کد خبر : 9938
تاریخ انتشار : شنبه 21 اسفند 1395- 12: 12

نمایشگاه “تجهیزات ایمنی، اطفاء حریق و پایش محیط کار”

نمایشگاه “تجهیزات ایمنی، اطفاء حریق و پایش محیط کار”

نمایشگاه “تجهیزات ایمنی، حفاظتی، اطفاء حریق و پایش محیط کار” اردیبهشت ۹۶ در زیباکنار استان گیلان برپا می‌شود.

به گزارش گیلانستان، جواد وطنی در گفت‌وگویی اظهار داشت: در کنار برگزاری دهمین همایش ملی بهداشت و ایمنی کار از ۱۲ تا ۱۴ اردیبهشت ۹۶ برای نخستین‌بار در گیلان “نمایشگاه تجهیزات ایمنی، حفاظتی، اطفاء حریق و پایش محیط کار” با عنوان Expo Khazar 2017 در زیباکنار برپا می‌شود.

دبیر نمایشگاه Expo Khazar 2017 دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: با انجام بررسی صنایع و سازمان‌های استان‌های شمالی کشور به این نتیجه رسیدیم که کمبودهایی در تاسیسات و تجهیزات ایمنی و حفاظتی محیط کار وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هدف از برپایی نمایشگاه تجهیزات ایمنی آشنایی بیشتر سازمان‌ها با تکنولوژی‌های روز دنیا است گفت: حدود ۴۰ شرکت فعال در این حوزه در این نمایشگاه حضور دارند تا تجهیزات ایمنی خود را عرضه کنند.

وطنی با بیان اینکه سعی شد تا در کنار بعد علمی همایش ملی بهداشت و ایمنی کار بعد عملی هم فراهم شود افزود: محصولات پایش محیط کار، تجهیزات و حفاظت فردی و سیستم‌های اعلام حریق در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

دبیر نمایشگاه Expo Khazar 2017 با تاکید بر ارج نهادن به تولید ملی در حوزه تجهیزات ایمنی گفت: به فکر تولید ملی هستیم و تجهیزاتی که توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید شده‌اند با کمترین هزینه، غرفه‌های نمایشگاه Expo Khazar 2017 را به خود اختصاص می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه هدف، کاربردی کردن علم و عرضه علم به صنایع است خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰۰ نفر از اساتید سراسر کشور با ارائه مقالات علمی خود در این رویداد علمی حضور دارند.

وطنی با بیان اینکه مرکز تحقیقات ترومای جاده‌ای گیلان طرح “دهکده ایمن برای جامعه ایمن” را پایه ریزی کرده است گفت: هدف از آن عرضه مباحث ایمنی در قالب شبیه سازی یک شهر کوچک به مردم است تا با مخاطرات در محیط کار، کشاورزی، دانشگاه و ایمنی برق و مباحث حریق آشنا شوند.

دبیر نمایشگاه Expo Khazar 2017 اظهار داشت: با شبیه سازی این دهکده ایمن، هر فردی می‌تواند در قالب به‌کارگیری نرم افزارها و مطالب آموزشی به افزایش سطح دانش خود بپردازد.

وی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود سازمان‌های استان  در برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه Expo Khazar 2017 همت گمارند افزود: بیش از ۶۰۰ نفر از دانشجویان و کارشناسان حوزه ایمنی و بهداشت در این رویداد حضور فعال دارند.

وطنی با بیان اینکه شهر رشت در حوزه ایمنی مخاطرات زیادی دارد که در صورت بروز حوادثی چون زلزله و طوفان و آتش سوزی به مشکل می‌خوریم گفت: متاسفانه در کل کشور، اول ساختمان را می‌سازیم بعد به فکر ایمنی آن می‌افتیم و در طراحی اولیه کار به فکر ایمنی نیستیم.

دبیر نمایشگاه Expo Khazar 2017 از فعالیت‌های مرکز تروما جاده‌ای گیلان در زمینه کار روی کلاه ایمنی موتورسواران که از تکنولوژی نو تبعیت می‌کند و برگزاری استارت آپ‌ها خبر داد و گفت: در بخش ترومای شغلی برنامه کلانی طراحی شده و سال ۹۶ سال به بار نشستن این فعالیت‌ها است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار