کد خبر : 52820
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹

چه کسی شهردار انزلی خواهدشد/ نگاهی به سوابق گزینه های انتخابی پست شهرداری + اسامی

چه کسی شهردار انزلی خواهدشد/ نگاهی به سوابق گزینه های انتخابی پست شهرداری + اسامی

صندلی شهرداری انزلی که مدت ریاستش به عمر شورای پنجم گره خورده، این روزها خالیست و در حال حاضر ۹ خواهان جدی از اقشار مختلف از جمله خود شهرداری چی ها دارد.

به گزارش گیلانستان،صندلی شهرداری انزلی که مدت ریاستش به عمر شورای پنجم گره خورده، این روزها خالیست و ۲۳ نفر برای این پست نام‌نویسی کردند و براساس قرعه‌کشی انجام شده ۹ نفر داوطلب با اولویت بومی و یا داشتن اقامت در انزلی و برخورداری از سابقه میانی مدیریت انتخاب شدند که به مدت ۲ روز برنامه‌های خود را تشریح کردند.

آنچه در ذیل می‌خوانیم گزیده‌ای از برنامه‌های این کاندیداهاست که باید یک نفر از میان آنها شهردار انزلی شود.

«مجید کیاورز» دارای دکترای عمران گرایش نقشه برداری، عضو هیئت علمی و مشاور معاون پژوهشی دانشگاه تهران در تشریح رویکرد مدیریت شهری و فلسفه مدیریت گفت: مدیر شهری باید شاخص های کیفیت زندگی را بالا ببرد و تنها محقق کردن بودجه به عنوان شاخص موفقیت شهری نیست.

تاکید بر ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان، حل مشکل ترافیک شهری با نگاه انسانی، کاهش آلودگی محیطی، مدیریت یکپارچه، ایجاد ارتباط تنگاتنگ مردم با مسئولان و سمن ها، حرکت به سمت درآمد پایدار، بهینه سازی ساختار شهرداری، توجه به گردشگری و ارائه چشم انداز گردشگری با کمک سرمایه گذار، حرکت به سوی شهرداری هوشمند و شیشه ای، کاهش هزینه های دولتی و بازاریابی و تحلیل داده ها، جلب مشارکت مردم، تولید نقشه راهبردی، میمیزی چند وجهی، تفریق بودجه با استفاده از سیستم به روز و یکپارچه، حمل و نقل و ترافیک، کارآفرینی و ارتقای روحیه مشارکت مردمی، ایجاد خانه شهروند، آموزش نحوه مطالبه گری و ایجاد احساس تعلق در بین شهروندان بخشی از برنامه های ارائه شده از سوی وی بود.

«محمد مهدی داداشی» کارشناس حقوق و مدیر حقوقی و امور قراردادهای منطقه آزاد انزلی نیز بر توانمندسازی و ارتقاء دانش حقوقی، ساماندهی و نظام‌مند کردن کلیه معاملات، ارتقاء سطح رضایتمندی و اعتمادسازی شهروندان، برنامه‌ریزی برای استفاده از موسسات و مراکز آموزشی و مهارت‌های فنی، ارتباط با مراکز پژوهشی و اساتید، برنامه‌ریزی برای تشکیل سمن‌ها، تحقق مدیریت یکپارچه شهری با استفاده از نیروهای بومی و محلات، برنامه ریزی برای ارتقا فضای شهری برای حضور سالمندان و کودکان، استفاده از ظرفیت های مذهبی شهر با بهره گیری از توان هیئت های مذهبی، ارتقاء سطح عملکرد در حوزه های اطلاع‌رسانی و تبلیغات، بهسازی، نوسازی و بازآفرینی بافت تاریخی فرسوده و جلوگیری از انبوه‌سازی با هدف تمرکز زدایی، اجرای طرح مقاوم سازی در بناها و بافت‌های تاریخی، تغییر کاربری بناهای واجد ارزش تاریخی به کاربری های فرهنگی و گردشگری، بهسازی و نوسازی محلات فرسوده شهر، بهبود دید و منظر شهری، در حوزه حمل و نقل و ترافیک، کاهش تمرکز بار ترافیک از یک محور، نبود تمهیدات به منظور عبور و مرور معلولین، نا کارآمدی سامانه جابجایی، توسعه حمل و نقل پاک و پیاده‌روی، ساماندهی و گسترش پارکینگ های عمومی، توسعه پارک محله محور، فناوری اطلاعات و ارتباطات و مدیریت هوشمند شهری و توسعه فضاهای آبی تاکید کرد.

همچنین «مهدی خلیلی» دارای کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، کارمند و سرپرست فعلی شهرداری انزلی از شورای پنجم به خاطر در اختیار گذاشتن فرصت یکسان برای کاندیداها در ارائه برنامه‌هایشان در یک فضای دوستانه تقدیر و تشکر کرد و افزود: این انتخاب باید با توجه به توانمندی و سوابق افراد و به دور از هرگونه شعارزدگی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: هدف ما ایجاد آرامش و روحیه با همدلی و همگرایی است تا چرخ شهرداری انزلی را به چرخش در بیاوریم برای مردمی که ولی نعمت ما هستند.

وی شهرداری را موجود زنده نامید که با وجود همه نیازمندیهایش مهمترین عرصه شهر در بحث مدیریت شهری است و برنامه هایش را در بخش های مختلف اینگونه اعلام کرد: در بخش برون‌سازمانی شهروند مداری، شناسایی نیازمندی، تکریم و تسریع برآوردن نیازها و آگاهی‌بخشی درون سازمانی، اصلاح روش، نظارت بر عملکرد، مدیریت و ساماندهی، آموزش و فرهنگ‌سازی در برون سپاری، شناسایی نیازمندی‌ها، تکریم، تسریع و آگاهی‌بخشی، امنیت در تردد، منظر شهری، حذف بروکراسی اداری و شهر روشن که از حقوق اولیه مردم شهرستان است را در دستور کار قرار خواهیم داد.

خلیلی شعار خود را شهرداری انزلی، شهرداری پاسخگو عنوان و بر سلامت و شفافیت اداری، تمرکز بر روی سلامت اداری با تکیه بر دولت الکترونیک، شاخص زیرساخت اتاق فکر و مشاور محور، عملی نگری و هوشمندسازی عملکرد بر پایه خرد جمعی با استفاده از اقشار دانشگاهی و تحصیل‌کرده و صاحبان فکر و ایده تاکید کرد.

وی گفت: سعی می کنم در تصمیم‌گیری‌ها از حیف بیت‌المال جلوگیری شود و ورزش حرفه‌ ای و همگانی را فعال‌تر کنم و در این راه نیازمند توجه اعضای شورای شهر هستم.

 

احیاء جشنواره قرآنی بلد، برگزاری مراسم تکریم و یادواره آیت الله خائفی، اثربخشی، بهره‌وری، کارایی و چابک سازی، برون سپاری آگاهانه، نظارت دقیق مردم بر ارتقاء سلامت اداری، مدیریت بر منابع مالی و درآمدها، ایجاد سیاست‌های تشویقی برای شهروندان که در پرداخت عوارض پیش دستی کنند، ارتقاء سطح خدمات و بهداشت روانی جامعه بخشی از دیگر برنامه های خلیلی بود که به آن اشاره کرد.

«سید بدرالدین بدری» دارای مهندسی عمران و کارشناس ارشد آنالیز عددی که به مدت پنج سال شهردار بندرانزلی بود نیز با جمعی از طرفداران( کارگران شهرداری انزلی ) وارد شد و وحدت، همدلی، اتحاد را لازمه یکپارچگی مدیریت شهری اعلام کرد و اظهار داشت: اگر یکپارچگی نباشد شورا و شهرداری به هم گره می خورند.

او برنامه ای ارائه نکرد و به دفاع از عملکرد بر پنج ساله تصدیگری خود در منصب شهرداری انزلی پرداخت و به سوالات اعضای شورا در خصوص تخلفاتی که در زمان شهردار بودنش صورت گرفته بود پاسخ داد و خود را شهرداری پاکدست نامید.

«امیر احمدی فرد» کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری که به مدت دو سال رییس شورای شهر انزلی بود نیز به تشریح عملکرد خود در زمان تصدی‌گری پست ریاست شورا پرداخت. او از داوطلب شدن دو کارمند شهرداری این شهر ابراز خشنودی کرد و این کار را ستود.

احمدی فرد اظهارداشت: شهردار می تواند یار هشتم شورا باشد، مهمترین عامل بهره وری در شهرداری شایسته‌سالاری است و از اعضا خواهش می کنم شایسته‌سالار باشند و از رفاقت بازی بپرهیزند.

ایجاد انگیزش بین پرسنل، جلسه با کارگران نه فقط مدیران، حضور در خط مقدم بحران، احداث پارک‌های محله‌ای، آسفالت ورودی غرب پایانه مسافربری مینی‌بوس داران، روانسازی ترافیک و حمل و نقل عمومی، پیاده روسازی، جدول گذاری، در حوزه خدمات شهری افزایش نیم متری فضای سبز، ایجاد دیوار سبز، ساخت سرویس‌های بهداشتی، ایستگاه اتوبوس، خریداری اولین دستگاه ساحل روب تشکیل سازمان آرامستان انزلی، ساماندهی وضعیت کارخانه کمپوست و شروع ساخت خطوط انتقال شیرابه، افتتاح ستاد فنی فرماندهی آتش‌نشانی و ایستگاه شماره ۴ در محله سوسر، بهسازی پل قدیم غازیان و کف سازی بلوار قدس توجه به ورزش همگانی و .. را از برنامه‌های اجرا شده عنوان کرد.

سپس «محمد انام پور» کارشناس ارشد شهرسازی و برنامه ریزی شهری مشاور شورای اسلامی شهر انزلی بر ایجاد تصویر مشترک بین شهروندان و برنامه‌ریزان تاکید و توسعه فرهنگی و اجتماعی در حوزه مدیریت پاسخگو، شهروند‌مدار، مشارکت گرا و یکپارچگی و شناخت در بخش اقتصادی، جذب سرمایه گذار مستقیم، اصلاح ساختار درآمد، افزایش بهره ‌وری و شفافیت مالی، حفاظت از میراث و ساماندهی آثار تاریخی، حفاظت از محیط زیست با تاکید بر نظارت و ارزیابی برنامه‌ها و اقدامات پایدارسازی درآمد شهرداری، حضور در فضای رقابتی با شهرها، استانداردسازی روند انجام کار مانند صدور پروانه بازدید و صدور قراردادها، حاکمیت گفتمان اجتماعی فعالین اجتماعی و  افزایش کیفیت زندگی شهروندان را از برنامه های خود اعلام کرد .

«بابک پریزاد» کارشناس ارشد عمران و رییس سازمان نظام مهندسی ساختمانی بندرانزلی که همراه همسرش در این ارائه حضور داشت راهکارهای درآمدزایی پایدار برای شهرداری ارائه کرد.

 

ایجاد دفاتر خدمات مهندسی، اکوسیستم پایدار، اپلیکیشن گردشگری، اشتراک گذاری قراردادها در سایت شهرداری، طرح مطالعاتی و زمانبندی آیتم های بودجه و شفاف و آدرس‌دهی دقیق، حذف رنگ آمیزی جدول ها، کمبود امکانات در سازمان آتش‌نشانی،  نداشتن خودرو نردبان، کمبود تجهیزات ایمنی استاندارد، نداشتن تیم غواصی آتش نشانی، نبود درآمد پایدار و ناپایدار شهرداری، شهر فروشی، اکوسیستم شهر هوشمند و راهکارهای کسب درآمد پایدار برای شهرداری، پرداخت آفلاین و دریافت کارمزد برای کسب درآمد پایدار، ایجاد دفاتر پیشخوان شهرداری، اپلیکیشن گردشگری، طرح پیشنهادی توسعه تالاب، طرح زیباسازی خط ساحلی، تفریحات آبی، ایجاد دهکده سلامت بخشی از برنامه های وی بود.

«حجت الله رشید کلویر» استادیار و عضو هیئت گروه معماری دانشکده فنی مهندسی دانشگاه محقق اردبیلی فارغ التحصیل دکتری معماری از آکادمی دولتی مسکو برنامه ای ارائه نداد بلکه به مشکلات ساختاری و اجرایی پرداخت و افزود: نباید دنبال خام‌فروشی بوده بلکه در اقتصاد نوین باید نقشه راه داشته باشیم.

«شهرام توانا» کارشناس ارشد مدیریت ترافیک و برنامه ریزی شهری کارمند شهرداری و مدیر واحد کیفیت شهرداری انزلی آخرین نفر از داوطلبان شهرداری انزلی با بیان اینکه در این برهه شهرداری به کسی از بدنه این سازمان نیاز دارد گفت: در حال حاضر آرامشی که خلیلی در شهرداری ایجاد کرده ستودنی است.

وی داوطلب شدنش را با اجازه خلیلی دانست و تصریح کرد: نقش شهرداری در مدیریت شهری مستقل کردن نواحی است و در معماری مدیریتی باید تمرکز را به سمت بهره‌وری ببریم.

 

توانا نیروها را به دو بخش کارا و اثربخش تقسیم کرد و گفت: در مدیریت منابع انسانی پرداخت حقوق و مزایا، تشکیل تعاونی مصرف کالا، توجه به سلامت جسم و روح پرسنل، برگزاری جلسات داخلی با پرسنل، بهبود فرهنگ مسئولیت پذیری سازمان شهرداری، شفاف سازی و بهینه سازی امور اداره املاک و حقوقی، تدوین اولین چارت سازمانی، استفاده از توان پارک علم و فناوری، بانک اطلاعات غیر الکترونیک، تقویت و آمادگی برای مقابله با بلایای طبیعی، ترسیم نقشه خطر پذیری شهر، آموزش شهروندان به صورت ویژه برای مقابله با بحران ها و در مواجهه با آتش سوزی، پایدارسازی درآمدهای شهری، استفاده از مکان‌های بلااستفاده فعلی، طرح جامع سرمایه‌گذاری، استفاده از روش های تامین مالی با برون‌سپاری کوتاه مدت و مقطع به مقطع با واگذاری کارها به شرکت انتظام، ساماندهی خدمات شهری، استفاده از اپلیکیشن برای تفکیک زباله از مبداء، ایجاد ایجاد پناهگاه های سگ با ایجاد قلمرو شکسته و بهره گیری از کمک های دولت برای شهرهای زیر یکصد هزار نفر خانوار، مطالعه و تهیه طرح جامع فضای سبز شهری، سازمان بازآفرینی سکونتگاه‌های غیررسمی، ایجاد ستاد خاک و نخاله در داخل قسمت ساختمانی شهرداری، مناسب سازی معابر، آموزش عمومی حقوق شهروندی، توسعه فعالیت مشارکتی بخشی از برنامه های توانا برای تصدیگری پست شهرداری انزلی بود.

در پایان ارائه برنامه هر کاندیدا اعضای شورا سوالات خود را در رابطه با برنامه‌های پیشنهادی آنان مطرح کرده و کاندیداها به سوالات پاسخ دادند.
پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار