کد خبر : 69841
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهریور 1400- 42: 17

نوجوان گیلانی”سرنوشت آتلانتیس” را نوشت

نوجوان گیلانی”سرنوشت آتلانتیس” را نوشت

“سرنوشت آتلانتیس” نخستین کتاب زاد اکبری درباره افلاطون است و تمامی اتفاقات عنوان‌شده در این کتاب حاصل تخیلات ذهن‌ نویسنده بوده و واقعیت ندارد.

به گزارش گیلانستان، استان گیلان یکی از استان‌های برتر در عرصه علمی و فرهنگی است و استفاده صحیح از این ظرفیت می‌تواند گیلان را به درجات بالای علمی در کشور برساند.

گیلانیان از دیرباز اهمیت بسیار زیادی به کسب علم و کتاب‌خوانی می‌دانند و خانواده‌ها تأکید و توجه بسیار زیادی به پیشرفت علمی فرزندان خود دارند به‌طوری‌که همگان گیلان را مهد کتاب‌خوانی و نویسندگان و شعرای گران‌قدر می‌دانند.

استان سرسبز گیلان علاوه بر جاذبه‌های گردشگری خود، چهره‌های فرهنگی فراوانی را ازجمله کوشیار گیلانی، محمد معین، محمدعلی مجتهدی گیلانی و حسن ابراهیم‌زاده  به کشور و حتی دنیا معرفی کرده که سرآمد تمام این چهره‌های علمی پروفسور مجید سمیعی رئیس انجمن جراحان مغز و اعصاب جهان و مجید الدین میرفخرایی است.

یکی دیگر از این نخبه‌های گیلانی در حوزه فرهنگ، امیرعباس زاد اکبری است که علیرغم سن کم، کتابی تاریخی-تخیلی بانام “سرنوشت آتلانتیس” نوشته است.

به گفته این نوجوان نویسنده، کتاب‌خوانی و گسترش نشر کتاب منجر به ارتقای فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه می‌شود و اطلاعات مردم در بسیاری از حوزه‌ها افزایش پیدا می‌کند.

“سرنوشت آتلانتیس” نخستین کتاب زاد اکبری درباره افلاطون است و تمامی اتفاقات عنوان‌شده در این کتاب حاصل تخیلات ذهن‌ نویسنده است و واقعیت ندارد.

در حین گفت‌وگو با این نوجوان گیلانی، نکته‌ای برایم جالب‌توجه بود و آن به مهدویت و مسئله ظهور است زیرا زاد اکبری می‌گوید: کتابی در دست چاپ دیگری ندارم اما در تلاشم تا درباره مهدویت نیز کتابی بنویسم.

این نویسنده گیلانی معتقد است همه نوجوانان یک حرفه را دوست دارند و در همان راستا برنامه‌ریزی می‌کنند اما ابتدا باید استعداد خود را بشناسند.

بی‌شک نقش خانواده در موفقیت فرزندان بسیار مهم است و این نکته‌ای است که زاد اکبری به آن تأکید دارد، او می‌گوید: نقش پدر و مادر در موفقیت من بسیار مؤثر بود چراکه در اوایل شروع هر کاری خانواده‌ها در برخی مواقع مخالفت‌هایی می‌کنند و در صورت دیدن موفقیت فرزند خود هرگونه حمایت را انجام داده و در کنار فرزند خود هستند.

وی خطاب به هم سن و سال‌های خود و کسانی که به دنبال کشف و بلوغ استعدادهایشان  هستند، گفت: هر نوجوان استعدادهای بسیار زیادی دارد اما باید ابتدا با منطق و کمک خانواده‌های خود برای رشد این استعدادها کمک کنند.

“سرنوشت آتلانتیس” صبح امروز با حضور مسؤولان فرهنگی در سپاه قدس گیلان رونمایی شد، امیر عباس زاد اکبری نویسنده این کتاب دانش آموز پایه دهم مدرسه مفتاح رشت است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار