کد خبر : 38180
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 تیر 1398- 42: 15

دادستان مرکز گیلان:

هنجارشکنان در خمام و گلسار رشت به صورت باندی عمل کردند

هنجارشکنان در خمام و گلسار رشت به صورت باندی عمل کردند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان گفت: طی تحقیقات خود دریافتیم که بسیاری از هنجارشکنان در گیلان مانند اتفاق چند روز پیش در گلسار رشت، به صورت باندی عمل می‌کنند.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصطفوی‌نیا صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت هفته قوه قضائیه در رشت اظهار داشت: با توجه به تصویب قانون در رابطه با برخورد با بی‌حجابی، از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان امر به معروف معروف لسانی را وظیفه مردم و امر به معروف عملی را وظیفه قوه قضائیه و بسیج دانست و گفت: هنجارشکنان در خمام و گلسار رشت دستگیر شدند و طی تحقیقات ما مشخص شد که آنها به صورت باندی عمل می‌کنند.

وی با اشاره به عملکرد سیستم ناظر یک تصریح کرد: روزانه چندصد نفر از کسانی که در داخل خودروها کشف حجاب می‌کنند با دریافت پیامک به مراکز پلیس فراخوانده می‌شوند و در صورت تکرار این اقدام غیرقانونی، برخورد‌های جدی‌تری با آنان می‌شود.

مصطفوی‌نیا با تأکید بر اینکه همه کسانی که در رعایت حجاب کوتاهی می‌کنند معاند نظام محسوب نمی‌شوند خاطرنشان کرد: دعوت مردم به فساد مجازات حبس دارد و پلیس طبق قانون مکلف است که با افراد خاطی در این رابطه برخورد جدی داشته باشد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری گیلان نیز در این نشست افزود: تعداد پرونده‌های موجود در شورای حل اختلاف استان گیلان در سال گذشته ۱۳۵ هزار و ۵۱۸ پرونده بود که ۱.۴ این پرونده‌ها به مصالحه ختم شدند و به ۱۱ درصد احکام صادر شده نیز اعتراض شد که از این میان تنها ۴ درصد از احکام نقض شدند.

حجت‌الاسلام احمد میرمحمدی با اشاره به تشکیل کمیته‌ای درخصوص رسیدگی به وضعیت زندانیان جرایم مالی گفت: با اقدامات این کمیته در سال گذشته ۸۰۹ نفر از زندانیان جرایم مالی در گیلان آزاد شده و در سه ماهه اخیر نیز ۱۵۰ نفر به این آمار افزوده شد، همچنین ۴ نفر از محکومان به قصاص با جلب رضایت اولیای دم نجات یافتند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار