کد خبر : 59324
تاریخ انتشار : شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱

نماینده مردم رشت در مجلس:

نقش بنیادی ترویج فرهنگ مهارت آموزی در ارتقای سطح پیشرفت جامعه

نقش بنیادی ترویج فرهنگ مهارت آموزی در ارتقای سطح پیشرفت جامعه

نماینده رشت در مجلس گفت: ترویج فرهنگ مهارت آموزی نقش بنیادی در ارتقای سطح پیشرفت و توسعه دارد و باید مانند موضوعات دیگر فرهنگی در جامعه نهادینه شود.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا احمدی با تاکید بر لزوم توجه به مهارت افزایی در جامعه، اظهار کرد: باور به توانمندی‌ها، منابع و امکانات داخلی و نهادینه سازی فرهنگ مهارت محوری در جامعه از موضوعات مهم پیشرفت اقتصادی در کشور است.

وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در نهادینه کردن فرهنگ مهارت، گفت: آموزش و پرورش نقش به‌سزایی در ترغیب دانش آموزان برای تحصیل در رشته‌های مهارتی و فنی داشته و در این مسیر می‌تواند، نیروهایی خلاق، توانمند، پویا، ماهر و دانش‌آموخته‌ای با امنیت شغلی پایدار تربیت کرده و پویایی اقتصاد صنعتی، مهارتی و فنی جامعه را ارتقا دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر ظرفیت بالای رشته‌های فنی و مهارتی در بازار کار، تصریح کرد: طبق آمار ۶۰ تا ۷۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها و مدارس فنی بعد از پایان تحصیل وارد بازار کار شده و بر اساس آموخته‌های فنی و مهارتی، فعالیت اقتصادی خود را آغاز و بعضاً نیز بستر اشتغال برای دیگران را هم فراهم می‌کنند.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خلاقیت، نو آوری و ریسک مشارکت اقتصادی از ویژگی‌های استادکارهای فنی و مهارتی در جامعه است، گفت: ترویج فرهنگ مهارتی نقش بنیادی در ارتقا سطح پیشرفت و توسعه جامعه دارد و باید مانند موضوعات دیگر فرهنگی در جامعه نهادینه شود.

احمدی با اشاره به دلایل رغبت کم دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و مهارتی، افزود: مدرک‌گرایی و ایجاد شأن اجتماعی کاذب در رشته‌های غیر مهارتی از دلایل عدم حضور دانش آموزان در محیط کار و تحصیل مهارتی شده است.

وی با بیان اینکه نهادهای آموزشی و خانواده‌ها نقش اساسی در هدایت دانش آموزان به فرهنگ مهارتی دارند، اضافه کرد: نیروی انسانی باانگیزه، مسئولیت‌پذیر، خلاق و دارای روحیه کار جمعی می‌تواند اقتصاد کشور را پویا کرده و رشد اقتصادی ایران را برای جامعه فراهم کند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار