کد خبر : 5445
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهریور 1395- 34: 11

نظر مدیرکل گیلانی حوزه علمیه قم پیرامون سخنان رفیعی/ درگیلان بستر خدمت برایمان فراهم نیست

نظر مدیرکل گیلانی حوزه علمیه قم پیرامون سخنان رفیعی/ درگیلان بستر خدمت برایمان فراهم نیست

آیا واقعا الان کنار ساحل ما سالم است؟ من یک عکسی از یکی از آپارتمانهای کنار دریا گرفتم در یک منطقه روستایی، اینکه تمام مردمش دیش ماهواره وصل کرده بودند، اینا که مسافر نبودند!؟

به گزارش گیلانستان به نقل از کانون یاوران مهدی(عج) رشت، آرام و بی سر و صدا مشغول کارهای روزانه خود بود ، مرد محبوب و دوست داشتنی طلبه ها.. بعید است طلبه ای از جلوی اتاق استاد رد شود و عرض ادب نکند ، شوخ طبع ، خندان ، خوشرو .. و مقتدر در تدریس دروس تخصصی حوزه و مسایل مربوط به کار خود ، انسان متدین و کاربلدی که جایش در استان و در پست های فرهنگی استان خالی است ، متاسفانه ما قدر نعمت نمی دانیم.. چنددقیقه ای مهمان ایشان بودیم در اتاق ساده اش.

# لطفا بیوگرافی خودتان را بفرمایید:

-حسین مردانپور هستم اهل گیلان لاهیجان سیاهکل دیلمان.. روستای دیلمن ، و از پنجم ابتدایی اومدیم شهر درس خوندیم تا دیپلم گرفتیم و بعد از اون هم وارد حوزه علمیه شدم و بعد اومدم قم ، که سال ۷۰ بود تا به امروز ،که در خدمت شما هستیم..

#استاد بفرمایید الان توی قم مشغول به چه کاری هستید؟!

-بنده درخدمت شما هستم در معاونت تخصصی تبلیغ حوزه علمیه قم (اداره کل همکاریهای تبلیغی)

۲۰۱۶۰۸۲۴_۱۳۱۵۲۷

# حاج آقا چرا در گیلان حضور ندارید؟ به نظر شما حضور شما و افرادی مثل شما برای شهرهای خودشون نیاز نیست؟

اتفاقا سوال خوبی پرسیدید و اینکه چرا نیستیم و افراد باید به شهر خودشون برگردند ، لازمه اش این است که یک بستری آماده باشه تا افراد بتونند بر اثر توانایی هایی که دارند برگردند به شهرهاشون ، ولی اینکه هر کسی مال هر شهری هست برگرده اون شهر ، اون شهر ظرفیتش رو نداره ، ولی من خودم میل دارم برای استان خودم کار کنم با توجه به حق وحقوقی که خود استان بر گردن من داره و من بیشتر کارهای تبلیغی ام رو از مناطق محروم رودبار شروع کردم ، یعنی از سال ۷۴ که رسما کار تبلیغ رو شروع کردم تا به امروز از مناطق محروم آستانه و لاهیجان و لنگرود و رودسر و.. ، اما اینکه الان چرا نیستم ، الان کاری که دارم میکنم برکاتش به استان خودم هم می رسه .. و در این جایگاه می تونم هم به استان خودم وهم به استان های دیگه کمک کنم و کل کشور را باید وطن و زادگاه خودمون بدونیم.

# ولی بعضی ها میگن چون با بعضی از مسئولین استانی مشکل دارید به این استان نمی آیید ؟!

-نه ما با کسی مشکلی نداریم و گیری نیست! مسئولین استان گیلان یک وظایفی دارند و من هم یک وظایفی دارم و همه افراد هم بر اساس وظایفشون باید فردای قیامت پاسخگو باشند ، جامعه اسلامی تفاوتش با دیگر جاها اینه . توی جاهای دیگه یه عده خاصی مسئول کارند ولی توی جامعه ما همه مسئولند و فردای قیامت همه باید پاسخگو باشیم .

#اگر الان به شما از طرف مسئولین ، مدیرکل یکی از ادارات استان پیشنهاد بشه ، قبول میکنید؟

-نه نه ! نمی یام.. چون الان اینجا بستر خدمت بیشتر فراهمه تا استان ! و احساس میکنم اینجا بیشتر می تونم خدمت کنم .

# پس چرا می فرمایید اگر بستر فراهم باشه بر میگردم؟!

-خوب بستر فراهم نیست! و با توجه به توانمندیهایی که من دارم می تونم کشوری کار کنم و الان هم اینجا دارم کشوری کار میکنم و هر آدمی طبعش زیاده  و دوست داره بیشتر کار کنه ، ما هم دوست داریم بیشتر کار کنیم  ، اما مشکل من اینه که بی تفاوتی هایی در استان وجود داره و اینکه مامشغول کارهای روزمره شدیم و اصل فراموش شده و فرع اومده روی اصلها ، ما مشکل اقتصادی توی استان نداریم! ما مشکل فرهنگی داریم مشکل فرهنگی اگر حل شود مشکل اقتصادی مردم هم حل میشود.مثلا اگر یک شهردار و یک مسئول اگر از لحاط دینی تربیت شده بود و آدم مذهبی ای بود، دغدغه دینی اش کمک میکنه به منابع استان که پیشرفت اقتصادی هم داشته  باشیم (البته الان مسئول مذهبی در گیلان کم نداریم ) الان متاسفانه اولویت ها فراموش شده ، فرهنگ رو باید تو کوچه پس کوچه شهر ببینیم ، فرهنگ رو باید تو تفریحگاههای شهر ببینیم ، نوع فرهنگ رو باید در کنار دریا ببینیم نوع فرهنگ رو باید در تجمعات ببینیم ، مثل عروسی ها یا جاهای دیگه..

# شما خودتون رو در مقابل این مشکلات چقدر مسئول می دونید؟! یا احساس می کنید فقط باید انتقاد کرد؟!

-آدمها سه دسته اند از نظر عمل : یک عده اهل شعارند فقط حرف می زنند و خودشون هم عمل نمیکنند فقط نق می زنند ، اینها که جایگاهشون مشخصه .. یه عده اهل شورند ، جو گیر میشن اهل احساسات هستند ، یه جاهایی میگن بریم بزنیم بگیریم بریزیم.. بعد پشیمان میشن یعنی فکر نمیکنند اهل شور هستند نه شعور.. یه عده هم اهل فکرند .. ما تلاش کردیم جزو این دسته باشیم و با خیلی از نمایندگان و مسئولین هم در این مورد صحبت کردیم ، اگر توی استان کار فرهنگی انجام بشه مشکل اقتصادی استان هم حل میشه.

# حاج آقا با توجه به اینکه اخوی مرحوم شما شخص محبوب توی رودبار بود و دقیقا چند ماه قبل از انتخابات مجلس در( دوره قبل تر) مرحوم شدند وبه اذهان همه ایشان حتما رای می آوردند ، توی دوره اخیر مردم رودبار شاید بین بد و بدتر یکی را انتخاب کردند. با توجه به محبوبیتی که خاندان و خانواده مردانپور در رودبار دارند چرا خودتون رو کاندید مجلس نکردید؟!

-نمایندگی مجلس مقصد نیست ابزار است و وقتی ابزارها زیادند ، ابزار خدمت به مردم هم زیاد هست ، من کارم فرهنگی تبلیغی است و اینجا توی قم بهترین ابزار رو دارم و از لحاظ گستره فعالیت که کشوری هست و از لحاظ تنوع فعالیت هم گستره جغرافیایی دارم و این خیلی برای من افتخار است و اتفاقا بعد از ماجرای اخوی مرحومم ، خیلی ها اصرار کردند ولی من اصلا تو این فضاها ورود نکردم ، چون احساس میکنم به درد نمایندگی مجلس نمی خورم .

# نظر شما در مورد صحبتهای استاد رفیعی در مورد گیلان چی هست؟ و اون نماینده ای که گفت مردم باید بخاطر این حرفها تجمع کنند..

اونی که گفته تجمع کنند اون بخاطر رای و جایگاهش گفته .. اما من ناراحتی ام از اینه که حتی خود ما طلبه ها هم نفهمیدیم که آقای رفیعی چی گفت ، ما به جای اینکه به مساله فکر کنیم میخواستیم صورت مساله رو پاک کنیم ، حرفهایی که آقای رفیعی زد در مورد شهرهای شمالی  ؛ آیا واقعا الان کنار ساحل ما سالمه ؟ من یک عکسی از یکی از آپارتمانهای کنار دریا گرفتم در یک منطقه روستایی ، اینکه تمام مردمش دیش ماهواره وصل کرده بودند ، اینا که مسافر نبودند؟ یا اینکه آقای رفیعی از مسائل فرهنگی صحبت کرد ، یعنی الان عروسیهای ما عروسیهای خوبیه؟ چرا ناراحت شدیم ، آقای رفیعی کسی هست که در حد اجتهاد است مجتهد هست و هیچ حرفی رو بیهوده نمی زنه..

# به نظر شما فقط گیلان این مشکلات رو داره؟

-من به استان خودم کار دارم ، اینکه استان ما مشکل داره و جای دیگه نداره نیست. ما هفته پیش تو استان بودیم بخاطر همایشی رفته بودم کنار دریا ، دیدم زن و مرد مختلط هستند و واقعا خجالت کشیدم یعنی من که مرد هستم احساس امنیت نکردم چه برسه به یک زن محجبه..

# پس اینکه نماینده ولی فقیه در گیلان فرمودند به جای این کارها به فکر جمع کردن دیسکوهای تهران و کرج باشید ، چی ؟!

-اون حرف هم درسته ! این که تهران مشکل داره کرج مشکل داره و جاهای دیگه .. ولی آیا اینکه تهران و کرج و شیراز و.. مشکل دارن پس ما هم مشکل داشته باشیم؟ مثلا فلانی شراب خواره ، پس ما هم شراب خوار باشیم؟آقا کرجی ها نماز نمی خونند ما هم نخونیم؟ حالا یک کسی اومده اوضاع رو دید میگه یک فکری کنید به حال استان ، شما مشکل استان رو حل کنید و پیشنهاد بنده اینه که یک قرار گاه  قوی فرهنگی از متخصصین متشکل از نماینده ولی فقیه ، از ائمه جماعات استان ، از سپاه از نیروی انتظامی ،از حوزه های علمیه از سازمان تبلیغات از اوقاف.. اینها باید یک قرارگاه فرهنگی تشکیل بدهد تا کار جدی صورت بگیره..

# یعنی تا الان نشده؟! مثلا این طرح گیلان مطهر پس چیه؟

-طرح گیلان مطهر ، طرحی است که کار خوبی بود توسط نیروی انتظامی ولی این کار بدون پیش زمینه قبلی بود یعنی طلبه می ره توی یک تفریح گاهی میشینه و یک عده میان و…با چند نفر میتونی ارتباط برقرار کنی ؟ طرح خوبی بود ولی جزیی بود کارفرهنگی  باید با ابزارهاش انجام بشه و نیروهای انسانی اون باید آموزش دیده باشن و بعدا منفذها و مقصد ها هم مشخص باشه. مدارس ما ادارات ما سازمانهای ما پارکهای ما اینها باید کار ویژه روش انجام بشه..لازمه اش یک قرارگاه فرهنگی و قوی وتوانمد علمی هست ، که ما هم برای این طرح توی حوزه های علمیه در خدمتشون هستیم و توانش رو هم داریم طرح رو آماده کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

میثم سه شنبه , ۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹

واقعا وقتی آدمهای باسواد و مدبری مثل مردانپور داریم ، چرا باید بعضی ها توی استان به اندازه سن ما جوانان ، پست های حساس استان را داشته باشند؟!

مهسا چهارشنبه , ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۹:۱۳

تا موقعی که چسبیده ها و خواهر زاده ها در گیلان هستند جای برای امثال استاد مردانپور نیست..

عرشیا چهارشنبه , ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۹:۱۴

وقتی نیروهی خوبی مثل ایشون هست چرا باید امثال […] نیم قرن مدیرکل یکی از مهم ترین نهادهای فرهنگی استان باشه؟!!

رفتن به نوار ابزار