کد خبر : 64900
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 فروردین 1400- 32: 16

رئیس مجمع نمایندگان گیلان:

واحدهای تولیدی شرکت‌ها و هولدینگ‌های بزرگ دولتی در گیلان رها‌شده‌اند

واحدهای تولیدی شرکت‌ها و هولدینگ‌های بزرگ دولتی در گیلان رها‌شده‌اند

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با انتقاد از رهاسازی واحدهای تولیدی شرکت‌ها و هولدینگ‌های بزرگ دولتی در گیلان گفت: تعداد اندک واحدهای تولیدی اندک شرکت‌ها و هولدینگ‌های بزرگ دولتی و شبه‌دولتی داخلی در این رهاشده و اقدام مؤثری در جهت راه‌اندازی آن انجام نمی‌شود.

به گزارش گیلانستان، رسول فرخی با بیان اینکه مدیران اقتصادی باید در راستای توسعه و پیشرفت کشور گام بردارند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در چندمین سال پی‌درپی شعار سال را مرتبط با مسئله معیشت، تولید و اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری کرده و همین امر وظیفه مدیران اقتصادی کشور در جهت مشارکت جدی‌تر آن‌ها را در تنظیم برنامه‌های پیش‌رو سنگین‌تر می‌کند.

وی با اشاره به ویژگی‌های اقتصادی گیلان در توسعه و رشد کشور گفت: هم‌جواری با کشورهای آسیای میانه از طریق خاکی و آبی، وجود تنها منطقه آزاد تجاری–صنعتی شمال کشور و همچنین بندر حاشیه دریای خزر و سومین بندر بزرگ ایران و آستارا، امکان دسترسی به بازار ۳۰۰ میلیون نفری کشورهای آسیای میانه و قفقاز، گیلان را می‌تواند به قطب اقتصادی کشور در بسیاری از حوزه‌ها تبدیل کند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با تأکید بر لزوم توجه به توسعه نیروگاه‌های آبی، بادی و گازی در این استان افزود: استان گیلان در تولید مکان پنجم و در صادرات برق مکان دوم در بین ۱۶ منطقه کشور را دارا بوده و همین قطعاً منجر به رشد اقتصادی می‌شود.

فرخی استفاده از ظرفیت‌های علمی، جغرافیایی و ژئوپلیتیکی گیلان را یک اصل مهم در رشد اقتصادی جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: وجود راه‌آهن قزوین-رشت و ادامه مسیر آن به سمت آستارا، آزادراه قزوین رشت و ادامه آن به انزلی و آستارا جهت توسعه محورهای مواصلاتی به ترکیه و اروپا و همچنین جمهوری آذربایجان و قفقاز و وجود نیروی کار جوان و متخصص این انتظار را ایجاد می‌کند که سرعت و حجم تشکیل سرمایه در استان بسیار بالاتر از روند موجود باشد.

وی با انتقاد از رهاسازی واحدهای تولیدی شرکت‌ها و هولدینگ‌های بزرگ دولتی و شبه‌دولتی داخلی در گیلان بیان کرد: بسیاری از شرکت‌های دولتی و نیمه‌دولتی ازجمله شستا، ایدرو، ایمیدرو نه‌تنها رغبتی به سرمایه‌گذاری در این استان نداشته بلکه تعداد اندک واحدهای تولیدی که در این استان مستقر هستند را نیز بلاتکلیف رها کرده و اقدام مؤثری در جهت راه‌اندازی مجدد و یا افزایش ظرفیت تولیدشان به انجام نمی‌رسانند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با درخواست از دولت و وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص افزایش حضور سرمایه‌گذاران دولتی و نیمه‌دولتی در این استان گفت: مجمع نمایندگان گیلان در مجلس امروز در نامه‌ای به وزیر امور اقتصاد و دارایی، خواستار حضور بیش‌ازپیش سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این استان شدند زیرا تحقق این کار منجر به رشد اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی مردم می‌شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار