کد خبر : 76918
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 اسفند 1400- 18: 17

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

نورافشانی ۳۱۳ نقطه گیلان در شب نیمه شعبان

نورافشانی ۳۱۳ نقطه گیلان در شب نیمه شعبان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به تشکیل ستاد برگزاری جشن های نیمه شعبان، گفت: همزمان با شب نیمه شعبان ۳۱۳ نقطه گیلان نورافشانی می شود.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام مجتبی اشجری ظهر یکشنبه در نشست هماهنگی برگزاری جشن‌های نیمه شعبان ضمن تبریک ولادت با سعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار، اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دژ مستحکم نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی تداوم انقلاب اسلامی وابسته به وجود سپاه است، افزود: هر زمان که خطری انقلاب اسلامی را تهدید کرده پاسداران و بسیجیان سینه خود را آماج گلوله‌ها قرار داده و هستی خویش را فدای اسلام، انقلاب و ملت کرده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان همچنین میلاد حضرت عباس (ع) و روز جانباز اشاره کرد و گفت: جانبازان و ایثارگران معامله بزرگی با خداوند انجام داده‌اند زیرا بخشی از وجود خود را در راه تقدیم کردند.

حجت الاسلام اشجری در ادامه به حضور حماسی مردم گیلان در یوم الله ۲۲ بهمن اشاره و اضافه کرد: مردم گیلان با وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی و همچنین بارش باران زیر چتر انقلاب حاضر شدند و صحنه‌های زیبا را رقم زدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اساسنامه این شورا مبنی بر تولیت بزرگداشت جشن‌های نیمه شعبان، تاکید کرد: یکی از مأموریت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزاری جشن نیمه شعبان است و در همین راستا ستاد برگزاری این جشن‌ها تشکیل شده است.

وی بیان کرد: راه اندازی کمپین‌های مجازی و زمینه سازی برای مشارکت گسترده‌تر مردم در برگزاری جشن نیمه شعبان، تشکیل پویش‌های مجازی از قبیل پویش پرچم «یا مهدی ادرکنی» با هشتگ #یامهدی ادرکنی در فضای مجازی از جمله برنامه‌های سالروز ولادت امام زمان (عج) است.

برگزاری مراسم محوری نیمه شعبان با سخنرانی پژوهشگر تاریخ اسلام

حجت الاسلام اشجری با تاکید بر اهمیت آذین‌بندی و فضاسازی شهری و روستایی متناسب با جشن‌های نیمه شعبان، اظهار کرد: پویش احیای خانوادگی انتظار با انجام اعمال شب نیمه شعبان در منازل و مساجد با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پویش ختم قرآن به نیت سلامتی امام زمان (عج) و احیای شب نیمه شعبان با قرائت ادعیه و مناجات خوانی از جمله دعای ندبه و دعای فرج در شب و روز نیمه شعبان از دیگر برنامه‌های نیمه شعبان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از انجام نورافشانی در ۳۱۳ نقطه استان در شب نیمه شعبان خبر داد و تصریح کرد: برپایی موکب و ایستگاه‌ها صلواتی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، ذبح قربانی و نذر گوشت برای نیازمندان، پویش ۳۱۳ میلیون ختم صلوات برای تعجیل در فرج، حرکت کاروان خودرویی و موتوری در سطح شهرستان‌ها، اجرای سرودهای خیابانی در میادین و پارک‌ها، پخش سراسری بانگ «یا مهدی ادرکنی» در بلندگوهای مساجد و حسینیه‌ها و تکایا و پشت بام منازل، گلباران و عطرافشانی قبور مطهر شهدا و راه اندازی کاروان‌های شادی همراه با سخنرانی و مولودی خوانی در فضاهای حقیقی و مجازی توسط ائمه جماعات، روحانیون، مبلغین، ذاکران و مداحان از اهم برنامه‌های پیش بینی شده برای نیمه شعبان سال‌جاری است.

حجت الاسلام اشجری با اشاره به مصادف شدن نیمه شعبان امسال با روز جمعه، بر بهره برداری از ظرفیت نماز جمعه برای بزرگداشت این عید بزرگ تاکید کرد و افزود: اگرچه مردم به‌صورت خود خوش در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان پیشگام هستند اما جشن محوری روز نیمه شعبان ساعت ۱۰:۳۰ صبح جمعه، در مصلای امام خمینی (ره) رشت با سخنرانی دکتر حشمت الله قنبری، استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشن‌های نیمه شعبان رزمایش منتظران ظهور امام زمان (عج) است، عنوان کرد: شعبان ماه رسول خدا و ماه سرور اهل بیت (ع) است و لذا همه دستگاه‌ها و نهادها برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌ها همکاری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار