کد خبر : 61740
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 دی 1399- 34: 10

گزارش تعقیب کیفری خریداران رشت الکتریک تقدیم دادسرا شد

گزارش تعقیب کیفری خریداران رشت الکتریک تقدیم دادسرا شد

مدیرکل سازمان بازرسی گیلان با تأکید بر عزم بازرسی استان در احیای صنعت و تولید و اشتغال استان گیلان گفت: گزارش تعقیب کیفری خریداران شرکت الکتریک رشت به اتهام اخلال در نظام تولید کشور پس از طی فرآیند دقیق حقوقی و کیفری تقدیم دادسرای عمومی و انقلاب رشت شد.

به گزارش گیلانستان، سیف‌الله مسرور، با اشاره به پیگیری‌ها صورت گرفته درباره پرونده رشت الکتریک اظهار کرد: گزارش تعقیب کیفری خریداران شرکت الکتریک رشت به اتهام اخلال در نظام تولید کشور پس از طی فرآیند دقیق حقوقی و کیفری تقدیم دادسرای عمومی و انقلاب رشت شد.

وی با انتقاد از روند واگذاری غلط صورت گرفته به بخش خصوصی در اوایل دهه ۸۰ خاطرنشان کرد: این شرکت در سال ۱۳۸۳ در حین تولید و اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر کارگر به تعداد ۴ نفر که فاقد هرگونه سابقه‌ای در تولید و صنعت بودند به مبلغ کمتر از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان واگذار شد.

مدیرکل سازمان بازرسی گیلان با اذعان بر اینکه خریداران این شرکت متعهد و ملزم به ادامه تولید و اشتغال کارگران شده بودند، تصریح کرد: متأسفانه از همان روزهای اولیه ضمن تعطیلی این مجموعه بزرگ تولیدی نسبت به فروش بخشی از اراضی شرکت و از محل درآمدهای فروش نسبت به تصفیه‌حساب با کارگران اقدام کرده و حتی زمینی را که از شهر صنعتی رشت به‌منظور جایگزینی دریافت کرده بودند را با دریافت مبلغی بالغ‌بر ۷۰۰ میلیون تومان مسترد کردند.

وی با تأکید بر پیگیری‌ها و تداوم اقدامات مؤثر بازرسی استان در محاکم قضایی و تعقیب کیفری خریداران شرکت الکتریک ایران افزود: ارزش‌افزوده املاک این شرکت در رشت که در موقعیت مکانی مناسبی از شهر رشت قرار دارد و از ارزش معاملاتی بالایی نیز برخوردار است مبلغی بالغ‌بر ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار