کد خبر : 65850
تاریخ انتشار : شنبه 25 اردیبهشت 1400- 58: 12

مدیر کل هواشناسی گیلان:

هفته ای صاف و آفتابی در انتظار گیلانیان/ کشاورزان استفاده کنند

هفته ای صاف و آفتابی در انتظار گیلانیان/ کشاورزان استفاده کنند

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به پیش بینی هفته ای صاف و آفتابی برای این استان، گفت: کشاورزان از این فرصت برای اتمام نشا شالیزارها استفاده کنند.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس با اشاره به اینکه نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی غالباً پایدار در منطقه است، اظهار کرد: بر این اساس روند افزایش دما، کاهش ابر و احتمال وقوع پدیده مه تا اواسط هفته آینده پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در این مدت گاهی با گذر امواج کم و بیش ناپایدار رگبار و رعد و برق پراکنده دور از انتظار نیست.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه آسمان استان گیلان برای امروز (شنبه) صاف تا قسمتی ابری همراه با مه و گاهی با افزایش ابر و وزش باد پیش بینی شده است، گفت: در این مدت دمای هوا نیز ۴ تا ۸ درجه افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه دریا شرایط مناسبی برای انجام فعالیت‌های مرتبط دارد، اضافه کرد: ارتفاع موج دریا نیز بین ۴۰ تا ۸۰ سانتی متر پیش بینی شده است.

دادرس با اشاره به اینکه در ساعت بعد از ظهر در برخی از نواحی استان گیلان به ویژه در مناطق کوهستانی احتمال وقوع ناپایداری‌ها وجود دارد، گفت: این ناپایداری‌ها موقت و احتمال رگبار و رعد و برق نیز پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به الگوهای هواشناسی این هفته شرایط برای انجام کارهای کشاورزی به ویژه نشا مناسب است و شالیکاران باید از این فرصت استفاده کنند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار