کد خبر : 92796
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 خرداد 1402- 25: 21

نظارت بر بازار مرغ در گیلان شدت گرفت

نظارت بر بازار مرغ در گیلان شدت گرفت

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: با توجه به تصویب قیمت جدید فروش مرغ در استان با نرخ ۷۳ هزار تومان از امروز “چهارشنبه” نظارت بر بازار این محصول در استان تشدید شد.

به گزارش گیلانستان، قاسم جوادزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نظارت بر بازار مرغ همیشه بوده اما به دلیل تصویب قیمت جدید فروش مرغ و ضرورت جدی رعایت قیمت مصوب برای جلوگیری از هر گونه گران‌فروشی از امروز چهارشنبه نظارت ها در سراسر گیلان تشدید شد.

 

وی با اشاره به قیمت مصوب ۷۳ هزار تومانی فروش مرغ در گیلان اضافه کرد: با تامین و توزیع مرغ در استان سعی شد تا قیمت در این سطح نگه داشته شود اگر چه عده‌ای ممکن است از این نرخ عدول کنند اما با گران‌فروشان برخورد تعزیراتی می‌شود.

 

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی گیلان خاطر نشان کرد: طی یک ماه گذشته بیش از یک هزار و ۹۹ مورد بازرسی در سطح مرغداری‌ها و مرغ فروشی‌های استان انجام شد که ۱۸۹ نفر از آنان تخلف‌ گران فروشی داشتند.

 

وی اظهار کرد: برآورد بازرسان سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تخلف گران فروشی این واحدها، چهار میلیارد و ۶۳۱ میلیون ریال بوده است ضمن اینکه تعزیرات حکومتی نیز می‌تواند رقم را خیلی بالاتر ببرد و اجازه صدور حکم تا چندین برابر را دارند.

 

جوادزاده خاطر نشان کرد: بازرسان جهادکشاورزی، صمت، تعزیرات حکومتی، بسیج اصناف با محوریت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در نظارت و بازرسی بر بازار مرغ حضور دارند و در صورت مشاهده یا گزارش فروش مرغ بالاتر از نرخ مصوب، متخلفان را جریمه خواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه در رشت مرکز گیلان حداقل هشت اکیپ و در شهرستان‌های استان نیز سه تا چهار اکیپ نظارت بر بازار مرغ فعال هستند، اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده گران فروشی مرغ “بالاتر از نرخ مصوب ۷۳ هزار تومان” می‌توانند با شماره ۱۲۴ صمت و ۱۳۵ تعزیرات حکومتی تماس گیرند.

 

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی گیلان بیان کرد: کمبود و مشکلی به لحاظ تامین و عرضه مرغ در استان وجود ندارد گاهی ممکن است بنا به دلایلی به تعویق بیفتد اما جای هیچ نگرانی نیست.

 

وی گیلان را استان معین تهران و البرز برای ارسال و توزیع مرغ عنوان کرد و افزود: روزانه ۳۰۰ تا ۳۲۰ تن مرغ برای توزیع به این استان‌ها ارسال می‌شود ضمن اینکه مصرف روزانه استان ما در شرایط عادی نیز بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن است بنابراین مشکلی در تامین مرغ برای عرضه در استان‌های یاد شده و گیلان نیست.

 

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی گیلان با بیان اینکه بر اساس آمار جوجه‌ریزی‌ها در استان از هفته آینده عرضه مرغ بیشتری خواهیم داشت، اظهار کرد: جوجه‌ریزی‌ها در اردیبهشت ماه امسال ۱۱.۵ میلیون قطعه بوده‌ است.

 

وی خاطر نشان کرد: بنابراین گیلان به لحاظ تامین و عرضه مرغ مشکلی ندارد، بر اساس جوجه‌ریزی‌ها تولید مرغ در استان بیشتر خواهد شد.

 

بر اساس آخرین آمار؛ ۹۱۷ واحد تولید کننده مرغ گوشتی با ظرفیت ۲۳ میلیون و ۹۲۸ هزار و ۶۵۶ قطعه، ۹۵ واحد تولید کننده مرغ مادر با ظرفیت سه میلیون و ۶۶۳ هزار و ۶۱۴ قطعه مولد و ۱۲ واحد مرغ اجداد با ظرفیت ۳۰۹ هزار و ۸۰۰ قطعه مولد در استان گیلان فعال است.

 

همچنین ۲۱ کارخانه جوجه‌کشی با ظرفیت ۳۵ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۴۰۰ قطعه در هر دوره در استان گیلان فعالیت می کند.

 

مدیر واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف مرکز گیلان گفت: با توجه به بازرسی‌های انجام شده هیچ کمبودی در سطح عرضه گوشت مرغ در واحدهای توزیعی گیلان به خصوص در شهرستان رشت وجود و نمود ندارد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار