کد خبر : 58440
تاریخ انتشار : جمعه 9 آبان 1399- 09: 14

امام جمعه رشت:

چرا اقلامی مانند روغن باید ابتدا تا این اندازه گران و سپس کمیاب شود/ قدری هم به فکر خدا و قیامت باشید

چرا اقلامی مانند روغن باید ابتدا تا این اندازه گران و سپس کمیاب شود/ قدری هم به فکر خدا و قیامت باشید

نماینده ولی فقیه در گیلان بر نظارت شبانه روزی عرضه و توزیع کالا در بازار تاکید کرد و گفت: سختی معیشت مانند کرونا مردم را آزار می دهد.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: پرهیزکاری، خیر دنیا و آخرت را متوجه انسان می کند.

وی با تبریک خجسته سالروز ولادت با سعادت پیامبر عظیم شان اسلام حضرت محمد(ص) و همچنین میلاد نورانی امام جعفر صادق(ع) در ۱۷ ربیع الاول، افزود: پیامبر(ص) فرمود خوشا به حال کسی که به دنبال عیب دیگران نباشد و تلاش می کند عیب خود را بپوشاند.

امام جمعه رشت، حضرت محمد(ص) را پیامبر رحمت خواند و بیان کرد: قرآن می فرماید کسانی که پیامبر(ص) را در زمان حیات و پس از ممات آزاد می دهند خداوند برای آنها عذاب دردناک آماده کرده است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به توهین نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر گرامی اسلام، تصریح کرد: توهین کنندگان به پیامبر(ص) ملعون هستند و عذاب الهی در انتظار آنها است.

وی به حمایت رئیس جمهوری فرانسه از توهین کنندگان به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: دولت فرانسه با این حرکات خام و ناپخته خود به زودی سقوط خواهد کرد و عزت را برای امت اسلام به ارمغان می آورد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه در ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ امام(ره) را رژیم پهلوی به ترکیه تبعید کرد، یادآور شد: ۱۳ آبان مصادف با سالروز شهادت جمعی از دانش آموزان توسط رژیم پهلوی است.

آیت الله فلاحتی به تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام اشاره کرد و افزود: امام(ره) از تسخیر لانه جاسوسی حمایت کرد.

وی با اشاره به کمبود روغن خوراکی در بازار، اظهار کرد: چرا اقلامی مانند روغن باید ابتدا تا این اندازه گران و سپس کمیاب شود.

امام جمعه رشت، گرانی را سبب بد شدن اخلاق مردم و از بین رفتن امانتداری در جامعه دانست و بیان کرد: فروشندگان، مغازه داران و بازاریان به فکر خدا و آخرت باشند زیرا کسی که دل مومن را آزار می دهد خداوند نیز از او آزرده می شود.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه نظارت بر عرضه و توزیع کالا در بازار باید شبانه روزی شود، تصریح کرد: سختی معیشت حتی کسانی که وضعیت خوبی دارند، را آزار روحی می دهد.

وی به سختی معیشتی اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان اشاره کرد و گفت: اگر در مورد ارزاق عمومی مسئولان به موقع تصمیم می گرفتند اکنون به این وضعیت نمی رسیدیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه متولیان امر قدری هم به فکر خدا و قیامت باشند، خاطرنشان کرد: سختی معیشت مانند کرونا مردم را آزار می دهد و بعضی ها به معنای واقعی توان مالی ندارند در صورتی که مردم در جامعه اسلامی باید عزیز باشند.

آیت الله فلاحتی اظهار کرد: خون آشامان ملت، سلطنت طلب ها و بعضی از سرمایه داران مرفه بی درد آتش بیار معرکه و گرانی ها هستند و از خدای متعال می خواهیم هر کسی دل مردم را می آزارد ابتدا هدایت و گرنه نابود بفرماید.

وی همچنین پیرامون عفاف، شرم و حیا در راستای سبک زندگی اسلامی، خاطرنشان کرد: در قرآن پیرامون شرم و حیا از حضرت موسی(ع) بیان شده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه کسانی که در عرصه مدیریتی قرار می گیرند باید دارای ویژگی هایی باشند، تصریح کرد: مدیر باید امین و دارای قدرت مدیریتی باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار