کد خبر : 56914
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶

معاون فرمانده انتظامی گیلان:

پلیس بر تحرکات اراذل و اوباش در فضای حقیقی و مجازی اشراف دارد

پلیس بر تحرکات اراذل و اوباش در فضای حقیقی و مجازی اشراف دارد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: پلیس بر تحرکات اراذل و اوباش در فضای حقیقی و مجازی در گیلان اشرافیت کامل دارد.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ مجید رسول‌زاده فرساد ، تأمین امنیت شهروندان را اولویت اصلی نیروی انتظامی خواند و با اشاره به آغاز به کار قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش در سطح استان گیلان اظهار داشت: مردم می‌توانند تحرکات مشکوک و مخاطره‌آمیز اراذل و اوباش را از طریق تلفن ۱۱۰ اطلاع‌رسانی کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان حاشیه‌نشینی را به معنی اسکان غیررسمی و بدون مجوز گروهی از مردم در مکانی در حاشیه شهرها دانست و عنوان کرد: برای رفع معضلات و مشکلات ناشی از حاشیه‌نشینی تمامی دستگاه‌های مربوطه و ذیربط باید در این مورد با هم همکاری کنند و همدلی لازم را داشته باشند.

رسول‌زاده فرساد با تأکید بر اینکه در حال حاضر در ۲۱ نقطه شهر رشت شاهد پدیده حاشیه‌نشینی هستیم تصریح کرد: به بیان دیگر افراد ساکن در مناطق حاشیه‌نشین در قلمرو زندگی اقتصادی – اجتماعی شهرها سکونت دارند اما در نظام اجتماعی شهرها ادغام نشده‌اند و یا دست کم خودشان چنین احساسی را ندارند.

وی مهم‌ترین برنامه‌ها و اقدامات پلیس در مناطق حاشیه‌نشین را برشمرد و در تشریح این مطلب ابراز داشت: افزایش گشت‌های انتظامی، اجرای طرح‌های پاکسازی، استفاده از ظرفیت بسیج، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در مساجد، مدارس و انجمن‌های اولیاء و مربیان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله این اقدامات هستند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان ارتباط و تعامل با متنفذین و معتمدان محلی را از دیگر اقدامات پلیس در مناطق حاشیه‌نشین خواند و گفت: پلیس در واقع با ارائه خدمات رایگان مشاوره و مددکاری قصد دارد از مشکلات موجود در مناطق حاشیه‌نشین بکاهد و در این مسیر نیازمند همراهی بیشتر مردم است.

رسول‌زاده فرساد سرقت، فروش موادمخدر، قمار، درگیری و جرائم ضد اخلاقی را از جمله مهم‌ترین جرائم و آسیب‌های اجتماعی شایع در مناطق حاشیه‌نشین اعلام کرد و افزود: یکی از مواردی که به عنوان اولویت اصلی فرماندهی انتظامی استان گیلان قرار دارد بحث تقویت توان کلانتری‌های موجود در مناطق حاشیه‌نشین است.

وی در پاسخ به این پرسش که چه مواردی می‌توانند در جهت کاهش جرائم و ارتقاء امنیت در مناطق حاشیه‌نشین نقش مهمی داشته باشند ابراز داشت: اجرای برنامه‌های فرهنگی، توسعه مراکز ورزشی، توجه به طرح‌های اوقات فراغت و یا سطح بهداشت عمومی می‌تواند در این مسیر به نحو قابل توجهی مؤثر واقع شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان برنامه‌ریزی در راستای ارتقاء و افزایش رفاه عمومی در مناطق حاشیه‌نشین شهر را نیز مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: بدون شک توجه به مواردی نظیر آگاهی‌بخشی، ارتقاء سطح معیشتی، ایجاد فرصت‌های شغلی و محرومیت‌زدایی به ارتقاء امنیت در مناطق حاشیه‌نشین کمک می‌کند.

رسول‌زاده فرساد اشرافیت کامل پلیس بر هرگونه تحرکات اراذل و اوباش در فضای حقیقی و مجازی در راستای آغاز به کار قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش استان گیلان را نیز متذکر شد و گفت: برخورد با اخلال‌کنندگان در نظم و امنیت عمومی و جلب رضایت شهروندان هدفی است که پلیس در جهت آن برنامه‌ریزی کرده و تلاش می‌کند.

وی اقدامات نیروی انتظامی با هماهنگی‌ مراجع قضائی در راستای برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: قرارگاه مبارزه با اخلالگران نظم و امنیت، هرگونه تحرکات اراذل و اوباش را به شکل کامل رصد می‌کند از طرفی مبارزه با آن‌ها تا زمان ریشه‌کن شدن کامل این معضل اجتماعی ادامه دارد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان همکاری شهروندان با پلیس در جهت مبارزه با اراذل و اوباش را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: در این راستا مردم و شهروندان می‌توانند هرگونه اقدامات، تحرکات مشکوک و مخاطره‌آمیز اراذل و اوباش سطح استان گیلان را از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ به پلیس اطلاع‌رسانی کنند.

رسول‌زاده فرساد شیوع ویروس کرونا و آسیب‌های ناشی از آن در جامعه را نیز مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه نیروی انتظامی در این حوزه هم به یاری مردم و نیازمندان شتافته است خاطرنشان کرد: تهیه و توزیع بسته‌های حاوی اقلام و کالاهای اساسی بین خانواده‌های محروم از جمله برخی از اقدامات ناجا در این ایام محسوب می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار