کد خبر : 22967
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱:۵۴

وقتی چشم انداز ندارید به بیراهه می روید

وقتی چشم انداز ندارید به بیراهه می روید

شورای اسلامی پنجم رشت با شعارهایی چون مشارکت شهروندان در اداره شهر ، شفافیت مالی ، افزایش نظارت ، عدام مداخله در امور اجرایی شهرداری و توسعه عمرانی، رفاه شهروندان و … وارد شورا شدند.

به گزارش سرویس یادداشت گیلانستان، صابر محمدی در یادداشتی نوشت: شورای اسلامی پنجم رشت با شعارهایی چون مشارکت شهروندان در اداره شهر ، شفافیت مالی ، افزایش نظارت ، عدام مداخله در امور اجرایی شهرداری و توسعه عمرانی، رفاه شهروندان و … وارد شورا شدند اما با گذشت چند ماهی از تشکیل شورا نه تنها صدای واحدی از این شورا شنیده نمی شود بلکه سخنگوی شورا، نظرات شخصی اش را می گوید و آن دیگری از آسفالت ایراد می گیرد و نوه خود را برای مدیریت شهر بهتر از شهردار می داند و دیگری از شهرداری که وارث بدبختی و بدهکاری و ولنگاری مالی بجا مانده از آن معزول و متخلف است، معجزه طلب می کند و یکی هم طرفدار شفافیت است در حالی که عین مار سیاه از آن می ترسد و آن یکی از هزینه برگزاری یک همایش و نمایشگاه یقه می درد و …

این ها و مواردی دیگر از این دست نشان می دهد که دوستان شورایی ما دارای چشم انداز روشنی نیستند و این پراکندگی آرای شواراییان نویدبخش آینده خوبی برای شهروندان ما نیستند و من به عنوان یک شهروند حق دارم که نگران آینده شهر باشم و برای بهبود اوضاع با افکار عمومی سخن بگویم.

شوراهای اسلامی شهر، به عنوان نماد تحقق حاکمیت شهروندان بر مقدورات خود، از اهمیت ویژه ای برخوردارند و با سیاستگذاری، اولویت بندی، راهبری و هدایت برنامه های توسعه ای شهر در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی و … و نیز تعیین مدیران اجرایی شهر و نظارت بر حسن عملکرد آنان، نقش اصلی را در مدیریت شهری، به عنوان نمایندگان و معتمدین مردم، ایفاء می نمایند حال پرسشی که دارم این است شورای پنجم طی این مدت چه اقداماتی که تصویرگر وفاداری این دوستان به شعارهایشان باشد را انجام داده اند؟

اعضای شورای اسلامی شهر باید بگویند شهر رشت که با مشکلات و معضلات عدیده ای هم چون ترافیک ، محیط زیست، کمبود مسکن، فقر و حاشیه نشینی، بافت فرسوده و سلامت شهروندان ، بدهی های انباشته ، پروژه های نیمه تمام و… روبروست و این مشکلات در کیفیت شایسته زیست شهروندان و حفظ کرامت انسانی آنان، تأثیرات نامطلوبی را نمایان ساخته است، چه برنامه هایی را ارایه یا تصویب کرده اند ؟
اعضای شورای اسلامی شهر به منظور حل مشکلات و معضلات فراروی شهر و ارائه خدمات شایسته به شهروندان و نیل به شهری سالم و پویا جهت زیست مطلوب، بایستی دارای برنامه اقدام مشخص و معین در رویارویی با مشکلات و معضلات و تحقق چشم اندازهای توسعه آتی شهر باشد چه کرده اند ؟ و …

آیا مشکلات شهر غلط املایی یک اطلاعیه شهرداری است ؟ آیا در اولویت بندی مشکلات شهر برگزاری نمایشگاه شهرداری با 70 یا 120 میلیون تومان بیشتر از بدهی 730 میلیارد تومانی باقی مانده از آن متخلف معزول است ؟ آیا در رتبه بندی مشکلات شهر ترافیک و محیط زیست اهمیت کمتری از پرداخت فلان مبلغ به مالک شخصی فلان باشگاه دارد ؟ آیا برای دوستان شورا ، مبارزه با فساد دوره آن متخلف معزول هیچ اهمیتی ندارد ؟ آیا تحقیق و تفحص از عملکرد آن معزول در منظر دوستان اهمیت و ارزش و اعتبار کمتری از سفر یک مقام شهرداری به فلان کشور دارد ؟ و …

من وقتی این مسایل را می بینم باید نگران باشم که شورای پنجم دارای چشم انداز مناسبی از آن چه که باید انجام دهد را ندارد و مردم هم باید نگران باشند که آینده شهرشان چه خواهد شد ؟ قرار نیست که مردم برای بهتر شدن امور به حرف های و برنامه ها و وعده های ما اعتماد کنند و رای بدهند اما در عمل نتیجه معکوس بگیرند .

من دوستان شورا را به تعمق و اندیشیدن و اجرای آن چه را که به مردم وعده داده اند ، دعوت می کنم و در عین حال انذار می دهم که به اعتماد مردم خدشه وارد نکنند . همه ما در معرض قضاوت مردم قرار داریم و کاری کنیم که در ذهن و خاطره مردم به عنوان خادمی صادق از ما یاد شود نه سارق اعتماد آنان!

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار