کد خبر : 68052
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 تیر 1400- 34: 12

سخنگوی هیئت عالی نظارت گیلان:

هیئت عالی نظارت تنها مرجع قانونی اظهارنظر درباره تأیید یا انحلال انتخابات شورا

هیئت عالی نظارت تنها مرجع قانونی اظهارنظر درباره تأیید یا انحلال انتخابات شورا

سخنگوی هیئت عالی نظارت استان گیلان با ابراز تأسف از اظهارنظرهای بیرونی در این موضوع گفت: هیچ‌یک از شهرستان‌ها حق اظهارنظر در مورد انتخابات، نحوه رأی‌گیری، جمع‌بندی و بازشماری آرا را ندارند و به لحاظ قانونی هرگونه اظهارنظر تنها باید از هیئت عالی استان صورت بگیرد.

به گزارش گیلانستان، جبار کوچکی نژاد با اشاره به برخی از اظهارنظرها درباره نحوه رأی‌گیری، ثبت و جمع‌آوری آرا انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: شورای عالی نظارت استان گیلان از نحوه رأی‌گیری، ثبت و جمع‌بندی آرا با کمک دستگاه اطلاعاتی، امنیتی و کارشناسان خبره بخش it بررسی‌های جامعی را به عمل می‌آورد.

وی با بیان اینکه مجوز بازشماری ۳۰ صندوق داده‌شده و هنوز نتایج بازشماری به هیئت عالی استان نرسیده است تا گزارش آن اعلام شود، گفت: شکایت‌هایی هم از شهرهای دیگر اعلام‌شده که مجوزهای لازم به هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها برای بازشماری داده‌شده است.

سخنگوی هیئت عالی نظارت استان گیلان با ابراز تأسف از اظهارنظرهای بیرونی در این موضوع بیان کرد: در خصوص اظهارنظرهای خارج از هیئت نظارت تذکر داده و تأکید می‌کنم که هیچ‌یک از شهرستان‌ها حق اظهارنظر در مورد انتخابات، نحوه رأی‌گیری، جمع‌بندی و بازشماری آرا را ندارند و به لحاظ قانونی  هرگونه اظهارنظر تنها باید از هیئت عالی استان صورت بگیرد.

کوچکی نژاد با بیان اینکه از استاندار و معاون سیاسی درخواست داریم تا به فرمانداران یادآوری کنند که هیچ‌گونه اظهارنظری در رابطه با انتخابات شورای شهر و روستا نداشته باشند افزود: انتخابات در هیچ شهری به تأیید کامل رسیده و مدت‌زمان مشخصی دارد افراد معترض، مردم کاندیدا و طرفداران کاندیداها این حق را دارند که شکایت کرده و شورای عالی نظارت نیز اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه فرمانداران و بخشداران در  هیچ نقطه از استان نمی‌توانند انحلال انتخابات را اعلام کنند و هرکسی چنین سخنی گفته صرفاً نظر شخصی داده است افزود: روند انتخاب و انحلال انتخابات فرآیندی دارد که باید طی و برخی اظهارنظرها با قانون مغایرت دارد  و افراد و مسئولین بدانند که در بحث انتخابات، روند بازشماری و جمع‌بندی آرا صرفاً باید از هیئت عالی نظارت  اظهارنظر صورت بگیرد.

سخنگوی هیئت عالی نظارت استان گیلان با بیان اینکه انتخابات شورا شهر رشت با فرآیند سیستمی انجام شده است گفت: در نظر داریم تا از کارشناسان خبره، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی فرایند انتخابات را با دقت موردبررسی قرار داده تا با اطمینان کامل نتیجه را اعلام کنیم.

کوچکی نژاد با اشاره به اینکه فرایند روز انتخابات و  حتی خریدوفروش نیز باید موردبررسی قرار بگیرد تصریح کرد:  طرفداران کاندیداها مطمئن باشند که در این خصوص هیچ مصلحت‌اندیشی و پرده‌پوشی صورت نمی‌گیرد و آنچه حق مردم  و حق انتخابات بوده به سمع و نظر آن‌ها خواهد رسید.

وی به استعفای خود پیش از انتخابات از  هیئت عالی نظارت استان اشاره کرد و افزود: علی‌رغم اعتراض به بحث تأیید صلاحیت‌های هیئت مرکزی  و شکایت به کمیسیون اصل ۹۰  اما استعفای من پذیرفته نشد و به لحاظ قانون تا زمانی که ابلاغ لغو نشده طبق وظیفه باید این مسؤولیت را به انجام رسانیده و پیگیر اعتراضات و مطالبه  مردم باشم.

گفتنی است پیش‌تر، استعفای کوچکی‌نژاد سخنگو و عضو هیئت نظارت و ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای گیلان از سوی هیئت عالی نظارت برانتخابات شوراهای کشور رد شده بود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار