کد خبر : 62399
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 بهمن 1399- 16: 11

پایش دوباره گیلان برای یافتن بیماران کرونا

پایش دوباره گیلان برای یافتن بیماران کرونا

کادر بهداشت گیلان در تلاش است تا مرحله دوم طرح شهید سلیمانی را که مختص بیماریابی آسیب‌پذیرترین قشر کرونا هستند را در استان اجرا کند.

به گزارش گیلانستان، بنا بر آخرین آمارهای موجود، ۴۵۹ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند و به گفته دکتر نوروزی، معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۸۳ نفر طی ۲۴ ساعت اخیر به آمار بستری‌های گیلان اضافه‌شده است.

از بین آمارهای کرونایی اعلام‌شده در گیلان؛ ۱۰۰ تن از هم‌وطنان ما در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند که همچنان این میزان قابل‌توجه است.

بنا بر گفته متخصصان امر، سالمندان ازجمله سالمندان با بیماری‌های زمینه‌ای مستعد بیماری کرونا هستند و ازاین‌رو باید بیش‌ازپیش موردتوجه قرار بگیرند.

غربالگری در جمعیت سالمندان و یافتن بیماران احتمالی از بین آن‌ها از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌توان از جمعیت بستری‌شده در مراکز بیمارستانی و مرگ‌ومیر ناشی از آن کاست.

ازآنجاکه گیلان نیز استانی با بیشترین فراوانی جمعیت سالمند در کشور است، غربالگری این رده سنی در استان یکی از مهم‌ترین اقدامات به شمار می ورد و خوشبختانه بهداشت برای کنترل بیماری کرونا، یافتن مبتلایان به کرونا در سالمندان را در استان شروع کرده است.

بنا بر آمارهای موجود، حدود ۳۰۰ هزار سالمند در گیلان وجود دارد و این در حالی است که اغلب سالمندان حداقل یک تا سه بیماری زمینه‌ای دارند که به نظر می‌رسد کرونا برای آن‌ها مخاطره‌آمیزتر است.

مرحله دوم غربالگری طرح شهید سلیمانی در گیلان دو روزی هست که آغازشده است و به گفته دکتر نوروزی حدود هفت هزار یعنی حدود دو درصد از کل جمعیت سالمندان استان مورد غربالگری قرارگرفته‌اند.

در این مرحله از غربالگری اعلام‌شده که ۵۳ نفر مشکوک به کرونا پیدا و از آن‌ها تست گرفته شد و متأسفانه ۳۵ مورد مبتلا به کرونا البته به‌صورت خفیف در آن‌ها محرز شده است.

به گفته معاون فنی معاونت بهداشت گیلان، سالمندان کرونا گرفته در مرحله دوم طرح شهید سلیمانی در حال حاضر در قرنطینه هستند و اقدامات لازم برای آن‌ها در حال انجام شدن هست.

با توجه به شمار بالای جمعیت سالمند در گیلان و مخاطرات جدی کرونا برای سالمندان می‌طلبد سرعت بیماریابی در این استان پیر به‌ویژه در شهرستان املش که بالاترین نرخ جمعیت سالمندی را دارد سرعت بیشتری پیدا کند هرچند دکتر نورزی وعده داده که سرعت بیماریابی در مرحله دوم طرح شهید سلیمانی طی روزهای آینده سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد.

البته بهداشت استان اتمام غربالگری جمعیت ۳۰۰ هزارنفری سالمندان گیلان را تا پیش از پایان بهمن‌ماه امسال غربالگری کرده است که به نظر می‌رسد قابل‌قبول باشد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار