کد خبر : 69007
تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 مرداد 1400- 31: 18

رئیس اداره منابع طبیعی رودبار:

کشف ۱۰۰ اصله چوب جنگلی قاچاق در لوشان

کشف ۱۰۰ اصله چوب جنگلی قاچاق در لوشان

رئیس اداره مابع طبیعی رودبار، کشف ۱۰۰ اصله چوب قاچاق در بازرسی از پنج کامیون در لوشان خبر داد و گفت: این چوب ها از گونه‌های جنگلی توسکا، افرا و بلوط بودند.

به گزارش گیلانستان، فرهاد امیرقاسمی از کشف پنج کامیون چوب قاچاق خبر داد و اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودبار ۱۰۰ اصله چوب قاچاق به میزان بیش از ۵.۲ مترکعب را در بازرسی از پنج کامیون در ایست و بازرسی لوشان کشف و ضبط کردند.

وی با اشاره به وجود گونه‌های توسکا، افرا و بلوط در میان این چوب‌های قاچاق، افزود: کارشناسان ارزش چوب‌های قاچاق کشف شده را پنج میلیون تومان برآورد کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رودبار یادآور شد: چوب‌های قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رودبار تحویل داده شد تا از طریق مزایده و با نظارت دادگستری به فروش برسد.

امیرقاسمی، در ادامه از دستگیری فرد متخلف حین حفاری و تخریب اراضی ملی و از بین بردن اشجار در منطقه لویه شهرستان رودبار خبر داد و خاطرنشان کرد: ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان رودبار در حین جنگل گردشی در راستای طرح تشدید مقابله با قاچاق چوب در منطقه لویه، یک متخلف را حین حفاری و تخریب اراضی ملی و از بین بردن اشجار جنگلی دستگیر کردند و کلیه آلات حفاری کشف شده را به همراه مقداری مواد مخدر از جنس شیشه صنعتی و حشیش جهت سیر مراحل قانونی به مقام محترم قضایی تحویل دادند.

وی افزود: با توجه به وظیفه ذاتی نیروهای حفاظت منابع طبیعی جهت حفاظت از انفال الهی، نیروهای یگان حفاظت این اداره، به صورت شبانه روزی مشغول پایش و گشت زنی در اراضی ملی هستند، اما به منظور کسب توفیقات بیشتر، دست یاری به سوی مردم عزیز نیز دراز کرده و یاری همه جانبه ایشان را برای این امر خطیر طلب می کنیم.

رئیس اداره منابع طبیعی رودبار، با اعلام شماره های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ از همشهریان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عرصه های منابع طبیعی سریعا با این شماره ها تماس بگیرند.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار