کد خبر : 61737
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

ورود مسافران بازگشت وضعیت قرمز به گیلان را به‌ دنبال دارد

ورود مسافران بازگشت وضعیت قرمز به گیلان را به‌ دنبال دارد

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان کاهش آمار کرونا در گیلان گفت: ورود مسافران به گیلان بازگشت وضعیت قرمز به استان را به ‌دنبال دارد.

به گزارش گیلانستان، آبتین حیدرزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۵ بیمار کرونایی در گیلان بستری شدند و تعداد بستری های کل استان به ۴۴۰ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: نسبت به هفته مشابه در ماه گذشته شاهد  وضعیت بهتری هستیم؛ ۹۸ نفر از بیماران به علت وخامت حالشان در بخش ICU هستند که این آمار نیز نسبت به مدت مشابه ماه گذشته کاهش داشته است.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: کاهش آمار نباید این تفکر را ایجاد کند که بیماری کرونا تمام شده و باید همچنان زدن ماسک، رعایت پروتکل‌ها و فاصله اجتماعی توسط مردم و همه نهادها رعایت شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: طرح‌های غربالگری و شناسایی بیماران توسط پرسنل و نیروها بخشی از کار بوده و بخش دیگر همکاری و کمک خود مردم را می‌طلبد.

وی گفت: افرادی که غربالگری شده و دارای تست مثبت بودند و به آن‌ها گفته شد که به مدت ۲ هفته در منزل بمانند باید حتماً این محدودیت را رعایت کرده و اقوام، همسایگان و سایر دوستان نیز به منزل آن‌ها رفت و آمدی نداشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان داشت: متأسفانه هر زمان که شدت مسافرت به استان گیلان افزایش یافته ۵ تا ۱۴ روز بعد از زمان تعطیلی تعداد بستری‌ها افزایش پیدا می‌کند.

حیدرزاده گفت: از هم استانی‌های عزیز که میزبان مسافران هستند می‌خواهیم که به نحوی در داخل منزل نیز جداسازی و رعایت فاصله را انجام دهند و حدالامکان در بیشتر مواقع در فضای آزاد حضور داشته باشند.

وی افزود: تقاضای ما از مسافران این است که در مسافرت از دورهمی‌ها خودداری کنند زیرا در صورت عدم رعایت، ویروس کرونا دوباره در گیلان به گردش در آمده و وضعیت شهرستان‌ها به سرعت به قرمز تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار