کد خبر : 2248
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 آذر 1394- 59: 19

چرخ صنعت در شهرک صنعتی آستارا نمی‌چرخد/ بیکاری ۸۰ صنعتگر در این شهرک

چرخ صنعت در شهرک صنعتی آستارا نمی‌چرخد/ بیکاری ۸۰ صنعتگر در این شهرک

مدیر شهرک صنعتی آستارا از بیکاری ۸۰ صنعتگر در این شهرک صنعتی خبر داد و گفت: با توجه به مشکلات متعدد، چرخ صنعت در شهرک صنعتی آستارا نمی‌چرخد.

به گزارش در گیلان، سعید علی‌الموسوی امروز در آستارا با بیان اینکه در صورت عدم توجه جدی مسئولان، شهرک صنعتی این شهرستان با مشکل جدی مواجه می‌شود، اظهار کرد: بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات ریالی به فعالان صنعتی این شهرک انتظار دریافت سود بسیار بالایی را دارند که همین امر سبب دلسرد شدن سرمایه‌گذاران شده است.

وی با اشاره به اینکه امور مالیاتی نیز بدون توجه به مشکلات و نیازهای فعالان صنعتی شهرک مذکور، مالیات دور از انتظاری را طلب می‌کنند، افزود: نبود راه دسترسی مناسب به شهرک، دریافت نکردن تسهیلات بانکی و ارائه تسهیلات با سود بسیار بالا از جمله مشکلات جدی شهرک صنعتی آستارا است.

مدیر شهرک صنعتی آستارا گفت: نبود آب شرب بهداشتی، بدهی معوقه، کاهش فروش محصولات و کاهش عرضه فعالان صنعتی این شهرک زنگ خطری برای مسئولان است.

وی با بیان اینکه اکنون در شهرک صنعتی آستارا زمینی برای ارائه به متقاضیان و سرمایه‌گذاران وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به این مشکلات باز پس‌گیری زمین‌های صنعتی راکد و غیرفعال مستقر در شهرک‌ها با هماهنگی با مراجع قضایی یکی از اولویت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی است.

علی‌الموسوی با تأکید بر اینکه به دلیل مشکلات زیاد در این شهرک بسیاری از جوانان بیکار شده‌اند، خاطرنشان کرد: در مجموع ۳۶ واحد صنعتی در شهرک صنعتی آستارا داریم که از این تعداد، ۱۱ واحد فعال، ۱۲ واحد در حال ساخت‌وساز و بقیه نیز با توجه به پیشرفت فیزیکی بسیار بالا به دلیل عدم دریافت تسهیلات بانکی، راکد هستند.

وی با تصریح بر اینکه اکنون در واحدهای فعال شهرک صنعتی آستارا ۵۱ نفر مشغول به‌کار هستند افزود: با توجه به مشکلات موجود در این شهرک از سال ۹۲ تاکنون بالغ بر ۸۰ نفر بیکار شده‌اند که جای تأسف و تأثر دارد.

به گفته مدیر شهرک صنعتی آستارا، بسیاری از سرمایه‌گذاران به دلیل نبود راه ارتباطی مناسب و مشکلات موجود رغبتی برای سرمایه‌گذاری در این شهرک ندارند.

وی افزود: اگر مسئولان عالی استانی و شهرستانی نسبت به مشکلات شهرک صنعتی آستارا بی‌تفاوت باشند و یا مشکلات شهرستان آستارا در اولویت برطرف شدن قرار نگیرد به طور یقین واحدهای فعال شهرک صنعتی آستارا نیز تعطیل می‌شوند.

علی‌الموسوی با اشاره به اینکه بارندگی‌های شدید در ماه گذشته که منجر به رانش جاده ارتباطی به این شهرک شده است، بر لزوم برطرف شدن هر چه سریع‌تر این جاده ارتباطی تأکید کرد.

به گزارش فارس، شهرک صنعتی آستارا اکنون در زمینی به مساحت ۲۰۰ هزار متر مربع در دهستان ویرمونی قرار دارد./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار