کد خبر : 54736
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گیلان:

نگاه ویژه فنی و حرفه‌ای به آموزش مهارت از طریق فضای مجازی

نگاه ویژه فنی و حرفه‌ای به آموزش مهارت از طریق فضای مجازی

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گیلان با بیان اینکه از اسفندماه سال گذشته سازمان فنی و حرفه‌ای نگاه ویژه‌ای به آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای از طریق فضای مجازی داشته، گفت: این در حالی است که بر اساس آمار ۳۰ درصد آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای تئوری و ۷۰ درصد عملی است.

به گزارش گیلانستان، محمد حسینی در جمع خبرنگاران با اشاره به مهم‌ترین رویکرد سازمان فنی و حرفه‌ای در سال جدید اظهار کرد: در سال جدید که به‌عنوان سال جهش تولید نام‌گذاری شده مهم‌ترین برنامه سازمان فنی حرفه‌ای استان گیلان همکاری و اقدام مشترک با دیگر نهادها و بخش خصوصی برای اثرگذاری بیشتر مهارت‌های فنی حرفه‌ای در استان است.

وی مفهوم اقدام مشترک با دستگاه‌های ذی‌ربط را شناسایی نیازهای استان دانست و گفت: در اقدام مشترک با بخش خصوصی و دستگاه‌های ذی‌ربط سعی داریم نیازهای استان در حوزه‌های مختلف به‌ویژه‌ایجاد اشتغال را شناسایی و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را در همین راستا گسترش و ادامه دهیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان گیلان با تأکید بر آموزش مهارت‌های لازم در عرصه‌های مختلف توسط سازمان فنی و حرفه‌ای افزود: در سال جدید، این سازمان توجه ویژه‌ای به افزایش مهارت روستایی و مهارت‌های دریایی دارد لذا سعی داریم با همکاری دستگاه‌های متولی طرحی را تنظیم کنیم به این منظور که هر پروژه در استان پیوست مهارت‌آموزی داشته باشد.

حسینی با اذعان به اینکه سازمان فنی و حرفه برنامه ویژه‌ای برای ارتقا سطح کیفی مهارت‌آموزی در استان گیلان دارد، تصریح کرد: از اسفندماه سال گذشته سازمان فنی و حرفه‌ای نگاه ویژه‌ای به آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای از طریق فضای مجازی داشته و این در حالی است که بر اساس آمار ۳۰ درصد آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای تئوری و ۷۰ درصد عملی است.

وی با ابراز خرسندی از برنامه سازمان فنی و حرفه‌ای استان در ایام کرونا برای کارآموزان خود بیان کرد: در تلاشیم تا تولید محتوای الکترونیکی برای درس‌های تئوری را انجام داده و برای انجام این کار برای ۲۰۰ مربی بخش دولتی و یک‌هزار مربی بخش خصوصی کلاس‌های چگونگی انجام تولید محتوا برگزارشده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان گیلان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را یک آموزش بسیار به‌روز دانست و گفت: ارتقا کیفی آموزش و امکانات فنی و حرفه‌ای با بودجه دولتی امکان‌پذیر نیست به همین منظور از بخش خصوصی دعوت می‌کنیم تا برای رشد آموزش مهارت‌آموزی در استان متناسب با نیازها سرمایه‌گذاری کنند لذا انتظار داریم هر واحد تولیدی و صنعتی به پایگاه مهارت‌آموزی تبدیل شود‌.

حسینی از راه‌اندازی پویشی با عنوان مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی خبر داد و افزود: این پویش از سال ۹۷ اجرایی شده و هر واحد صنعتی، تولیدی و یا استادکار می‌تواند سه نفر را دعوت کرده و مهارت خاص را به آنان بیاموزد و در آن مدت‌زمان چندماهه کارآموز تحت بیمه فنی حرفه‌ای و سازمان تأمین اجتماعی است.

وی با ابراز نگرانی در خصوص از بین رفتن بسیاری از کسب‌وکارهای سنتی در روستاهای گیلان تصریح کرد: کسب مهارت‌آموزی در روستاها یکی از اصلی‌ترین اهداف سازمان فنی و حرفه‌ای از سال ۹۸ بوده و در خصوص قراردادی میان سازمان فنی حرفه‌ای کشور و استانداری گیلان منعقدشده تا در حوزه‌های مختلف ازجمله بوم گردی به ایجاد اشتغال در روستاها کمک‌ شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار