کد خبر : 85165
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱

رئیس سازمان صنعت و معدن گیلان:

نگاه بانکهای خصوصی استان تولید محور نیست

نگاه بانکهای خصوصی استان تولید محور نیست

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه بانک‌های خصوصی گیلان نگاه تولید محور ندارند، گفت: سیاست این بانک‌ها همراهی نیست و منابع داخلی استان را خارج می‌کنند.

به گزارش گیلانستان، تیمور پورحیدری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: براساس آخرین آمار اداره کل امور مالیاتی بانک‌های خصوصی منابع داخلی استان را خارج می کنند که معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان به این بانک‌ها تکلیف کرد که این منابع را داخل سرزمینی که فعال هستند باید هزینه کنند تا فعالان اقتصادی استان از آنها در راستای توسعه و رشد این خطه بهره‌مند شوند.

 

وی با تاکید بر لازم الاجرا بودن مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید عنوان کرد: با راه‌اندازی این ستاد مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی به صورت مستمر بررسی شده و می شود که در حال حاضر عمده‌ترین چالش این حوزه، بانکها هستند.

 

وی با بیان اینکه ضوابط دست و پاگیر داخلی بانکها خود مانعی جدی و مشکل زاست، افزود: قول می دهیم اگر بانکها دید باز و نگاه تولید محور به توسعه صنعتی داشته باشند در این استان تحولی جدی در حوزه های تولید و صنعت رقم بخورد.

 

پورحیدری ادامه داد: درصورتی که بانکها منابع خود را در خدمت تولید قرار دهند می‌توانیم واحدهای نیمه تمام را تکمیل و ظرفیت واحدهایی که زیر ظرفیت کار می کنند و یا نیمه تعطیل هستند را ارتقا داده و وارد مدار کنیم که جهشی در حوزه صنعت ایجاد کنیم.

 

وی اضافه کرد: در شروع این دولت، گیلان حدود ۶۰۰ واحد صنعتی بلاتکلیف راکد داشت که بخشی از آنها در تملک بانکها بود اما این واحدها برابر مصوبه ماده ۲۰ ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ساماندهی می شوند چنانکه امسال هم بخشی از این واحدها دوباره با تلاش های انجام شده احیا گردید.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین تصریح کرد: طبق این مصوبه بانک‌ها نباید و نمی‌توانند واحد صنعتی را درصورت سر رسید تسهیلات تحت تملک درآورند.

 

وی با تاکید بر اینکه در حوزه صنعت و تولید باید همه دستگاهها کمک کنند، خاطرنشان کرد: این سازمان به عنوان متولی حوزه صنعت به تنهایی قادر به حل مشکلات تحریمی، ارزی و تبادلات خارجی موجود نیست و نیازمند همکاری و حمایت همه بخش ها و دستگاه ها هستند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار