کد خبر : 69796
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷

مسئول هیئت بدنسازی و پرورش اندام گیلان:

کرونا باشگاه‌های بدنسازی را در گیلان به ورشکستگی کشانده است

کرونا باشگاه‌های بدنسازی را در گیلان به ورشکستگی کشانده است

مسئول هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان گیلان گفت: باشگاه‌های ورزشی گیلان پس از شیوع کرونا در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

به گزارش گیلانستان، دانیال خاتمی‌فر با اعلام اینکه از پنجم اسفندماه سال ۱۳۹۸ با شیوع کرونا، باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام استان گیلان، با قبول مسئولیت‌پذیری اجتماعی اقدام به تعطیلی کسب و کار خود کردند اظهار داشت: این تعطیلی تا به امروز به صورت پیوسته ادامه داشته و تنها در بازه‌های زمانی بسیار کوتاه با فروکش‌کردن مقطعی اپیدمی کرونا باشگاه‌ها فعالیت داشتند.

مسئول هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان گیلان با بیان اینکه آسیب اقتصادی ناشی از تداوم تعطیلی ها  بر کسب و کار‌های ورزشی به بالاترین میزان خود رسیده افزود: باشگاه‌های بدنسازی ما به عنوان پرطرفدارترین مراکز ورزشی در سراسر استان به دلیل عدم پشتیبانی لازم، توان حفظ خود، مربیان و کادر خدماتی و اداری خود را ندارند و بر اساس یک آمار غیر رسمی بیش از نیم میلیون نفر در سراسر کشور در این باشگاه ها شاغل هستند که با شیوع کرونا معیشت این افراد به خطر افتاده است.

وی با بیان اینکه به همین دلیل به طور روزانه شاهد ضرر اقتصادی، تغییر کاربری باشگاه‌های ورزشی، بیکاری روزافزون مربیان و نیرو‌های خدماتی و اداری باشگاه‌ها هستیم گفت: امروز به نقطه ای رسیده ایم که بدون تعارف اگر راه حل مناسب و اثربخشی برای این مساله پیدا نکنیم با پدیده ورشکستگی قطعی این باشگاه ها مواجه خواهیم شد.

خاتمی فر با تاکید بر اینکه باشگاه ها نقش بسیار مهمی در فعالیت های ورزشی اقشار مختلف جامعه در سنین مختلف دارند عنوان داشت: باشگاه های بدنسازی به نوعی سربازان ورزش همگانی و توسعه ورزش در ایران هستند و نگاهی به  آمار فراوانی این باشگاه ها در سطح جامعه اهمیت این مجموعه های ورزشی را به خوبی نمایان می سازد و ضرورت توجه مسئولان به آنها را دوچندان می کند.

وی تداوم این وضعیت و عدم چاره اندیشی اثربخش توسط مسئولان تصمیم ساز را به منزله محو قطعی بخش خصوصی این رشته از ورزش دانست و تصریح کرد: حوزه ای که با سرمایه‌گذاری در بخش سلامت و تندرستی مردم به یاری دولت آمده بود تا قسمتی از بار اقتصادی دولت را کاهش دهد اکنون به علت بی توجهی با خطر ورشکستگی قطعی مواجه شده است.

مسئول هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان گیلان خاطر نشان کرد: علی رغم تعطیلی باشگاه‌ها مالکان بخش خصوصی و حتی‌ دولتی بر دریافت اجاره‌های خود اصرار دارند و متاسفانه با عدم مساعدت بانک ها، باشگاه ها باید بدهی های خود را به بانک ها نیز پرداخت کنند و سازمان هایی همچون امور مالیاتی و تأمین اجتماعی فشار را برای دریافت مطالبات خود از باشگاه‌ها در این روز‌ها بیشتر کرده‌اند و شهرداری‌ها هم از اماکن مسکونی با شرایط ایجاد باشگاه ورزشی طلب دریافت هزینه های تغییر کاربری را دارند.

خاتمی فر با اشاره به راه حل های پیشنهادی برای عبور از این برون رفت گفت: نخستین راه حل بازگشایی فوری این باشگاه ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای کلیه افرادی است که واکسیناسیون آنها انجام شده و راه حل دیگر انجام یک دسته‌بندی فنی برای باشگاه های بدنسازی از نظر وسعت و امکانات و بازگشایی هوشمند است و جواز باشگاه‌ها دسته‌بندی شده و برخی باشگاه‌ها طبق جواز ویژه هستند و وسعت آنها زیاد است.

وی با بیان اینکه می‌توانیم با یک برنامه‌ریزی مناسب با توجه به وسعت فضا در هر ساعت تعداد محدودی از افراد را به باشگاه راه دهیم ابراز داشت: در کنار این راه حل باشگا‌ه‌ها خودشان نیز متعهد خواهند شد که گندزایی و ضدعفونی اماکن خود را مطابق با پروتکل های بهداشتی انجام دهند.

رییس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان گیلان با بیان اینکه بسیاری از باشگاه‌های بدنسازی استیجاری هستند و با تعطیلی‌های ایجاد شده آنها اجاره بهای سنگینی را متحمل می‌شوند گفت: ضروری است تمهیداتی اندیشیده شود تا صاحبان این کسب و کارها هم در اولویت پرداخت تسهیلات اجاره از طرف بانک ها قرار بگیرند.

خاتمی فر افزود: معافیت قطعی  باشگاه‌های ورزشی از پرداخت حق بیمه کارکنان در ایام تعطیلی و تخصیص تسهیلات و اعتبارات بلاعوض یا کم‌بهره بانکی با مدت‌زمان تنفس بالا، تنفس در بازپرداخت اقساط تسهیلات بانکی قبلی و کاهش هزینه خدماتی نظیر آب برق و گاز از جمله راه حل های اثربخش برای جبران بخشی از ضرر و زیان باشگاه‌داران و جلوگیری از ورشکستگی آنها است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار