کد خبر : 64045
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷

گروه جهادی خستگی ناپذیر/ از تولد گرفتن برای کودکان تا دستگیری نیازمندان حاشیه شهر

گروه جهادی خستگی ناپذیر/ از تولد گرفتن برای کودکان تا دستگیری نیازمندان حاشیه شهر

گروه جهادی شهید سیدمجتبی علمدار شهر رشت از گروه‌های جهادی خستگی‌ناپذیر گیلان است که در تمام فصول و ایام سال در حال خدمت‌رسانی به مددجویان و محرومان حاشیه شهر است.

به گزارش گیلانستان، مائده فلاحتکارضیابری: دست خدا نزدیک است خیلی نزدیک؛ درست در همین حوالی؛ گاهی از چیزی که فکر می‌کنیم هم نزدیکتر؛ فقط کافی است بفهمیم که عده‌ای خواستن را معنا کرده‌اند.

در رشت جوانانی در لباس جهادگران و با عنوان گروه جهادی شهید سیدمجتبی علمدار در حال فعالیتند که دستگیر نیازمندان شده‌اند، این جوانان با همت بلند خود اجر معنوی آخرت را ره‌توشه کرده‌اند و گام‌های بلند خود را استوار.

این جوانان به مهربانی و بخشنگدی معنا داده‌اند، جهادگرانی که به جای رضایت خود، دل در گرو رضایت خداوند بسته‌اند و در روزهایی که می گذرند همچنان با جان و دل پای کار مردم هستند و در صحنه دستگیری از نیازمندان، مقاوم تر از همیشه ایستاده‌اند.

بچه‌های جهادی شهید سیدمجتبی علمدار رشت، همت را عالی کرده‌ و عزم را جزم کرده‌اند که محرومان را یاری کنند، کسانی که عشق و خدمت به همنوع را تا پای جان خریده‌اند.

جوانانی که اگر چه خود صاحب خانه نیستند اما بسیاری از نیازمندان را خانه‌دار می‌کنند، برایشان وسایل ضروری منزل تهیه می‌کنند و برای شاد کردن دل کودکان یتیم و نیازمند، تولد می‌گیرند.

این گروه در طول سال در حال دستگیری از نیازمندان است و کار خود را مختص به زمان و مکان خاصی نمی‌کند، منتظر نمی‌ماند تا مناسبت خاصی پیش بیاید و در آن زمان اقدام به دستگیری کند، بلکه هر روز هفته با جان و دل در دستگیری از نیازمندان گام بر می‌دارند تا در شرایط سخت اقتصادی کمک‌حال مردمان نیازمندی که می‌شناسند باشند.

این گروه جهادی پا را فراتر نهاده و در امر خیر ازدواج نیز یاری‌گر زوج‌های جوان است، حتی در زمان اپیدمی کرونا با حضور در بیمارستان‌ها با توزیع بسته‌های غذایی و میوه از پرستاران تجلیل کردند.

«عیسی زارعی» مسئول گروه جهادی شهید سیدمجتبی علمدار است و با اصرار خبرنگار حاضر به مصاحبه و درج نامش در این گزارش شد، که در ادامه به آن می‌پردازیم؛

وی رمز موفقیت کار گروه جهادی را توکل بر خدا می‌داند و می‌گوید: وقتی همت کنیم خدا خود کمک می‌کند و مردم هم پای کار می‌آیند.

وقتی پرسیدم این کار و راه تا چه زمانی ادامه می‌دهید اینگونه پاسخ داد: تا وقتی که خداوند توان دهد و زنده باشیم این راه سخت اما خیرخواهانه را ادامه می‌دهیم، خدمت به نیازمندان جذاب است و این توان ما را مضاعف می‌کند.

زارعی گفت: ما یک جمع بزرگی هستیم که خدا لیاقت نوکری به مردم را به ما عنایت کرده است، جا، مکان، مسجد و حسینیه خاصی نداریم ولی با عنایت خدا ۲۵۰ خانواده نیازمند را شناسایی و در حد توان به آنها رسیدگی می‌کنیم.

مدیر گروه جهادی شهید سیدمجتبی علمدار با اشاره به تحقیق و بررسی و اولویت بندی مددجویان تصریح کرد: مددجویان توسط گروه شناسایی و بعد از احراز محرومیت، ساماندهی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از خانواده‌ها بی‌سرپرست، برخی بدسرپرست و برخی هم از کارافتادگان بدون بیمه و یا هرگونه وجه مستمری و تعدادی هم توان‌خواهان مقطعی هستند.

زارعی اظهار کرد: ساخت و تعمیرات مسکن، آموزش‌های تربیتی، توانمندسازی مهارتی نوجوانان بی‌بضاعت، مددکاری اجتماعی، مشاوره خانواده، مشاوره حقوقی، تامین جهیزیه و مقدمات ازدواج، تامین بسته‌های حمایتی، اشتغالزایی و کاریابی برای مددجویان، تامین لوزام خانگی برای مددجویان، برپایی روضه خانگی اهل بیت(ع) در خانه مددجویان، کمک هزینه تحصیلی،‌اهدای تبلت و گوشی هوشمند به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و حمایت‌های بهداشتی درمانی نمونه‌ای فعالیت‌های گروه جهادی شهید علمدار است.

مدیر گروه جهادی شهید سیدمجتبی علمدار با اشاره به اینکه خیلی از اطرافیان با طعنه می‌گویند که دلتان خوش است این کارها را انجام می‌دهید افزود: من خودم مستاجر هستم و ماشین هم ندارم، حقوق ماهیانه‌ام زیر سه میلیون تومان است اما کار برای رضای خدا انجام دادن را با تمام وجودم دوست دارم.

گفتنی است، گروه جهادی گروه‌ جهادی شهید سیدمجتبی علمدار نیز با روحیه ایثارگیری و نوع دوستی به میدان جهاد آمده تا از نیازمندان دستگیری و دل کودکان بی‌سرپرست را شاد کنند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار