کد خبر : 91885
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اردیبهشت 1402- 38: 11

واحدهای صنفی گیلان ۲۹ هزار میلیارد ریال جریمه شدند

واحدهای صنفی گیلان ۲۹ هزار میلیارد ریال جریمه شدند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان ارزش ریالی تخلفات صنفی و اقتصادی کشف شده را طی پارسال بیش از ۲۹ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این رقم نسبت به سال قبل از آن ۶۴۴ درصد رشد دارد.

به گزارش گیلانستان، تیمور پورحیدری روز یکشنبه درگفت‌وگو با ایرنا تعداد بازرسی‌های انجام شده از واحدهای صنفی و اقتصادی استان طی پارسال ۱۰۳ هزارو ۸۷۰ مورد و تعداد تخلفات کشف شده را ۱۰ هزار و ۳۱۵ مورد اعلام کرد و افزود: این موارد نسبت به سال ماقبل به ترتیب ۴۷ و ۲۴ درصد رشد داشت.

 

وی عنوان کرد: بیشترین تخلفات کشف شده شامل عدم درج قیمت، گرانفروشی، کم‌فروشی، عدم صدور فاکتور فروش، عدم رعایت ساعات کار، عدم ارائه فاکتور خرید، عدم اخذ پروانه، عرضه خارج از شبکه، قاچاق کالا و ارز و تقلب و موارد دیگر می باشد.

 

پورحیدری عملکرد گشت‌های مشترک بازرسی با بسیج اصناف، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی، علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی و سایر ارگان های مرتبط در سال ۱۴۰۱ را نیز ۲۶ هزار و ۶۸۴ مورد اعلام و بیان کرد: نتیجه این بازرسی‌ها تشکیل چهار هزار و ۶۴۸ مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بود.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان به اجرای قانون انتزاع و انتقال وظایف نظارت در حوزه آرد و نان به سازمان جهاد کشاورزی نیز اشاره و اظهار کرد: ۱۱ هزار و ۳۵۰ مورد بازرسی در این حوزه طی سال گذشته انجام شد که از این تعداد برای ۲ هزار و ۱۰۱ مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۲ هزار و ۵۱۶ میلیون ریال تشکیل شد.

 

وی از کسب رتبه دوم این اداره کل در تعداد بازرسی های حوزه قاچاق کالا کشور در حوزه کشفیات خبر داد و افزود: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۰هزار و ۱۶۰ مورد بازرسی در این حوزه انجام شد که ارزش یک میلیون و ۷۴۳ هزار و ۱۷۷ قلم کالای قاچاق کشف شده بیش از هزار میلیارد ریال بود.

 

پورحیدری تصریح کرد: با توجه به الزامات قانون تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گروه‌های کالایی لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، دخانیات و کالاهای سلامت محور مشمول این قانون می باشند که در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۲ پرونده به ارزش بیش از ۷۹۶ میلیارد ریال تشکیل و به مراجع رسیدگی کننده ارسال شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار