کد خبر : 82644
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 آبان 1401- 40: 8

گیلانستان گزارش می‌دهد؛

نگاهی به عملکرد یکساله عباسی/ چرا هیچ اصولگرای شاخصی از استاندار گیلان دفاع نمی‌کند؟!

نگاهی به عملکرد یکساله عباسی/ چرا هیچ اصولگرای شاخصی از استاندار گیلان دفاع نمی‌کند؟!

اصولگرایان دلسوز از اینکه می‌بینند هنوز برخی مدیران ناتوان دولت قبل بر سر کار بوده و استاندار نیز اراده‌ای برای تغییرشان ندارد، شاکی هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان، ششم آبان ۱۴۰۰ بود که اسدالله عباسی با حضور وزیر کشور رسما به عنوان استاندار گیلان معارفه و اولین روز کاری خود را شروع کرد.

 

حال یکسال از این تاریخ می‌گذرد و می‌طلبد که نقاط قوت و ضعف وی مورد ارزیابی قرار گیرد تا مشخص شود این استاندار بومی چه میزان توانسته رضایت مردم و دولت سیزدهم را به خود جلب کند.

 

در بدو انتشار خبر استاندار شدن عباسی، اصولگرایان شاخصی که خود از مسئولین اصلی ستادهای آیت الله رئیسی در گیلان بودند با انتشار یادداشت‌ها و بیانیه‌هایی جداگانه نگرانی خود را از این انتصاب اعلام نموده و معتقد بودند وی معیارهای یک مدیر انقلابی در تراز دولت سیزدهم را ندارد و حتی حسن کربلایی دبیر حزب موتلفه اسلامی نیز طی یادداشتی انتصاب عباسی را به “نوبخت” تبریک گفته بود!

 

از آغازین روزهای فعالیت عباسی در ساختمان ۸ طبقه خیابان معلم رشت نیز، رفت و آمد عده‌ای از شرق استان به ویژه شهرستان‌های رودسر و املش به استانداری زیاد و مشکوک شده بود که در نهایت آن افراد به دو دسته تقسیم شدند؛ یک گروه به پست و مقام و خواسته های رسیدند و اکنون حامی استاندارند، گروه دیگر نیز چون به امیال و انتظارات خود نرسیدند، امروز خواهان برکناری استاندار هستند.

 

عباسی استانداری است که سعی می‌کند به جای نشستن در اتاق کار خود و گذراندن وقت در ساختمان استانداری، به بیرون و میان مردم رفته تا با مشکلاتشان آشنا شود ولی این بازدیدها، تمرکز و سرکشی از مناطق محروم، بیشتر به سمت رودسر و املش گرایش داشته و مورد انتقاد مردم سایر شهرستانهاست.

 

بزرگترین چالش عباسی در این یکسال هم، چالش انتصابات بوده و هست؛ دلسوزان انقلاب و اصولگرایان همواره از عدم به کارگیری جوانان مومن و انقلابی ( که هم شناسنامه‌دار هستند و هم در دوران اصلاحات و اعتدالیون سیلی‌های فراوانی از دولت وقت خورده‌اند) گلایه دارند و از اینکه می‌بینند هنوز بسیاری از مدیران ناتوان و نالایق دولت قبل بر سر کار بوده و استاندار نیز هیچ اراده‌ای برای تغییرشان ندارد، شاکی و ناراحت می‌باشند.

 

این درحالیست که رئیس جمهور در سفر خود به گیلان با صراحت به استاندار تاکید نموده بود که بانیان وضع موجود را کنار گذاشته تا عرصه مدیریتی برای جوانان با انگیزه، متخصص و انقلابی فراهم شود.

 

انتصاب رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، سرپرست وقت فرمانداری انزلی، مدیرکل میراث فرهنگی، سرپرست وقت اداره کل محیط زیست، مدیرکل جهاد کشاورزی، مدیرکل راهداری، مدیرکل راه و شهرسازی، معاون عمرانی استانداری، برخی فرمانداران، بخشداران و… همه و همه از مسائلی است که دست هر فعال سیاسی انقلابی و اصولگرایی را می‌بندد که نتوانند از عملکرد یکساله استاندار محترم دفاع کنند.

 

اما از آنطرف که می‌نگریم اصلاح‌طلبان تاکنون نه تنها هیچ نقدی به استاندار وارد نکرده‌اند، بلکه افرادی همانند دلخوش نماینده اعتدالی صومعه سرا همواره در جلسات مختلف( حتی در حضور رئیسی) حمایت قاطع خود را از عباسی اعلام کرده است.

 

در گزارشات بعدی بیشتر به عملکرد یکساله دکتر عباسی در استانداری گیلان خواهیم پرداخت.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یکنفر یکشنبه , ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲

این استاندار دو زار کاراجرایی بلد نیست به نظرم. چرا حداقل در مورد سراوان و راه اندازی سوله زباله سوز یک تکونی بخودش نمیده

احمد یکشنبه , ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۳

مدیر عامل آب منطقه ای
برق منطقه ای هنوز از دولت بنفش باقی ماندند

رفتن به نوار ابزار