کد خبر : 44635
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 آذر 1398- 10: 19

یادداشت/ فعال سیاسی اصلاح طلب:

نماینده‌ای در رشت که اصولگرای اعتدالی اصلاح طلب و فراکسیوندار آلوده به انواع مباحث رانتی و مالی است!/ ضرورت استفاده از ظرفیت جوانان مومن و انقلابی

نماینده‌ای در رشت که اصولگرای اعتدالی اصلاح طلب و فراکسیوندار آلوده به انواع مباحث رانتی و مالی است!/ ضرورت استفاده از ظرفیت جوانان مومن و انقلابی

بالاخره بر ما عیان نشد که اصولگرای اعتدالی اصلاح طلب و فراکسیوندار آلوده به انواع مباحث رانتی و مالی چه معجونی میگردد!؟

به گزارش گیلانستان، علیرضا سحر خیر از فعالین سیاسی اصلاح طلب استان گیلان و داوطلب انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه شهرستان رشت در یادداشتی نوشت:

اصلی ترین مسیر نیل به تحکیم مردمسالاری و آبیاریِ حالا دیگر “درخت پهناور انقلاب اسلامی ” قطعا و یقینا از پای صندوقهای رای عبور میکند. آرایی که به وفور و به کرات محرز تضمین بقای تمامیت ارضی ایران اسلامی و مایه تعالی عزت مدار وجه حاکمیتی نظام مقدس گشته است.
نفس شرکت در انتخاباتها چه از حیث فردی و چه از دریچه جمعی امروز تکلیفی شرعی برای متشرعان حاضر و حقی مکتسب برای یکان یکان موجود در این آب و خاک محسوب میگردد .
اصلا و اساسا طی سالهای ماضی و خاصه در فضای کنون، اهمیت خصایص فوق الذکر متشکله صندوق آرا و خیرات و برکات کامله آن برای نظام، اسباب دشمنی و عدوات مخالفین و معاندین را سبب گردیده و به گواه حجم تبلیغات گسترده سمعی و بصری تریبونهای اپوزسیون، پیگیری طرح شکست خورده “توهم تحریم انتخابات” را همواره به جد در دستور کار قرار داده اند!

در این مقال ذکر چند نکته هم در باب آسیب شناسی چرایی خواست دشمنان در تحریم انتخابات و هم در باب مرور وظایف دستگاههای ذیربط و تبعا منتخبين و محصلین فضای رقابت ضروری میباشد.
۱-دقیقا از ابتدای سال ۹۱، سوییچ و شیفت رسانه های ضد انقلاب از واشنگتن به لندن استارت خورد تا با این تغییر رویکرد، محمل اعتماد مخاطبین و ایجاد تفکیک بین رسانه های به ظاهر مستقل نه دولتی فراهم شود!

تم برنامه سازی اجتماعی مبتنی بر هدف گیری بنيان خانوادگی، بیان دستاوردهای تصنعی نظام طاغوت و سعی در تقدیس نمایی حکومت معدوم پهلوی نزد نسل جدید و بالاخره ایفای نقش مشفق و دوست ملت در بزنگاههای حساس سیاسی و ..! از جمله ویژگیهای رفتاری مشابه این نئو رسانه های وابسته محسوب میگردند.حالا و پس از فقدان کار آمدی دولت در اداره شایسته امور و سرخوردگی لایه های اجتماعی از وضعیت معشیتی و اقتصادی موجود _ در کنار تحریمهای ظالمانه اقتصادي_ اینبار تکرار پروژه تحریم انتخابات رنگ و لعابی جدید در همان رسانه های همیشه حاضر گرفته است!

۲-در مقابل، ساحت حاکمیتی به رغم اقتدار در داخل و وحدت منسجم آحاد، گاهی از ضعف های آشکار حتی در تبلیغ بایسته ها و باورهای خود برخوردار است!مصداقا اصرار بر وجود منحصر تلویزیون دولتی و محدودیت های همیشگی پیرامون آن از حیث استفاده از بیت المال(که اصلاح قانون ذیمدخل آن را بیش از پیش طلب میسازد)،عدم نو آوری در ترویج و تبلیغ حق انتخاب و بسنده به مدلهای کهنه !، سخت گیری در حضور چهره های معتقد به نظام با وجود اختلاف در شیوه ها در بیان نظرات در مجاری رسمی به ویژه رسانه های محلی و…از جمله این معاذیر بوده که البته هریک و در برهه فعلی با محوریت تشدید مشارکت عمومی در انتخابات علاج خود را خواهد داشت.
۳-تعریف دایره انقلابی بودن و نبودن بر مبنای شاخص و شاقول های قطعی نظام است که در فقره انتخابات از کانال مراجع بررسی کننده صلاحیت نامزدها و نهایتا شورای محترم نگهبان و ساختار اداری تابعه عبور میکند.
به عقیده قلم قضاوت بر مبنای مصلحت عمومی و با دید موسع کمک به بهبودی فضا،با توجه به عدم قضاوت کلاسیک در شورای نگهبان از هر امری در حال حاضر ضروری تر به نظر میرسد.در این راستا اغماض، سعه صدر و البته آنالیز نامزد برای تحقق انتظار انجام بعدی وظایف مصرح قانونی یعنی مفاد اصول ۱۷۱ در بعد قانون گذاری و ۱۳۱،۸۷ ،۸۹ و.. قانون مترقی اساسی در بعد نظارتی با سایر جهات تقنینی آن، لازم میباشد.
متاسفانه و با نگاهی گذرا به تاریخچه نمایندگان مجلس خاصه در گیلان جز افراد معدود و متخصص، معمولا فردی که دارای خصایص توامان قابل دفاع فردی و تخصصی با عینیت بیرونی در عمل باشد کمتر به چشم میخورد!
۴-قانونگذاری یک تخصص است و قانوندانی یک علم،نحوه چینش نامزدها و حضور در ادوار مختلف در انتخابات مجلس در حوزه های انتخابیه گیلان، متاسفانه گواه کمترین درصد وجود حقوقدان در کسوت نمایندگی مجلس بوده که خب حتما این مهم نه یک اتفاق بلکه یک نقص محسوب میگردد!
۵-اما عجیب و خطیر اینکه، عمدتا در تمامی استانها و به ویژه گیلان، سن نمایندگان مجلس از میانسالی كمتر نيست و در بهترین حالت ممکن ودر هنگامه بیان بیلان؛ یک فرد ۵۰ ساله نماد جوانگرایی در مجلس و محل اقبال عمومی به این قشر عظیم جامعه محسوب میگردد!
به نظر میرسد توجه به مبانی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری و توصیه های مندرج به جوانان در قالبهای علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال وآزادی، عزت ملی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن، سبک زندگی در راستای نزدیکی انقلاب – به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمیٰ (ارواحنافداه) هست- در استفاده از ظرفیت جوانان مومن و انقلابی- که به تعبیر حقیر در مراسم روز جوان دفتر نماینده محترم ولی فقیه در استان اعم از جوان اصلاح طلب و اصولگرای معتقد به مبانی و شعائر اسلام و ولایت از سوی شورای نگهبان را شامل میشود،_ضروری و واجب میباشد.
اصرار بر تکرار پکپارچه رقابت بین چهره های تکراری و عدم اعتماد به جوانان مستعد تحصیل رای و خادم به ملت بالاخره زمینه سرخوردگی، یاس و بی اعتمادی را سبب خواهد گردید.
۶-برای نویسنده جالب است که به رغم تمامی این دقت نظرها و مراقبت ها چگونه از دل همین نظارت، فلان نماینده خاص در همین رشت رویش میکند که سر نخواستن و گردن نگرفتنش بین فعالین سیاسی جناحین استان نیز دعواست و بالاخره بر ما عیان نشد که اصولگرای اعتدالی اصلاح طلب و فراکسیوندار آلوده به انواع مباحث رانتی و مالی چه معجونی میگردد!؟ صرف بسنده ظاهری به شخص همین میشود که شد….!
۷- به ضرس قاطع معتقدم که در عرصه انتخابات، هم اصل نظام و هم مفهوم اصیل ولایت فقیه در غایت به معنای واقعی کلمه مظلوم بوده و متاسفانه بعضا به بهانه مصلحت فصلی و عدم شناخت جامع از روحیات فردی برخی نامزدها عملا نادیده گرفته میشود.بررسی میدانی، فردی و رفتاری وحتی موردی نامزدها و عدم بسنده به گزارشات غیرمستند واغماض و اعمال سعه صدر اسلامی از سوی دستگاههای محترم ذیربط، در این ره مهم و لازم خواهدبود.
امیدوارم قلمی کردن این چندسطر زمینه برداشتهای ناصواب شخصی و خدای ناکرده اتهامات خلاف واقع به نویسنده را سبب نگردد!

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار