کد خبر : 52862
تاریخ انتشار : جمعه 30 خرداد 1399- 49: 16

پس از انتشار در رسانه ها

واکنش دادستان لنگرود به کوه‌خواری در کومله/ با عاملان برداشت غیر مجاز از کوه‎‌ها و رودخانه‎ها برخوردی قاطع می‌شود

واکنش دادستان لنگرود به کوه‌خواری در کومله/ با عاملان برداشت غیر مجاز از کوه‎‌ها و رودخانه‎ها برخوردی قاطع می‌شود

دادستان لنگرود در نامه ای به فرمانده انتظامی این شهرستان دستور برخورد قاطع با برداشت کنندگان غیر مجاز از کوه ها و رودخانه لنگرود را داد.

به گزارش گیلانستان، در پی انتشار تصاویر برداشت از کوه‌های یکی از مناطق شهرستان لنگرود در فضای مجازی «سید هاشم میرحسینی» در نامه‌ای خطاب به فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود دستور برخورد قاطع با عاملان برداشت‌های غیر مجاز از کوه‌ها و رودخانه‌های لنگرود را صادر کرد.

در متن این نامه آمده است:

نظر به اینکه بر اساس ماده ۱۹ قانون معادن ایران که مقرر می‌دارد «هرکس بدون اخذ پروانه اکتشاف یا بهره برداری و یا اجازه برداشت، اقدام به حفاری‌های اکتشافی، استخراج، برداشت و بهره برداری مواد معدنی نماید متصرف در اموال عمومی و دولتی محسوب می‌شود و با او برابر قوانین و مقررات مربوط برخورد خواهد شد.

از آنجا که این قانون شامل برخورد و مجازات عاملان برداشت‌های غیرمجاز از کوه‌ها و رودخانه‌ها می‌باشد و این گونه اقدامات از مصادیق جرم مشهود بوده و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است وظایف قانونی خود را در این موارد انجام دهد و حسب درخواست اداره صنعت، معدن و تجارت بلافاصله از این گونه عملیات جلوگیری و متهم و متهمان را برای صدور حکم به مراجع قضائی معرفی نمایند و اداره صنعت، معدن و تجارت هم مکلف است ضمن انجام اقدامات لازم و به موقع در خواست ضرر و زیان ناشی از جرم را به مرجع قضائی تسلیم نماید.

لذا مقرر است در صورت مشاهده هرگونه حفاری، استخراج و برداشت و بهره برداری غیرمجاز مواد معدنی در شهرستان لنگرود اقدام قانونی معمول مراتب صورتجلسه و نتیجه بلافاصله به دادسرا گزارش گردد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار