کد خبر : 63518
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶

مدیرکل شیلات گیلان:

«کفال» بیشترین ماهی استخوانی صید شده توسط صیادان گیلانی/ ۶۰۰ تن صید شد

«کفال» بیشترین ماهی استخوانی صید شده توسط صیادان گیلانی/ ۶۰۰ تن صید شد

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به افزایش شش درصدی صید ماهیان استخوانی در استان، گفت: کفال با بیش از ۶۰۰ تن بیشترین میزان صید را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گیلانستان، عظیم مدبری صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه تاکنون بیش از هزار تن انواع ماهیان استخوانی از دریای خزر صید شده است، اظهار کرد: فصل صید ماهیان استخوانی از ۲۰ مهر ماه آغاز شده و تا ۲۰ فروردین سال ۱۴۰۰ ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش شش درصدی صید ماهیان استخوانی در گیلان هستیم، گفت: بر اساس گزارشات کفال با ۶۰۷ تن معادل ۷۷ درصد مجموع صید بیشترین میزان ماهی استخوانی صید شده است.

مدیرکل شیلات گیلان ماهی سفید با بیش از ۴۴۰ تن، کپور با ۱۱ تن نیز بعد از کفال بیشترین صید را به خود اختصاص داده اند، ادامه داد: ۳۵ تن نیز از دیگر گونه‌های ماهیان استخوانی اعم از سیم، سوف و کولی صید شده است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۴ هزار از ۴۹ شرکت صید پره در فصل صید ماهیان استخوانی، گفت: در مجموع ارزش ریالی ماهیان صید شده تاکنون بیش از ۹۴۰ میلیارد ریال برآورده شده است.

مدبری با بیان اینکه در این مدت و برای صید این میزان ماهی صیادان بیش از ۱۴ هزار متر تورکشی انجام داده اند، افزود: به صورت میانگین سهم هر شرکت تعاونی پره ۲۲ تن ماهی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار