کد خبر : 4371
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 خرداد 1395- 08: 19

نمایندگان گیلانی به جای ابراز تاسف‌های سازمان مللی به‌دنبال اجرایی کردن طرح عفاف و حجاب باشند

نمایندگان گیلانی به جای ابراز تاسف‌های سازمان مللی به‌دنبال اجرایی کردن طرح عفاف و حجاب باشند

شورای فرهنگ عمومی گیلان که سیاست‌های کلی فرهنگ عمومی را طراحی می‌کند تا چه اندازه به موضوع حجاب و عفاف پرداخته و برای رفع این معضل اجتماعی راهکار ارائه کرده است.

به گزارش درگیلان، حجت‌الاسلام مجتبی اشجری امروز در گفت‌وگویی با اشاره به واکنش‌های مختلف نسبت سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ناصر رفیعی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) اظهار کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با عذرخواهی از مردم گیلان مخاطبان سخن خود را مسافران و گردشگران به این استان عنوان کرد، اما طرح این مسئله، وجوه مغفول موضوع حجاب و عفاف را برجسته کرده است.

وی ادامه داد: طرح مسئله حجاب و عفاف و صیانت از حقوق شهروندان از جمله مباحثی است که باید اولویت نهادهای فرهنگی و اجرایی گیلان باشد، زیرا هر ساله نسبت به سال گذشته ولنگاری‌هایی وجود دارد و این موضوع نه‌تنها در گیلان بلکه در سراسر کشور مشاهده می‌شود و نمی‌توان آن را کتمان کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه در مواجهه با معضل اجتماعی بی‌حجابی و سخنان اخیر برخی از فعالان فرهنگی و نمایندگان مجلس پرسش‌هایی به ذهن می‌رسد، تصریح کرد: نخست آن‌ که شورای فرهنگ عمومی گیلان که سیاست‌های کلی فرهنگ عمومی را طراحی می‌کند تا چه اندازه به موضوع حجاب و عفاف پرداخته و برای رفع این معضل اجتماعی راهکار ارائه کرده و آیا این راهکارها نتیجه‌بخش بوده است.

اشجری به ابزار قانونی پیگیری مصوبات مجلس که در اختیار نمایندگان مردم است، اشاره کرد و افزود: اگر نمایندگان دغدغه صیانت از حقوق شهروندان را دارند، به جای ابراز تاسف‌های سازمان مللی به‌دنبال اجرایی کردن طرح عفاف و حجاب باشند که از سال ۸۲ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و تاکنون مسکوت مانده است.

وی متذکر شد: آیا نمایندگان با مشارکت یکدیگر و از نظر قانونی نمی‌توانند ۲۶ وزارتخانه، سازمان و دستگاه اجرایی دخیل در بحث حجاب و عفاف را موظف به اجرای طرح مصوب کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در فعالیت‌های میدانی خود تا چه اندازه توانسته با تذکر زبانی توفیق به دست آورد، بیان کرد: آیا ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در زمینه مذکور گامی برداشته است.

اشجری، گیلان را استانی گردشگرپذیر عنوان کرد و گفت: ستاد حجاب و عفاف گیلان باید با توجه به شرایط فرهنگی آن از حمایت همه‌جانبه کارگزاران اجرایی و قوانین موضوعه برخوردار باشد و آیا برای حمایت همه‌جانبه از این موضوع در استان کاری انجام شده است.

وی با بیان اینکه آنها که به دغدغه‌ها و امر به معروف و نهی از منکر می‌پردازند، مطالبه‌ای جدی از قانون‌گذاران دارند، اظهار کرد: مطالبه بر حق آنها پیگیری موضوع ستاد امر به معروف و نهی از منکر مصوب مجلس نهم است، آیا قانونی که به دولت ابلاغ شده را نباید پیگیری کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: افرادی که دغدغه فرهنگ عمومی دارند، می‌دانند معضل اجتماعی بدحجابی ویژه گیلان نیست.

اشجری به برنامه شبکه‌های ماهواره‌ای اشاره کرد و یادآور شد: برنامه‌های مذکور سلاح‌های کشنده‌ای است که به صف ایستاده‌اند و روزانه مردم کشورمان را بمباران تبلیغاتی می‌کنند.

وی تصریح کرد: آنها که باید به‌دنبال حل اساسی مشکل باشند، چرا چشمان خود را در برابر آن همه هجوم بسته‌اند و به پشتیبانی از اجرایی شدن طرح حجاب و عفاف نمی‌پردازند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان متذکر شد: بدون تردید برای حفظ حقوق شهروندی و صیانت از جامعه‌ای که میزبان بیش از ۲۰۰ هزار نفر شهید است، تمام کسانی که در حوزه فرهنگ، سیاست و اجرا فعالیت می‌کنند، مسؤول هستند.

اشجری با بیان اینکه معضل بدحجابی ابزاری ضدفرهنگی است که منجر به فروپاشی خانواده‌ها می‌شود، خاطرنشان کرد: دشمن عامدانه و عالمانه فرهنگ ولنگاری را ترویج می‌دهد تا ما در برابر اندک هجمه‌ها موضعی منفعل داشته باشیم و سکوت اختیار کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان بیان کرد: اگر فردی ولو با اغراق درباره معضل حجاب و عفاف سخن گفت، نباید به هجمه بپردازیم بلکه باید به‌دنبال رفع آسیب‌های طرح شده باشیم.

اشجری تصریح کرد: وقتی مدیران فرهنگی استان و نهادهای مسؤول و متولیان امر نسبت به مقابله با موضوع بی‌حجابی و بدحجابی هیچگونه فعالیت عملی و میدانی نداشته باشند، به طور قطع علما و خطبا بنابه وظیفه ذاتی و رسالت دینی خود به طرح موضوع و امر به معروف و نهی از منکر در کرسی منابر می‌پردازند.

وی، تلاش برای تحقق قوانینی که از مراحل مختلف قانون‌گذاری گذشته است را وظیفه‌ای اخلاقی و شرعی عنوان کرد و یادآور شد: به‌حق استانی که ۸ هزار شهید دارد، مطالبه جدی خانواده آنها برخورد قاطع با این ولنگاری‌هاست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان اظهار کرد: آیا مسؤولان نمی‌دانند مطالبه جدی خانواده‌های ۸ هزار شهید و مردم مسلمان، غیرتمند، انقلابی و حزب‌الهی برخورد با ولنگاری و هنجارشکنی‌هاست.

اشجری با بیان اینکه چرا باید برخی از گردشگران هنجارشکن گیلان را حیات خلوت خود بدانند، بیان کرد: اینکه گردشگران هنجارشکن استان گیلان را برای خود حیات خلوت بدانند و برای رفتارهای ضداخلاقی به این استان سفر کنند، نشان‌دهنده بی‌تفاوتی و پایبند نبودن در حفظ و حراست از ارزش‌های دینی توسط متولیان امر است./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مجید یکشنبه , ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱

سلام.ایول ایول خوب گفتی.خصوصا سازمان مللی یشو.

رفتن به نوار ابزار