کد خبر : 27839
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲

کاهش آسیب‌های اجتماعی با کاهش سن ازدواج

کاهش آسیب‌های اجتماعی با کاهش سن ازدواج

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان گفت: یکی از راه‌های افزایش نقاط عطف زندگی پیش‌قدم شدن برای ازدواج و کاهش سن ازدواج است چراکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی با کاهش سن ازدواج می‌یابند.

به گزارش گیلانستان نادر جهان‌آرای ظهر امروز در سالن اجتماعات اداره کل آموزش‌وپرورش در نشست بانوان ستادی اداره کل آموزش‌وپرورش به مناسبت سالروز ازدواج حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت علی (ع) اظهار کرد: هریک از بانوانی که در دولت حضور دارند علاوه بر نقش زن بودن و مادری خود نقشی به‌عنوان یک عضو دولت ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به کمرنگ بودن حضور زنان در پست‌های مدیریتی در گیلان تصریح کرد: متأسفانه نابرابری شدیدی نسبت به حضور زنان در پست‌های مدیریتی در گیلان وجود دارد از برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای کاهش این تبعیض، استفاده هرچه بیشتر جایگاه مدیریتی بانوان در فضای آموزش‌وپرورش گیلان است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان گفت: ما بسیاری از نقش‌های زندگی خود را انتخاب نمی‌کنیم و یکی از این نقش‌ها گیلانی بودن است اما می‌توانیم نقش خدمت‌رسانی به‌عنوان گیلانی را انتخاب و به‌خوبی ایفا کنیم.

جهان‌آرای با اشاره به اینکه در استان گیلان تنها یک رئیس آموزش‌وپرورش خانم حضور دارد بیان کرد: متأسفانه این آمار در 32 استان کشور هم تعمیم دارد و تاکنون دو مدیرکل آموزش‌وپرورش در کشور ایفای نقش کرده‌اند.

وی افزود: در آموزش‌وپرورش گیلان نگاه مثبتی برای ترمیم این وضعیت وجود دارد و لازمه آن وجود تخصص و تجربه کاری است که متأسفانه به بانوان گیلانی فرصت تجربه مدیریتی داده نشده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان با اشاره به حضور 27 هزار و 705 نفر نیروی رسمی در آموزش‌وپرورش استان گیلان گفت: از این میزان در بخش ابتدایی سه هزار و 825 نفر مرد و شش هزار و 708 نفر زن، در بخش متوسطه اول سه هزار و 124 نفر مرد و سه هزارو 544 نفر زن هستند.

وی با اشاره به حضور هزار و 957 نیروی مرد و دو هزار و 661 نیروی زن در بخش متوسطه دوم افزود: در بخش فنی حرفه‌ای 951 نفر مرد و 475 نفر زن، در بخش کار و دانش 835 نفر مرد و 576 نفر زن، در بخش استثنایی 224 نفر مرد و 510 نفر زن و در بخش ستادی هزار و 628 نفر مرد و 578 نفر زن و در مراکز تربیت‌معلم 22 نفر مرد و 14 نفر به ایفای نقش می‌پردازند.

جهان‌آرای درباره افزایش نقاط عطف زندگی گفت: یکی از راه‌های افزایش نقاط عطف زندگی پیش‌قدم شدن برای ازدواج و کاهش سن ازدواج است چراکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی با کاهش سن ازدواج می‌یابند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان افزایش نشاط و شادابی را لازمه انجام فعالیت‌های روزمره دانست و افزود: باوجود چالش‌های فضای مجازی باید سعی کنیم با ایجاد حواشی زیبا، متن‌های زیبایی برای عملکردمان فراهم کنیم.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار