کد خبر : 69164
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان:

نذورات مردم گیلان برای بازسازی عتبات عالیات ۷۰ درصد رشد یافت

نذورات مردم گیلان برای بازسازی عتبات عالیات ۷۰ درصد رشد یافت

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان با اشاره به رشد بیش از ۷۰ درصدی نذورات مردمی گیلان برای بازسازی عتبات عالیات گفت: یک میلیارد تومان نذورات مردمی در پنج ماهه امسال جمع‌آوری شد.

به گزارش گیلانستان، مجید دوهندو ظهر امروز در نشست خبری ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان با اصحاب رسانه به حضور جمعیت زیادی از عاشقان حسینی در کربلا همه ساله در ایام اربعین اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد ستاد بازسازی عتبات عالیات نخستین‌ بار توسط سردار شهید سلیمانی مطرح و راه‌اندازی شد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان با بیان اینکه مردم برای توسعه و بازسازی اعتاب مقدسه تا امروز هزینه‌های مادی و معنوی زیادی کردند تصریح کرد: هزینه بازسازی عتبات عالیات با نذورات مردمی تأمین می‌شود و تمامی نذورات مردمی صرف بازسازی عتبات می‌شود.

دوهندو از رشد بیش از ۷۰ درصدی نذورات مردمی گیلان در طول ۵ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و بیان کرد: حدود یک میلیارد تومان نذورات مردمی تاکنون جمع‌آوری شده و هدف‌گذاری و تعهد ستاد بازسازی عتبات عالیات استان امسال حدود ۱۲ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به طرح بنای نور ابراز داشت: در این طرح، از یک میلیون تا ۵ میلیون تومان از طریق بانک رسالت وام به افراد داده می‌شود و نیازی به ضامن ندارد و تنها از طریق ثبت‌نام در سامانه به شخص داوطلب تعلق می‌گیرد تا اقساط آن را ماهیانه حداقل ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت کند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان با اشاره به راه‌های مختلف جمع‌آوری نذورات مردمی خاطرنشان کرد: تمامی ستادهای بازسازی عتبات در سطح شهرستان‌های استان آمادگی دریافت نذورات مردم را دارند و هر گیلانی می‌تواند با ۵ هزار تومان در این زمینه مشارکت داشته باشد.

دوهندو کمک ۲۰۰ میلیون تومانی به مردم زلزله‌زده سی‌سخت، خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان، کمک معیشتی به اقشار آسیب‌پذیر در ایام کرونا را از جمله اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات در خدمت‌رسانی به مردم اعلام کرد و افزود: ۲۸ هزار پرس غذای گرم عید غدیر امسال توسط مواکب بین نیازمندان توزیع شد.

وی خدمات‌زسانی به زائران امام حسین(ع) را از جمله وظایف مواکب ستاد بازسازی عتبات عالیات برشمرد و ابراز داشت: تعداد موکب‌های ستاد به ۲۵ عدد افزایش یافت و این موکب‌ها در شرایط بحرانی و حوادث همواره در کنار مردم هستند و برای کمک به مردم وارد میدان خدمات‌رسانی می‌شوند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان تاکید کرد: یک ریال از نذورات جمع‌آوری شده مردمی مستقیماً به کشور عراق نمی‌رود بلکه تمامی مبالغ در کشورمان صرف خرید تجهیزات مربوط به بازسازی عتبات عالیات می‌شود و حتی کارگران بازسازی نیز ایرانی هستند..

دوهندو از ارسال ۳۰ هزار بطری آب و ۷۲ تانکر آب توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان به خوزستان خبر داد و بیان کرد: قرار است ۵۰۰ موکب از سراسر کشور برای گرامیداشت ایام اربعین به زائران امام حسین(ع) خدمات ارائه دهند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار