان خطاب به استاندار گیلان و ‌مسؤولان دانشگاه دغدغه‌های خود را مطرح و خواستار رفع آن‌ها شدند.

نماینده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان در این مراسم نخستین دغدغه را آشفتگی در مدیریت استان برشمرد و اظهار کرد: بسیاری از مدیریت‌ها به‌صورت سرپرست و چندماهه انجام می‌شود و وضعیت آن‌ها مشخص نیست و این موضوع آزاردهنده است.

معین طاهری با اشاره به عزم استاندار گیلان برای به‌کارگیری از جوانان افزود: استاندار در ابتدای حضور خود در گیلان از حضور جوانان در عرصه‌ها حمایت کرد اما این حمایت‌ها مثلا در انتصاب بخشداران در حد مشاور باقی‌مانده‌اند و حکمی قطعی برای آن‌ها صادر نمی‌شود و این روحیه خوب اما ناپایدار از دیگر دغدغه‌ها هست.

وی خطاب به نماینده عالی دولت درباره تصمیم دولت برای انتقال آب خزر به کویر مرکزی گفت: نماینده عالی دولت در گیلان باید تذکر دانشجویان گیلانی مبنی بر عدم انتقال آب دریای خزر را به رئیس‌جمهور منتقل کند‌.

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان با اشاره به حسن توجه استاندار به دانشجویان اظهار کرد: نباید توجه استاندار به دانشجویان تنها در روز دانشجو خلاصه شود.

حسین جوادی با تأکید بر فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان افزود: در اوضاع کنونی کار برای دانشجو و جوان بسیار پراهمیت است اما این روند سیر نزولی را طی می‌کند.

وی با تأکید بر اشتغال و اقتصاد مبتنی بر دانش‌بنیان گفت: استاندار گیلان باید پاسخ دهد که تاکنون چقدر توانسته از طرفین شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کند.

دانشجو با هوشیاری نقش بسزایی در جامعه دارد

نماینده کانون‌های فرهنگی هنری و مذهبی دانشجویان نیز با اشاره به ویژگی‌های دانشجویان اظهار کرد: دانشجو با هوشیاری نقش بسزایی در جامعه دارد و آثار آن در آرمان دانشگاه مبین است.

مجید ملبوسی با اشاره به بخشی از فعالیت‌های تشکل کانون‌ها افزود: تشکل کانون‌ها با توجه به اثرگذاری مؤثر خود در جامعه در کارآفرینی نقش دارند و باید این روحیه و همچنین جوان باوری از سوی استاندار تقویت شود.

فقدان خودروی متناسب و امن برای تردد دانشجویان دختر

نماینده شورای صنفی رفاهی دانشجویان دانشگاه گیلان نیز شنیدن دغدغه‌های دانشجویان طی مدت کوتاه را ناکافی دانست و اظهار کرد: ما برای حرف‌های سیاسی اینجا جمع نشده‌ایم بلکه خواهان احقاق حقوق اولیه خود هستیم.

رقیه فرهادی پور با برشمردن بخشی از مشکلات ازجمله فقدان خودروی متناسب و امن برای تردد دانشجویان دختر افزود: آیا استان گیلان با ظرفیت عظیم خود قادر به تأمین دو دستگاه اتوبوس برای انتقال امن دانشجویان نیست که بسیاری از دانشجویان آسوده تحصیل کنند.

لزوم شفاف‌سازی تصمیمات اداری، مالی و تخصیص هزینه‌ها

نماینده دانشجویان عدالت‌خواه دانشگاه گیلان نیز در این مراسم بر لزوم اولویت‌بندی مشکلات و نقاط قوت استان تأکید کرد و گفت: با توجه به این‌که شناخت کافی از استان وجود ندارد مشکلات به‌سختی حل می‌شوند و پیشنهاد ما به‌کارگیری از نخبگان دانشگاهی است.

حافظ همت پور بر لزوم شفاف‌سازی تصمیمات اداری، مالی و تخصیص هزینه‌ها تأکید کرد و افزود: مدیران استان باید با در نظر گرفتن شاخص‌های کمی و کیفی حوزه عملکرد خود را شفاف بیان کنند.

وی با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی اندیشنده های پژوهشی در سطح استان گفت: اندیشنده های در مشکل ما فعال است که در حوزه مسئله یابی و‌ کارآمد سازی دستگاه‌ها فعال هستند و می‌توانند به دولت کمک کنند.

نماینده دانشجویان عدالت‌خواه دانشگاه گیلان با اشاره به کاهش تراز تجاری گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان گیلان از ظرفیت بالایی در کشاورزی دارد اما متأسفانه سهم تراز تجاری آن بسیار کم است.

همت پور بر لزوم حل معضل ورود شیرابه‌های سمی تأکید کرد و گفت: دولت تأکید کرد که در حل معضل شیرابه‌ها مشکلی وجود ندارد اما علیرغم ورود شیرابه‌ها به آب‌های زیرزمینی هیچ اتفاقی نیفتاده است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار