کد خبر : 50500
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 اردیبهشت 1399- 49: 16

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

گرایش گیلانی‌ها به مصرف تخم مرغ‌های محلی

گرایش گیلانی‌ها به مصرف تخم مرغ‌های محلی

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: مردم گیلان معمولا به مصرف تخم‌مرغ‌های محلی بیشتر از تخم‌مرغ‌های روز تمایل دارند.

به گزارش گیلانستان سورنا چایچی با بیان اینکه تخم‌مرغ منبع خوبی از پروتئین، ویتامین ها و املاح ضروری است و به عنوان یک ماده غذایی مهم در برنامه غذایی افراد وجود دارد، گفت: گیلان فقط یک واحد تخم‌گذار صنعتی دارد و به علت مستعد بودن این استان در بیماری آنفلوانزای پرندگان، احداث واحد جدید تخم‌گذار توجیه ندارد و معمولا تخم‌مرغ مورد نیاز استان علاوه بر این واحد، به صورت محلی تامین می‌شود.

وی افزود: روستاییان استان در کنار کشاورزی و دامپروری در قالب مشاغل خانگی به نگهداری از مرغ بومی می‌پردازند و انجام این امر علاوه بر تامین گوشت مرغ و تخم مرغ مورد نیاز خودشان موجب ارتقای درآمد خانوارهای روستایی نیز می‌شود.

چایچی خاطرنشان‌ کرد: اغلب تخم مرغ‌های محلی مازاد توسط روستاییان در بازارهای هفتگی فروخته می‌شد که با شیوع کرونا این بازارهای تعطیل شد و هم اکنون به صورت دیگر از جمله قرار گرفتن در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند.

وی تصریح کرد: به طور معمول مردم به دلیل طعم بهتری که تخم‌مرغ های محلی دارند و مغذی‌تر هم به نظرر می‌رسند، برای مصرف تخم مرغ های محلی رغبت بیشتری نسبت به تخم مرغ روز دارند.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: در همه شهرستان‌های گیلان، روستاییان مرغ بومی پرورش می‌دهند و در برخی شهرستان‌ها از جمله رودبار، سیاهکل،  آستانه، سیاهکل، شفت، صومعه‌سرا و املش بیش از دیگر شهرستان‌ها مرغ بومی وجود دارد.

وی گفت: سال گذشته در گیلان ۱۸ هزار و ۷۸۲ تن تخم مرغ از مرغ بومی، غاز، اردک و بوقلمون تولید شد و امسال نیز در صورتی که متقاضیان بخواهند به افزایش پرورش مرغ بومی بپردازند، در قالب مشاغل خانگی از آنها حمایت خواهد شد.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار