کد خبر : 43220
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 مهر 1398- 39: 12

رییس پارک علم و فناوری گیلان:

کارخانه نوآوری در گیلان راه‌اندازی می شود

کارخانه نوآوری در گیلان راه‌اندازی می شود

باستی با اشاره به درآمد۸۵ میلیارد تومانی مراکز رشد گیلان طی سال گذشته از تاسیس کارخانه نوآوری در این استان خبر داد.

به گزارش گیلانستان «علی باستی» امروز(یک‌شنبه، ۲۸ آبان) در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان در استانداری با بیان اینکه ۱۰ مرکز رشد با ظرفیت اشتغال ۹۷۰ نفر در استان فعالیت می‌کنند اظهارداشت: درآمد اظهار شده این مراکز بالغ بر ۸۵ میلیارد تومان طی سال گذشته بوده که ۳۰۰ مرکز را شامل می‌شود.

 

رییس پارک علم و فناوری گیلان در ادامه با اشاره به طرح جامع ۳۰ هکتاری پارک علم و فناوری گیلان افزود: بخشی از طرح جامع پارک گیلان توسط هیئت وزیران تصویب شده و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور مساعدت پنج میلیارد تومانی برای احداث آن کرده است.
وی با بیان اینکه طرح جامع به‌منظور دست‌یابی به ساختار اصلی و ایجاد کسب و کار دانش‌بنیان ایجاد شده است گفت: چشم‌انداز این طرح شکل‌گیری نظام جامع توسعه و اقتصاد مبتنی بر دانش در استان است.
باستی توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان، خلق و توسعه فناوری‌های نوین مبتنی بر مزیت‌های منطقه‌ایی و دانش‌بنیان کردن اقتصاد را از دیگر اهداف این طرح جامع عنوان کرد.

وی با تاکید بر ترویج نوآوری و دانش نوین در جامعه آن را نیازمند ساختاری متناسب با ماموریت‌های پارک دانست و گفت: پارک‌های علم و فناوری به عنوان واحد‌های تحقیق و توسعه، می‌توانند خیلی از مشکلات موجود را از بین برده و به بهبود وضعیت بپردازند.

 

رییس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به تاسیس اولین مرکز نوآوری استان گیلان به‌عنوان یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی پارک علم و فناوری گیلان افزود: فاز دوم این طرح در فضای کار اشتراکی با حضور ۲۰ شرکت تاسیس می شود.

 

تاسیس مرکز نوآوری در ساختمان مرکزی پارک و تکمیل سوله‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در مجتمع فشتام، کارخانه نوآوری گیلان و مرکز نوآوری شهری رشت از دیگر پروژه‌های در دست اجراست.

 

وی با اشاره به توانمندی گیلان در حوزه استارتاپ‌ها تاکید کرد: این استان در تولید استارتاپ‌ها رتبه دوم را داراست اما متاسفانه با هشت درصد تولید فقط هشت دهم درصد درآمد را داراست.

 

باستی اعلام کرد: همچنین این استان به‌لحاظ استفاده از اپلیکیشن‌ها رتبه دوم را کسب کرده است.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار