کد خبر : 63415
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹

یادداشت/ نقی هدایتی:

گرانی در آستانه سال نو بیداد می‌کند/ چرا نمایندگان گیلان یک کلمه درباره عملکرد ضعیف مدیرکل صمت سخنی نمی گویند؟!

گرانی در آستانه سال نو بیداد می‌کند/ چرا نمایندگان گیلان یک کلمه درباره عملکرد ضعیف مدیرکل صمت سخنی نمی گویند؟!

با توجه به وضعیت بازار مرغ در گیلان، باید از استاندار و نمایندگان مردم استان پرسید ، مگر اداره کل صمت مسئولیت تنظیم بازار را به عهده ندارد؟

به گزارش سرویس یادداشت گیلانستان، نقی هدایتی از فعالان سیاسی گیلان در یادداشتی نوشت:

بدون هیچ تردیدی گیلان یکی از قطب های اصلی تولید مرغ است اما این قطب تولید ، خودش دچار بحران است و مردم برای خرید مرغ باید یا گران بخرند و یا این که در صف های خرید مرغ قرار گیرند.
گرانی‌ها بیداد می‌کند و در استانه سال نو، مردم در مضیقه شدیدی بسر می برند. بر بازار ، نظارت موثری صورت نمی گیرد و فروشندگان هم تعیین کننده اصلی قیمت هستند!!!!پرسش اصلی این است که این وضعیت نتیجه چه عواملی است.
۱- براساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس که تحت عنوان پایش امنیت سرمایه گذاری به تفکیک استان ها و حوزه های کاری ۱۰٫ بهار ۱۳۹۹، منتشر شده ، امده است :
با توجه به بررسی های به عمل آمده ملاحظه می شود که نامناسب ترین مؤلفه امنیت سرمایه گذاری که فعالان اقتصادی را بیش از همه آزار می دهد در این مطالعه هم مانند دوره های گذشته، «عمل مسئولان به وعده های داده شده» بوده است.؟!
۲-وقتی در حوزه امنیت سرمایه گذاری مسئولان نمی توانند به وعده های خود عمل کنند آیا مردم در دیگر حوزه ها چون تنظیم بازار، مبارزه با گرانی ، کنترل تورم، کاهش نرخ ارز و … می توانند به وعده های مدیران اعتماد نمایند.
۳- با توجه به وضعیت بازار مرغ در گیلان، باید از استاندار و نمایندگان مردم استان پرسید ، مگر اداره کل صمت مسئولیت تنظیم بازار را به عهده ندارد؟ چرا استاندار گیلان نسبت به عملکرد اداره کل صمت موضع گیری نمی کند ؟ چرا نمایندگان گیلان یک کلمه در باره عملکرد ضعیف مدیرکل صمت سخنی نمی گویند و ترجیح می دهند در باره پروتکل الحاقی، اسفالت فلان خیابان و جلسه با فلان وزیر و … اظهار نظر کنند . آیا وکلای مردم در مجلس نباید بر وضعیت نامناسب مدیریتی صمت استان، شرایط نابسامان بازار و گرانی ها و … نظارت کنند و یا حداقل دیدگاه های خود را با مردم در میان بگذارند؟
۴- انتظار می رود که ائمه جمعه و جماعات استان و رسانه ها و شخصیت های معتمد مردم در خصوص وضعیت کنونی و متلاطم بازار سکوت نکنند. بخش مهمی از مشکلات کنونی ناشی از ضعف و سومدیریت و ناکافی بودن نظارت بر شبکه مافیایی توزیع است و دستگاه قضایی هم با ورود به این عرصه مهم ، می تواند به ارامش اجتماعی کمک نماید.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار