کد خبر : 64188
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴

سردار آقازاده در نشست خبری:

واگذاری ‌غلط واحدهای صنعتی اجحاف در حق مردم است/ کسی نمی‌تواند بگوید نمایندگان مجلس تقصیری نداشتند

واگذاری ‌غلط واحدهای صنعتی اجحاف در حق مردم است/ کسی نمی‌تواند بگوید نمایندگان مجلس تقصیری نداشتند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: برخی واگذاری‌های غلط واحدهای صنعتی در طول سالیان گذشته اجحاف در حق مردم است.

به گزارش گیلانستان، سیدعلی آقازاده در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به عملکرد مجلس یازدهم از آغاز فعالیت تاکنون اظهار داشت: حرکت در بستر عدالت، دفاع از حقوق مردم و توجه به‌ اولویت‌های اجتماعی مانند مسکن و اشتغال جزو اولویت‌های مجلس یازدهم بوده که‌ نشان می‌دهد این مجلس با مجلس‌های گذشته تفاوت دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات و تقنین‌های زیاد مجلس یازدهم در طول چند ماه گذشته ابراز داشت: ارتباط خوب رسانه‌ها با مباحث مختلف در سطح جامعه و مطالبه آن‌ها از نمایندگان نشان‌دهنده حضور مردم در عرصه‌های مطالبه‌گری و پاسخگویی مجلس است.

آقازاده مشکلات بخش مسکن در کشور را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه دولت مکلف شده که سالانه یک میلیون واحد مسکونی در سطح کشور احداث کند افزود: قانون جمعیت و معیشت از جمله قوانینی بوده که در مجلس مورد توجه بود و یا توجه به اقشار آسیب‌پذیر جامعه که در این راستا دولت ملزم به رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به قانون رفع تحریم‌ها و دفاع از حقوق اساسی ملت در مجلس ابراز داشت: براساس این قانون  می‌بایست جلوی زیاده‌خواهی‌های آمریکا گرفته شود و دولت موظف شد که در صورت عدم عمل به تعهدات طرف‌ِ مقابل، اقدامات اساسی انجام دهد.

وی با اشاره به تغییرات انجام شده در مفاد لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: واقعی کردن مباحث مربوط به بودجه اعم از درآمدها، هزینه‌ها در جهت منافع عمومی، قابل کنترل و ارزش‌یابی بودن بودجه از رویکردهای مجلس یازدهم بوده که‌ نشان می‌دهد مجلس بیش از هر چیزی به نظارت‌های میدانی و عملیاتی توجه دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نگاه میدانی و عملیاتی به مسئله نظارت‌ها، باررسی‌ها و امور مختلف می‌تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد تا اینکه فقط به آمار و ارقام روی صفحه توجه شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به وظایف این‌ کمیسیون گفت: پیگیری مسائل دفاعی، رصد تحولات امنیتی در منطقه و جهان، مسائل هسته‌ای، دفاع از حقوق جمهوری اسلامی، ایستادگی مقابل زیاده‌خواهی‌خواهی‌های آمریکا و طرف‌های مقابل، دیپلماسی اقتصادی و اصلاح و تقنین برخی قوانین مانند خدمت سربازی از جمله وظایف و اقدامات انجام شده توسط این کمیسیون است.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ویژه بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری در سطح استان گیلان خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی، تاکید رویکردی بر نهاده‌های دامی، بازرگانی کشاورزی و توجه به محصولات کشاورزی استان حائز اهمیت است و صنایع تبدیلی که جزو ملزومات است اما مغفول واقع شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به ضرورت توجه بیشتر به کشت دوم در استان، مکانیزه کردن و رفع مشکلات حوزه کشاورزی تأکید و بیان کرد:
بخش صنعت نیز دارای الزاماتی دارد که تسهیلات سرمایه در گردش، صادرات، واردات و دیگر مسائل آن  همواره اهمیت دارد البته فساد نیز در صنعت وجود دارد.

آقازاده خاطرنشان کرد: متاسفانه با عدم راهبرد تدوین شده و تحلیلی برای توسعه صنعت در گیلان مواجه هستیم و با وجود ظرفیت‌های زیاد در حوزه صنعت استان اما به‌لحاظ مدیریتی و عملیاتی قادر به تدوین و اجرای راهبردها نبودیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مسائل و معضلات حوزه زیست محیطی استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید به این مسائل پرداخته شود تا نسل امروز و آینده متضرع نشوند؛ ما امروز در حوزه پسماند و فاضلاب‌ها به‌دلیل سوء‌مدیریت و ضعف‌های موجود نیز در بحران هستیم.

وی ابراز داشت: در صورت حل نکردن مشکلات ساخت و سازهای غیرمجاز و شهرسازی در شهر رشت در آینده‌ با بحران شهرسازی و بُن‌بست زندگی شهری مواجه خواهیم بود که آثار آن امروز در حاشیه‌نشینی و دیگر مشکلات حوزه شهری دیده می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آثار و تبعات طرح‌های هادی در روستاها گفت: طرح‌ هادی باید هدایتگر و تسهیل‌کننده امورات روستایی باشد اما متاسفانه این‌ طرح امروز باعث فرار جوانان از فرصت‌های شغلی موجود در روستاها، تخریب کشاورزی و فرار جمعیت شده است.

آقازاده مسائل معیشتی و اشتغال را یکی دیگر از مشکلات استان دانست و افزود: ساماندهی رودخانه‌ها، کانال‌ها و زهکش‌ها در سطح شهرستان رشت و بخش‌های تابعه باید بیشتر مورد توجه باشد و از ظرفیت تالاب‌ها که می‌تواند مراکز گردشگری استان باشد بهتر استفاده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برخی واگذاری‌های غلط صنعتی استان گیلان در طول سالیان گذشته به‌دلیل سوءمدیریت‌ها را اجحاف در حق مردم استان دانست و گفت: همه ما مسئول هستیم و کسی نمی‌تواند بگوید نمایندگان مجلس تقصیری نداشتند و مسئولان و مدیرانی که تماشاگر این ویرانه‌ها بودند نیز مقصر بوده‌ باید پاسخگو باشند.

وی افزود: مسائل مربوط به صنعت و کارخانجات استان را با جدیت دنبال و پیگیر مسائل حقوقی آن‌ها خواهیم بود؛ مراکزی که می‌توانست ده‌ها هزار شغل ایجاد کند امروز در این وضعیت قرار گرفته و این جای تأسف دارد و مسئولان بایستی احقاق حق کنند و به تمام مسئولان اجرایی استان، دست‌اندرکاران و حتی خود هشدار می‌دهم که باید به‌دنبال حقوق مردم باشیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شفاف‌سازی‌ها باید در پیشرفت و توسعه استان و به‌نفع مردم باشد بیان کرد: برخی اسیر کارهای شعاری شده‌اند لذه کسانی هستند که هم تخلف می‌کنند و هم از مردم رأی می‌گیرند و متاسفانه سیستم‌های نظارتی استان نیز‌ گاهاً قدرت مؤاخذه کم‌کاران و متخلفان را ندارند‌.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار