کد خبر : 65231
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹

مدیر کل هواشناسی گیلان:

کاهش ۵۰ تا ۹۰ درصدی بارندگی در استان گیلان

کاهش ۵۰ تا ۹۰ درصدی بارندگی در استان گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به کاهش بین ۵۰ تا ۹۰ درصدی کاهش بارندگی در استان، گفت: بیشترین کاهش در غرب استان یعنی ۵۳۹ میلی متر بوده که نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس صبح چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با اشاره به کاهش بین ۵۰ تا ۹۰ درصدی کاهش بارندگی در گیلان، گفت: بیشترین کاهش در غرب استان یعنی ۵۳۹ میلی متر بوده که نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد کاهش و ۳۵ درصد کاهش نیز در شرق استان داریم.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه در طول سال زراعی با کاهش بارش مواجه بودیم، تصریح کرد: ۱۰ تا ۳۵ درصد کاهش بارش در ایستگاه‌های مختلف هواشناسی گزارش شده است.

دادرس با اشاره به اینکه فروردین امسال از لحاظ کاهش بارش از سال ۷۸ تاکنون استثنایی بوده است، بیان کرد: ۵۰ تا ۹۰ درصد کاهش بارش در سطح استان داشتیم و در فروردین ۱۵ میلی متر بارش باریده که ۷۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه بخش مرکزی استان که ۶۰ هزار هکتار در آن قرار دارد با ۷۸ درصد کاهش بارش در فروردین ماه مواجه بوده است، افزود: بارش پهنه‌ای در کل کشور ۱۱۳ میلی متر بوده که نسبت به سال گذشته ۵۶ درصد کاهش دارد و در گیلان نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد کاهش بارش داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آبریز سد سفیدرود ۱۷۱ میلی متر کاهش بارش داشته‌ایم، تصریح کرد: امسال به لحاظ کاهش بارش، سالی سخت برای تصمیم گیری در حوزه آبیاری مزارع است.

دادرس با بیان اینکه ۲.۴ درجه نسبت به بلند مدت افزایش دما داریم، بیان کرد: در حال حاضر پوشش برف در ارتفاعات نداریم و در تأمین آب مشکل وجود دارد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار