کد خبر : 57090
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷

عضو مجمع نمایندگان گیلان:

پیروزی در دفاع مقدس ثمره اتکا به توان داخلی و خودباوری بود

پیروزی در دفاع مقدس ثمره اتکا به توان داخلی و خودباوری بود

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به مهم‌ترین دستاورد جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس گفت: مهم‌ترین نتیجه و ثمره دوران دفاع مقدس توسعه سیاسی و اتکا به توان داخلی و خودباوری با عبور از یک بحران (جنگ) بسیار بزرگ بوده است و ایران با عبور از این بحران به توسعه سیاسی، خودکفایی و خودباوری رسید.

به گزارش گیلانستان، رسول فرخی امروز با بیان اینکه دلاوری‌های دوران مقدس باید برای جوانان این کشور بازگو شود، اظهار کرد: دفاع مقدس، آشناترین واژه در قاموس حماسه‌های عزت‌آفرین ایران است که خاطرات دلاوری‌های آن، در تاریخ شکوهمند این دیار به یادگار خواهد ماند.

وی جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی را جنگ قدرت‌های نظامی علیه ایران دانست و گفت: جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ملت ایران جنگ میان ابرقدرت‌های دنیا علیه جمهوری اسلامی بود ازاین‌رو انتخاب واژه دفاع مقدس برازنده آن است زیرا جوانان انقلابی این مرزوبوم در آن دوران و‌‌ با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل با بضاعتی اندک به مصاف یک قدرت نظامی منطقه‌ای رفته و به موفقیت‌های بزرگی دست بیافتند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با اذعان به اینکه دوران دفاع مقدس یک دوران پرافتخار همراه با عبرت‌های فراوان بوده است، تصریح کرد: ایجاد الگوی خودباوری و اعتمادبه‌نفس برای کشورهای اسلامی و مردم آزاده جهان در برابر قدرت‌های پوشالی و زورگویی بین‌المللی، از دستاورد‌های ارزشمند دفاع مقدس است، نگاه به دانش ملی و روحیه جهادی ازجمله مهم‌ترین دستاوردهای دوران دفاع مقدس است که برای نسل امروز جامعه به یادگار ماند.

فرخی با اشاره به مهم‌ترین دستاورد جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس افزود: مهم‌ترین نتیجه و ثمره دوران دفاع مقدس توسعه سیاسی و اتکا به توان داخلی و خودباوری با عبور از یک بحران (جنگ) بسیار بزرگ بوده و ایران با عبور از این بحران به توسعه سیاسی و‌‌ خودکفایی رسید.

وی دوران دفاع مقدس را احیاکننده تفکر خودباوری در جمهوری اسلامی دانست و‌ بیان کرد: وابستگی آغاز اسارت انسان‌ها و فرجام حیات ملتی است که از پس‌ازآن می‌تواند بزرگی کند ازاین‌رو دفاع مقدس احیاکننده خودباوری مردمی بود که سالیان دراز این تحفه الهی را رژیم ستم‌شاهی از آن‌ها ستاینده بود و آنان بار دیگر با اعتمادبه‌نفس، تاروپود اسارت وابستگی را گسستند تا برای عزت و عظمت دینشان جامعه‌ای شکوفا داشته باشند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با تأکید بر لزوم توجه به روحیه و تفکر انقلابی در بین آحاد مختلف جامعه تصریح کرد: کشور در یک جنگ اقتصادی به سر می‌برد، لذا تنها راه نجات کشور از این برون‌رفت توجه به روحیه انقلابی و تفکر دوران دفاع مقدس است زیرا هر ملتی که به خودباوری نرسد، به شکوفایی نخواهد رسید و هر جامعه‌ای که به فکر شکوفایی نباشد به وابستگی تن خواهد داد.

فرخی با بیان اینکه باید از فرهنگ دفاع مقدس در جامعه حفاظت شود، گفت: دفاع مقدس هویت ملی ما است زیرا در آن دوران به‌درستی از ظرفیت و امکانات نظامی و غیرنظامی استفاده‌شده، لذا امروزه اگر مدیران ما به علم‌آموزی در دانشگاه دفاع مقدس مشغول شوند بسیاری از مشکلات برطرف و به خودباوری ایمان می‌آورند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار