کد خبر : 685
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲

کتاب “طوماری و حواشی” در نمایشگاه تصویرسازی هنرمند گیلانی + عکس

کتاب “طوماری و حواشی” در نمایشگاه تصویرسازی هنرمند گیلانی + عکس

نمایشگاه تصویرسازی آثار سمیرا صفاری، هنرمند گیلانی، با عنوان «کتاب طوماری و حواشی»، متشکل از 36 تابلوی جدید وی پنجشنبه 29مرداد 94، در گالری سوره حوزه هنری استان یزد افتتاح گردید.

به گزارش در گیلان، نمایشگاه تصویرسازی آثار سمیرا صفاری، هنرمند گیلانی، با عنوان «کتاب طوماری و حواشی»، متشکل از 36 تابلوی جدید وی پنجشنبه 29مرداد 94، در گالری سوره حوزه هنری استان یزد افتتاح گردید.

سمیرا صفاری، متولد 1363، کارشناسی ارشد ارتباط تصویری و عضو رسمی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، دارای سابقه بیش از یک دهه فعالیت در حوزه طراحی گرافیک، تدریس و تحقیق بوده و تا پیش از این در چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی عکس، گرافیک، تصویرگری در تهران، تبریز، یزد، اصفهان، گیلان شرکت نموده است.

او با اشاره به وضعیت مطالعه در دنیا، خاطر نشان کرد: اگرچه امروزه رسانه های دیداری و شنیداری، بخش وسیعی از زندگی خرد و کلان را می پوشاند اما کتابخوانی همچنان به عنوان شیوه ی اصلی کسب دانش بشری باقی مانده است؛ کمبود ساعت مطالعه سبب کاهش سطح فرهنگی جامعه و در امتداد آن شکست صنعت نشر می گردد. لزوم نهادینه شدن عادت به مطالعه از طفولیت در شخصیت کودکان، موثر در بهبود اوضاع است. ایجاد تغییرات در ظاهر کتاب سبب افزایش مخاطب می شود.

4564 (1)

صفاری افزود: نگاه فرمالیستی به تنوع در قطع، ما را به مفهوم « آشنایی زدایی» می رساند. هدف این شگرد افزایش دشواری، طول ادراک اثر و در نهایت ایجاد شوک بصری می باشد. کتاب طوماری، در بازخوانی از دانش بومی کتاب آرایی و بر پایه این نظریه طراحی شده است. آشنایی زدایی در این نوع کتاب در نگاه اول به دلیل تفاوت آن در قطع، نوع صحافی و بسته بندی با کتاب های کُدکس رایج در این دوره است.

وی در این نمایشگاه ضمن بیان تحولی در صنعت نشر، به معرفی دو مجموعه جدید از کتاب طوماری با عنوان «ضربان هنر» و «قصه های دیپ» پرداخته است. همچنین شخصیت های طراحی شده در مجموعه «قصه های دیپ» معرفی می گردد.

نمایشگاه جاری اولین ارائه هنرمند با چنین روشی در استان گیلان است و به نوعی جریانی نو در صنعت نشر محسوب می گردد. این نمایشگاه تا 3 شهریور، در گالری سوره،  واقع در یزد، چهارراه فاطمی، خیابان کاشانی، کوچه آزادی، حوزه هنری استان یزد از ساعت 9 الی 13 ادامه دارد. گفتنی است ورود برای عموم آزاد می باشد./رشت پرس

4564 (2)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آشنا سه شنبه , 3 شهریور 1394 - 20:46

سلام؛ […] طوماری و حواشی!!!
چه اسم درخور و شایسته ای برای نمایشگاه هست…

رفتن به نوار ابزار