کد خبر : 78131
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴

استاندار گیلان تاکید کرد:

هیچ کمبودی در تأمین آرد، روغن، مرغ، گوشت و تخم مرغ در گیلان وجود ندارد

هیچ کمبودی در تأمین آرد، روغن، مرغ، گوشت و تخم مرغ در گیلان وجود ندارد

استاندار با بیان اینکه نباید به واسطه اقدامات سودجویانه برخی افراد، آرامش جامعه به ویژه دهک‌های پایین سلب و سفره آنان کوچک شود ، گفت: با نظارت کافی بر چرخه تولید تا توزیع، زمینه ایجاد نگرانی برای مردم برطرف شود.

به گزارش گیلانستان، اسدالله عباسی صبح امروز شنبه در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان با تاکید بر اینکه قاچاق کالا و تفاوت ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی و نیمایی موجب شد که یارانه‌های تعیین شده به اهداف تعیین‌شده نرسد، افزود: موضوع آرد که به جای سفره مردم سر از جای دیگری درمی‌آورد موجب نارضایتی مردم شده که باید توسط اصناف، اتحادیه‌ها و نهادهای نظارتی گزارش داده شود.

وی با گلایه از صفوف طولانی و تعطیلی برخی از نانوایی‌ها بر لزوم پرهیز از موازی کاری برای مبارزه با فساد تأکید و تصریح کرد: نباید به واسطه اقدامات سودجویانه برخی افراد آرامش مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه سلب و سفره آنان کوچک شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به واردات روغن به میزان کافی از مرزهای جنوبی و شمالی، توزیع مناسب و اتصال حلقه‌ها به یکدیگر برای تسهیل دسترسی مردم به اقلام مورد نیاز تاکید کرد.

وی با بیان اینکه هیچگونه کمبودی در تأمین آرد، روغن، مرغ، گوشت، تخم مرغ و دیگر اقلام مورد نیاز مردم در استان وجود ندارد، گفت: باید با نظارت جدی بر چرخه تولید تا توزیع، زمینه ایجاد نگرانی برای مردم برطرف شود.

عباسی با اشاره به تکلیف دولت سیزدهم برای هوشمندسازی یارانه‌ها افزود: اراده‌ دولت مردمی سیزدهم بر آن‌است تا جلوی قاچاق، رانت و فساد توسط فرصت‌طلبان گرفته و آرامش به مردم بازگردانده شود.

وی به اهمیت این جلسات در معیشت و اقتصاد اشاره کرد و گفت : هدف از تصویب برنامه ملی تقویت کسب و کار؛ معیشت مرزنشینان و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی و نیز جلوگیری از پدیده شوم قاچاق کالا است.

استاندار و رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان در ادامه نقش منطقه آزاد انزلی و منطقه ویژه اقتصادی آستارا در رونق کسب و کار مرزنشینان را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: سهم اشتغال مرزنشینان در ایجاد ۳۰ هزار شغل برای افق ۱۴۰۱ باید توسط دستگاه‌های متولی اجرایی و نظارتی، تعیین و با جدیت دنبال شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر ضرورت نقش‌آفرینی حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات در ایجاد اشتغال، افزود: همه ما در قبال مردم مسئول هستیم و بایستی اقتصاد استان را رشد دهیم و موضوع مهم اشتغال با وجود قاچاق ، محقق نمی‌شود.

وی تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر برخورد جدی با مسئله قاچاق را یادآور شد و گفت: در خصوص مبارزه با قاچاق کالاهای اساسی و اولویت‌دار مرتبط با سلامت، دارو و غذا و مواد اولیه واحدهای تولیدی که به صورت مستقیم با ایجاد شغل ارتباط دارد، باید نظارتی دقیق صورت گیرد.

استاندار گیلان بر لزوم تقویت نظارت‌ها و رصد جدی گلوگاه‌های ورود و خروج کالا و ایجاد شفافیت تأکیدکرد و گفت واردات کالاهای مشابه تولید داخل منجر به آسیب واحدهای تولیدی، اشتغال جوانان و انگیزه سرمایه‌گذاران می‌شود.

طی چندین روز اخیر برخی اقلام همچون روغن و شکر در بازار استان با کمبودهایی مواجه شده و با اعلام افزایش قیمت ماکارونی ، ماکارانی نیز در فروشگاههای زنجیره ای کمیاب شد و به گفته برخی از متصدیان فروشگاهها قرار است از امروز این محصول دوباره با قیمت های جدید در قفسه های آنها قرار بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

محمدرضا کیانفر یکشنبه , 18 اردیبهشت 1401 - 13:25

.
سعید لیلاز اصلاح‌طلب گفت: ارز ترجیحی در دولت خاتمی اصلاح بود که باید انجام می‌دادیم و نکردیم.

آقای لیلاز،
نکردید چون نمی‌توانستید بکنید زیرا انقلاب معادل خیانت و جنایت و فساد می‌باشد جمهوری اسلامی مانند تمام انقلابات طول تاریخ اصلاح پذیر نیست.
بس کن رها کن گفتگو نی نظم گو نی نثر گو، کان حیله ساز حیله جو محو کلامت می‌کند.
بستان ز شاه ساقیان سرمست شو چون باقیان، گر نیم مست ناقصی مست تمامت می‌کند.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
۱- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
۲- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
با تشکر از توجه شما.

رفتن به نوار ابزار