کد خبر : 77838
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 فروردین 1401- 36: 19

مدیرکل صدا و سیمای گیلان خبر داد؛

کیفیت پخش شبکه باران با کیفیت برتر(HD) روی آنتن قرار گرفت

کیفیت پخش شبکه باران با کیفیت برتر(HD) روی آنتن قرار گرفت

به گزارش گیلانستان، آیین بهره برداری رسمی فرایند پخش HD(کیفیت برتر) شبکه باران همزمان با میلاد پر برکت امام حسن مجتبی(ع)، باحضور دکتر جبلی رییس و معاونان رسانه ملی، به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور محمدباقر باقرزاده مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان برگزار شد. این مراسم با حضور دختر شهید مدافع حرم حبیب

به گزارش گیلانستان، آیین بهره برداری رسمی فرایند پخش HD(کیفیت برتر) شبکه باران همزمان با میلاد پر برکت امام حسن مجتبی(ع)، باحضور دکتر جبلی رییس و معاونان رسانه ملی، به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور محمدباقر باقرزاده مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان برگزار شد. این مراسم با حضور دختر شهید مدافع حرم حبیب روحی معطر به حضور خانواده شهدا شد.

استان گیلان جز دو مرکز نخست استانی کشور در ایجاد چرخه کامل HDمی باشد که با بهره گیری از دانش فنی و مهندسی متخصصان بومی حدود ۳۰ درصد از گیلان را پوشش می دهد.

باقرزاده مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان در این مراسم با بیان اینکه پیش از این ۱۴ شبکه سراسری تلویزیونی کشورHD سازی شده بود،گفت: امروز همزمان شبکه های دو، قرآن، جام جم۱ و شبکه های استانی باران گیلان و سهند تبریز HD سازی شد.

وی افزود: شبکه باران با پیگیری و جذب ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبارات استانی و ملی از سال ۱۳۹۷ تا هم اکنون زیرساختهای لازم جهت HDسازی و بروز رسانی تجهیزات رسانه استانی را فراهم نمود که تکمیل و راه اندازی واحد سیار HD پنج دوربینه، راه اندازی استودیوهای تولید و پخش تلویزیونی HD، راه اندازی اتوماسیون تصویر HD، راه اندازی خط انتقال HDو تجهیزات آن ازجمله این اقدامات می باشد.

باقرزاده گفت: پخش آزمایشی HD شبکه استانی باران(زمینی و ماهواره ای) در تاریخ ۱۸ آذر ۱۴۰۰ آغاز گردید و همزمان پخش تصاویر HDشبکه باران روی ماهواره بدر با فرکانس ۱۲۳۲۲ با نرخ سرعت نمونه(سیمبل ریت) ۳۰۰۰۰قرار گرفت و امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ نیز مصادف با ۱۵ رمضان و میلاد کریم اهل بیت(ع) پخش HD به طور رسمی آغاز شد.

مدیرکل رسانه استانی در ادامه بر ارتقاء تولید محتوا علاوه بر توجه به زیر ساختها و اچ دی سازی تاکید کرد و تصریح کرد: با تقویت جریان مطالبه گری انقلابی ، همراهی با جبهه فرهنگی و توسعه فرهنگ کار و تلاش امیدواریم که شاهد محتوای فاخر تر باشیم.

دکتر جبلی رییس رسانه ملی ضمن تقدیر از مدیر کل و همکاران مرکز گیلان و تقدیر از حضور دختر شهید مدافع حرم گفت:خانواده های شهدا ولی نعمتان ما هستند و امید است که بتوانیم در خدمت به آنها هر چه در توان داریم تقدیم کنیم.

وی ضمن تبریک برخورداری شبکه باران از نعمت کیفیت برتر پخش تصاویر افزود: طبیعت زیبای گیلان اقتضای بهتر و زیبا تر دیده شدن را دارد و از آن مهمتر کیفیت محتوا است و امیدواریم با ارتقاء کیفیت در محتوای شبکه های مختلف خدمت بهتری به هموطنان عزیزمان ارائه دهیم.

در پایان با دستور دکتر جبلی رئیس رسانه ملی کیفیت پخش شبکه باران با کیفیت برتر(HD) روی آنتن قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حامد یکشنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰

حالا شبکه باران چقدر کیفیت برنامه و مخاطب داره که برای هزینه کردن؟

رفتن به نوار ابزار