کد خبر : 57279
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1399- 53: 17

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان:

هشدار پلیس نسبت‌ به تبلیغات سودجویان برای اعزام زائر؛ پایانه‌های مرزی مسدود است

هشدار پلیس نسبت‌ به تبلیغات سودجویان برای اعزام زائر؛ پایانه‌های مرزی مسدود است

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به مسدود بودن مرز ایران و عراق و عدم پذیرش زائران در پایانه‌های مرزی گفت: شهروندان مراقب تبلیغات افراد سودجو باشند.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ مجید رسول‌زاده فرساد امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و آغاز موج سوم این بیماری در نیمه دوم سال و طبق اعلام رسمی کشور عراق مبنی بر عدم پذیرش زائران، مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی امسال برگزار نمی‌شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به مسدود بودن مرز مشترک ایران و عراق خاطرنشان کرد: امسال امکان زیارت عتبات عالیات و شرکت در پیاده‌روی معنوی اربعین حسینی به‌دلیل شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا فراهم نیست.

رسول‌زاده با بیان اینکه “پایانه‌های مرزی از پذیرش زائران خودداری کرده و روادید شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی صادر نمی‌شود” تصریح کرد: برپایی موکب‌ها و پذیرایی از زائران نیز در ایران و کشور عراق ممنوع است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به عدم پذیرش زائر خارجی از مرز آستارا خاطرنشان کرد: مرز آستارا امسال به روی زائران خارجی که برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی از ایران عبور می‌کردند بسته است و در این حوزه نیز هیچ مجوزی صادر نشده است.

وی با بیان اینکه “هیچ‌گونه مجوزی برای عزیمت موکب‌داران و برپایی موکب در ایران و عراق صادر نشده است” گفت: با توجه به بسته بودن مرزها و عدم پذیرش زائر در پایانه‌های مرزی لذا از زائران امام حسین(ع) انتظار داریم که در راستای عمل به قانون و حفظ سلامت خود و دیگران از حرکت به‌سمت مرزها به‌صورت کاروانی و فردی خودداری کنند‌.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان خاطرنشان کرد: شهروندان مراقب تبلیغات افراد سودجو در فضای حقیقی و مجازی مبنی بر اعزام‌ زائر به کربلا باشند زیرا مرزهای ایران و عراق بسته است و پایانه‌های مرزی از ورود زائران به خاک کشور عراق جلوگیری می‌کنند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار